Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Opencart 1.5.2.1 – Problem med betalningsinformation
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 4 månader sedan av shopson.se.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2014 kl. 11:47 #101885LegendaryzDeltagare
Hej,
Vi har haft vår e-handel uppe i cirka 1 år utan problem. Helt plötsligt slutade hemsidan att registrera ordrar.
Vi får mail från payson som berättar att en betalning har kommit in men under beställningar på hemsidan syns ingenting.
Problemet är att vi inte vet vad kunden har beställt. Varken payson eller hemsidan verkar registrera den informationen.Någon som haft liknande problem eller känner till vad som kan orsaka det?
Tack på förhand!
2 juli, 2014 kl. 16:30 #175275shopson.seDeltagareHar varit med om liknande problem nyligen. Dock var det då en tillfällig störning som rättade till sig. Det brukar ofta gå att härleda problemet om du kontaktar payson med det referensnummer som betalningen har och be dem titta vad som kan ha hänt.
Sedan brukar ju ordrar sparas även om de inte registreras korrekt. Titta under ”Försäljning > Ordrar” och sortera efter ”Saknade ordrar”. Där registreras även beställningar som inte fullföljs och du brukar kunna se vilka varor som beställts.
Ett annat sätt att få information är att se om något registrerats i felloggen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.