Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Öppettider på telefon
Etiketter: öppettid, telefontid
- Detta ämne har 19 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 7 månader sedan av Noah.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2011 kl. 13:10 #122081TomasDeltagare
@Stämpelstugan 18806 wrote:
Tomas: Vad är detta för tjänst och vad kostar den? Det låter väldigt intressant och smidigt!
itell.se använder jag men tanken är att testa 118700 som är billigare. Om det påverkar kvaliten vet jag inte.
Båda två är tjänster man får rabatt på via Lessmore som jag är med i.
Itell kostar 150kr/mån + ca 13kr/samtal
118700 kostar 4.95kr/samtal så det är i mitt fall en besparing på ca 450kr/mån och det är ju många tusenlappar på ett år.Men som Parvelito säger kan det i vissa fall säkert fungera sämre än det gör i mitt fall. Och då kan en telefonsvarare eller inget svar kanske vara lika bra. Men för mig handlar det om att inte tappa köp på några hundra kronor upp till 10.000kr och då är det lätt att räkna hem.
Plus känslan att vad som än inträffar under dagen (rätt mycket oplanerat konstigt brukar göra det) så finns det alltid nån som svarar.
20 april, 2011 kl. 16:27 #122083DarlingDeltagareJag har mobilnummer med en kommentar bredvid ”kan ha svårt att svara” samt kontaktformulär. Dom flesta väljer att använda kontaktformulär/mail. Mail från kunder/presumptiva kunder besvaras alltid samma dag.
Innan hade jag ett fast nr kopplat till mobilen, men sedan så insåg jag att jag själv inte bryr mig om det är fast nummer eller mobilnummer när jag handlar. Det viktiga för mig när jag är kund är att jag ser att det går att få tag på den som driver butiken.
Jag har ett enmansföretag och står för det, ser inget behov av att leka stor utan vill vara liten och personlig. Rätt eller fel approach? Ingen aning!
22 april, 2011 kl. 08:37 #122125ElinaDeltagareTack alla för era härliga svar! Det här är som vi märker en otroligt svår fråga. Jag har funderat och funderat och telefonnummer vill jag ha kvar, även om jag ”bara” har ett mobilnummer i början. Anledningen till att det jag inte kan ha ett fast nummer är för att jag ”bor på två olika adresser” just nu. Jag har min lägenhet och sedan killens lägenhet.
Jag vill ha ett telefonnummer för jag vet själv hur irriterad jag blir om inte nummer finns. Vill jag prata med någon ansvarig för shopen vill jag inte behöva mejla till dem.
@Richie72 18816 wrote:
Jag tycker nummerabonnemang (vilket är ett telefonnummer som börjar med 08 eller 031) kopplat till mobilnummer som har telefonsvarare är bra. Då kan du på telefonsvararen säga
”Det inte finns någon som kan ta ditt samtal just nu men lämna gärna namn och nummer så återkommer vi så snart vi kan”
Dessutom ser du vilket nummer som har ringt (jag tror att fyra samtal av fem kommer vara från säljare) och hur många gånger.
Telefontider 18-20 låter väl sådär även om jag tror att vi på den här sidan ofta överanalyserar saker.
När jag ändå skriver. På allabolag.se – Företagsinformation om alla Sveriges bolag finns adress till ditt bolag, varför inte ha med den på sidan om oss? På den sidan skulle jag ta med
Kontaktinformation
Du når oss enklast via e-mail: xxx@xxxxVi finns i Spånga och vill du skicka något till oss är adress
stora gatan 14
111 11 spångaVårt telefonummer är: 08-99 99 99
Observera att vi inte alltid har möjlighet att svara i telefon.Riche72, tack för dina tankar i detta. Jag kanske ska ha mer öppet än nu, och sen som du skriver ovan ha att jag inte alltid kan det, men då kan kunden tala in ett meddelande så ringer jag upp dem så fort jag kan.
Får fundera lite över påsken minsann!
22 april, 2011 kl. 08:55 #122126precis en sanDeltagareOm du har ett fast nummer eller mobilnummer tror jag inte spelar någon som helst roll, tror att den fasta telefonin sjunger på sista versen i alla fall. Jag tycker det är bra att dina kunder kan nå dig på dessa tider, du måste ju börja någonstans. Du har ju även alternativet mail.
24 april, 2011 kl. 10:24 #122155ElinaDeltagare@precis en sån 18870 wrote:
Om du har ett fast nummer eller mobilnummer tror jag inte spelar någon som helst roll, tror att den fasta telefonin sjunger på sista versen i alla fall. Jag tycker det är bra att dina kunder kan nå dig på dessa tider, du måste ju börja någonstans. Du har ju även alternativet mail.
Ja, personligen tror jag inte heller det spelar någon roll om man har mobil eller fast nummer. Det viktiga tror jag är att man kan ringa till företaget. Jag själv tycker inte det är konstigt med mobilnummer till e-butiker längre. I och med att man har en e-butik så kan man ju ta med sig företaget vart man är, och då man inte behöva vara knuten till ett fast nummer och ställe..
26 april, 2011 kl. 07:50 #122169Marks-Bleeds.seDeltagareFår börja med att varna för att det kommer lite reklam för det bolaget jag är anställd vid här (dsv ej WallExpression.se), med det råkar vara en teleoperatör som har en ny lösning som skall rikta sig just till småföretagare och e-handlare.
Det dom erbjuder (eller vi kanske jag skall säga då jag sitter som produktansvarig) är en växel med ett fastprisnummer för 599 kr/månad. Det som då ingår är ett talsvar på huvudnumret (dsv kunden möts av ett meddelande liknande ”välkommen till… bla bla bla… tryck 1 för ekonomi, 2 för… ” osv)
Från det kan man koppla upp till tre val.
För varje val kan man sen välja att en av följande; En kö (dvs du är placerad i kö, vi tar emot ditt samtal så snart vi kan), en MEX (dvs vidarekoppling till mobil samt då även möjlighet att från mobilen ringa ut via fastnumret) eller en svarsgrupp (dvs att det ringer hos flera personer samtidigt på företaget)För respektive alternativ kan man vidarekoppla samtalen, ha en soft-phone i daton eller t.ex. köpa en bordstelefon.
Tycker någon det låter intressant så säg till så kan jag koppla ihop er med en säljare här som kan berätta mer.
Åter igen, ber om ursäkt för reklamen, men det känns ändå som det kan vara intressant i denna tråden.
29 april, 2011 kl. 17:02 #122268ElinaDeltagareDen här veckan har jag kört med mina nya öppettider. Fr o m tisdags har jag öppet helgfri vardag 10-17. Hittills har ingen ringt så jag har haft tur
Jag skrev på min kontaktsida precis som en del av er rekommenderade att jag inte alltid kan svara i telefon och har det även i min telefonsvarare.Tack alla för hjälpen och era svar! Det är det här forumet som gör att man som nystartad e-handlare får mer erfarenhet och ni är alla stora förebilder
Trevlig valborgshelg på er!!
29 april, 2011 kl. 18:11 #122269DarlingDeltagareElina, kul att du blivit hjälpt av alla svar. Jag håller med om att det är supernyttigt att få ta del av andras tankar och erfarenheter på forumet.
21 mars, 2014 kl. 16:18 #173735NoahDeltagarevi har tjänsten för er!
iSvar – talsvarstjänster E handeliSvar har ett brett utbud av tjänster anpassade för småföretags behov.
Fokus ligger på att på ett trevligt sätt förenkla och effektivisera.
iSvars tjänster avlastar, effektiviserar och säkrar upp hanteringen av många typer av ärenden.Exempel på hur tjänster hjälper:
• Med iSvar får ni ett fast nätsnummer i valfritt riktnummer eller landsnummer
• Ni behöver inte ge ut er mobiltelefonnummer eller bli störd på Ike kontorstid
• Ni bestämmer vilken samtal kopplas fram till er mobil och vilket hamnar i talsvaret för autohantering
Exempel; faktura frågor kopplas till talsvaret medans försäljning frågor kopplas till din mobile
• Snabb information om öppettider, tillgänglighet och annat
Kontakta oss för exempel på fler tjänster!Fördelar:
• Alltid tillgängligt för er kunder
• Inga samtals missas eller försvinner, ni få lista på missade samtal även om kunden bara läger på
• Kom lätt igång med telefonitjänster helt utan investeringar
• Låga årskostnader
• Telefonitjänsterna kopplas till t.ex. e-post eller SMSStörst på automatisk telefonpassning
iSvar är störst i Sverige på autotelefonpassning. Vi har kunder i de flesta branscher.
Bland annat fastighetsförvaltare, bostadsrättsföreningar, spa- och friskvård, advokatbyråer, reklambyråer och webbutiker, budfirmor, taxi, flytt- och transportföretag och många fler.Pris
Tjäsnten kostar 159kr månad och 2kr per påbörjad minut ex momsYoutube film
https://www.youtube.com/watch?v=m0m93Ebcy44MVH
Noah Brown
iSvar ABSweden
Tel: +46 (0)8 55113625
Dir: +46 (0)7089 56 008
Email noah.brown@isvar.se
web Telefonitjänster för små och medelstora företag – iSvar AB11 april, 2014 kl. 12:32 #174118NoahDeltagareKolla på
https://www.youtube.com/watch?v=m0m93Ebcy44lösning för er
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.