Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Optimera shop för sälj!
- Detta ämne har 8 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 11 månader sedan av davidh83.
-
FörfattareInlägg
-
11 november, 2015 kl. 14:32 #103090boletsDeltagare
Vad är era absolut bästa tips för att få ökad försäljning i era webshoppar?
Hur har ni arbetat för att maximera orderflödet?*Vi försöker såklart ha bäst pris.
*Vara tydliga med produktbilder & texter
*Erbjuda låg frakt osv.Kom gärna med tips och hur ni har gjort.
11 november, 2015 kl. 15:59 #179799antonDeltagare– optimera bra för seo
– kampanjer
– vara aktiv på prisjakt
– affiliatesamarbeten
– fyndiq16 november, 2015 kl. 12:47 #179860LillaTegelbruketDeltagareGivetvis olika för alla beroende på vad du säljer, marknadspositionering och kundens förväntan men för oss är aktivitet på sociala medier oerhört viktigt.
Facebook, Instagram och blogg givetvis både genom de egna kanalerna men också med samarbeten.
I nästa steg gäller det för oss att väva samman landningssidan med vad kunden ser på sociala medier för att igenkänningen ska bli hög.
I övrigt jobbar vi mycket med våra bilder samt recensioner (både av produkter och sidan som helhet).
Och kampanjer givetvis.
17 november, 2015 kl. 12:26 #179873SafarDeltagareFörsök att jobba med trygghetssymboler för att göra kunden lugn. Fri Frakt anser jag lösa många flaskhalsar, har man marginaler för det så ska man ha det.
17 november, 2015 kl. 17:41 #179878blazernDeltagare@Safar 84848 wrote:
Försök att jobba med trygghetssymboler för att göra kunden lugn. Fri Frakt anser jag lösa många flaskhalsar, har man marginaler för det så ska man ha det.
Fri frakt är inte alltid det bästa, självklart beror det på vad man säljer och hur konkurrensen ser ut.
Vi använde oss av fri frakt det första året, mängder med småorders runt 60 kr. Visst hade vi marginaler, men detta bidrog till att kunderna handlade flera gånger i veckan istället för en rejäl order, vilket tar betydligt längre tid för vår del plus att marginalerna blir mindre i längden.
Nu har vi använt oss av enhetsfrakt på 49 kr och fri frakt vid köp över 500 kr. Kunderna blir fler och högre snittorder. Ingen har klagat på fraktpriset.
Är det någon kund som fått fel vara, inget paket eller liknande kan man alltid kompensera kundens betalning med fri frakt.
18 november, 2015 kl. 08:28 #179881lukas.olsson@itbmedia.seDeltagare– sökmotoroptimering
– nyhetsbrev
– erbjudanden
– trygghetssymboler
– säljer du kända varumärken, skylta med deras logga.
– säljer du produkter från offentliga personer, se om du kan få använda en bild på dem.De två översta kommer driva trafik till sidan, de övriga kommer generera försäljning.
18 november, 2015 kl. 09:20 #179882SafarDeltagare@blazern 84855 wrote:
Fri frakt är inte alltid det bästa, självklart beror det på vad man säljer och hur konkurrensen ser ut.
Vi använde oss av fri frakt det första året, mängder med småorders runt 60 kr. Visst hade vi marginaler, men detta bidrog till att kunderna handlade flera gånger i veckan istället för en rejäl order, vilket tar betydligt längre tid för vår del plus att marginalerna blir mindre i längden.
Nu har vi använt oss av enhetsfrakt på 49 kr och fri frakt vid köp över 500 kr. Kunderna blir fler och högre snittorder. Ingen har klagat på fraktpriset.
Är det någon kund som fått fel vara, inget paket eller liknande kan man alltid kompensera kundens betalning med fri frakt.
Intressant att höra. Kollade eran enandel då jag inte gjorde det tidigare & insåg att ni säljer B2B. Utan någon grund för at så gissar jag på att dessa kunder är mindre känsliga för fraktpriser. Vi som säljer kläder till privatpersoner är det en annan femma. Visst, vi får ordrar på en strumpa ibland, men den ser vi som en marknadsföringskostnad.
18 november, 2015 kl. 20:41 #179893blazernDeltagare@Safar 84860 wrote:
Intressant att höra. Kollade eran enandel då jag inte gjorde det tidigare & insåg att ni säljer B2B. Utan någon grund för at så gissar jag på att dessa kunder är mindre känsliga för fraktpriser. Vi som säljer kläder till privatpersoner är det en annan femma. Visst, vi får ordrar på en strumpa ibland, men den ser vi som en marknadsföringskostnad.
Visst gör vi det, men av den totala försäljningen så är den största delen till privatpersoner. Företagskunderna handlar ofta för så pass mycket så de kommer över den fraktfria gränsen iaf.
Sen måste man ju ta hänsyn till att konkurrensen inom kläder är betydligt hårdare och då kanske man får göra allt för att locka till sig kunderna…
Edit, du kanske menade trådskaparens webshop?
24 november, 2015 kl. 21:44 #179934davidh83DeltagareTRAFFIC x CONVERSION = CUSTOMERS
Se till att ni spårar ALLT sedan fokusera på:
Trafik
Adwords + remarketing
Email (segmentera listorna)
SEO+
Conversion Optimisation
– nästan allt du behöver veta finns här conversionxl.com+
Kampanjer
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.