Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Önskelista till Textalk
- Detta ämne har 52 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av V.Lindberg.
-
FörfattareInlägg
-
11 april, 2012 kl. 08:44 #141940fiddurDeltagare
@Parvelito 40816 wrote:
Nu är det ju inte du som är boss på Textalk och har fördelat resurserna. Mina fem cent om Textalk efter tre år som kund där är dock dessa:
Jag valde en stor plattform för jag trodde det var en garanti för att utvecklingen skulle ligga i framkant, att där skulle allt nytt komma. Med så många butiker torde utvecklingskostnaden alltid gå att motivera…
Jag håller med dig. Textalk har vuxit mycket de senaste åren, och har haft en del växtvärk. När jag började här för 2½ år sedan så var jag den 4:e i webshop-gruppen, nu är vi 9 utvecklare. Det tar tid både att utbilda ny personal och att få platformen från ett läge där den snabbt byggts upp med funktioner baserat på en mängd olika kundönskemål, till ett modulariserat system där vi lätt kan lägga in nya saker utan att det riskerar att bryta något annat.
Det är en renovering som lagts mycket arbete på utan att det märks så mycket för er butiksägare, men som kommer ge utdelning i att vi mycket enklare kommer kunna utveckla nya saker framöver.Det är också en omställning av prioriteringar. Vi har haft några få stora kunder som har fått väldigt mycket av vår utvecklingstid (se t ex eclassical.com eller molway.com), men håller på att ställa om till ett mycket större fokus på den generella produkten.
11 april, 2012 kl. 16:47 #141999ElinaDeltagare@fiddur 40828 wrote:
…Det är också en omställning av prioriteringar. Vi har haft några få stora kunder som har fått väldigt mycket av vår utvecklingstid (se t ex eclassical.com eller molway.com), men håller på att ställa om till ett mycket större fokus på den generella produkten.
Så du menar att de stora kunderna är viktigare att utveckla till, än oss mindre som kanske är i uppstartsfasen? Förstår att de drar in massa pengar till er, men ni får ju inte glömma bort oss mindre eller försumma oss..
Känns lite fel i prioriteringen då jag antar att de flesta kunderna är små butiker (precis som jag själv).Vart inte så imponerad nu och tycker nästan det känns tråkigt nu att vi för mindre än en månad sen förlängde i ett år..
12 april, 2012 kl. 07:10 #142069fiddurDeltagare@Elina 40888 wrote:
Så du menar att de stora kunderna är viktigare att utveckla till, än oss mindre som kanske är i uppstartsfasen? Förstår att de drar in massa pengar till er, men ni får ju inte glömma bort oss mindre eller försumma oss..
Känns lite fel i prioriteringen då jag antar att de flesta kunderna är små butiker (precis som jag själv).Nu läste du mig nog baklänges. Jag menar att vi tidigare lagt en hel del tid på några få större kunder, men att vi nu har minskat det och kommer att minska det ännu mer, till förmån för att utveckla den generella produkten med funktioner som behövs av många fler. Därmed kommer utvecklingen av generella funktioner att ske snabbare framöver.
12 april, 2012 kl. 18:54 #142186ElinaDeltagareOkej, då ber jag om ursäkt.. Men det är så många funktioner jag saknar och jag låter väl det styra mina ögon..
13 april, 2012 kl. 13:36 #142248Richie72DeltagareDet som suger med Textalk är ju kanske att de behandlar sina kunder som något nödvändigt ont. Man gör förändringar utan att informera alla kunder och bryr sig inte om konsekvenserna som blir.
De har en nonchalant attityd tycker jag. Jag försöker ändå vara en god kund men ibland önskar jag att ju kunde byta lätt som en plätt.
14 april, 2012 kl. 04:53 #142303fiddurDeltagareAngående att se avbrutna köp mm så är det köpspårning som gäller. Det ingår i Bas och Plus, och innebär att man kopplar in en extern tjänst.
Se Externa kopplingar | Textalk Webshop manual
Själv har jag bara erfarenhet av Google analytics. Någon sådan typ av tjänst borde man definitivt använda för att höja antalet besök som leder till riktiga köp. Där kan man också få koppling mellan vilka sökord som är mer relevant, och om man har adwords även se vad som är lönsamt där.
14 april, 2012 kl. 05:50 #142304fiddurDeltagare@fiddur 41206 wrote:
Angående att se avbrutna köp mm så är det köpspårning som gäller. Det ingår i Bas och Plus, och innebär att man kopplar in en extern tjänst.
Se Externa kopplingar | Textalk Webshop manual
Själv har jag bara erfarenhet av Google analytics. Någon sådan typ av tjänst borde man definitivt använda för att höja antalet besök som leder till riktiga köp. Där kan man också få koppling mellan vilka sökord som är mer relevant, och om man har adwords även se vad som är lönsamt där.
Hmm, jag såg just att man tydligen aktiverar Google analytics under Sökmotoroptimering; men den ger alltså även en köpspårning samtidigt.
14 april, 2012 kl. 07:25 #142309Katrin LundgrenDeltagareNu är jag förvirrad, avbrutna köp ser du ju inte i analytics, du ser gjotda köp, samt kan spåra så att du ser avhopp på olika ställen i köpprocessen. Men avbrutna köp på kundnivå som jag antar ni pratar om syns inte dör vad jag vet
14 april, 2012 kl. 16:21 #142368fiddurDeltagare@Kodmyran 41213 wrote:
Nu är jag förvirrad, avbrutna köp ser du ju inte i analytics, du ser gjotda köp, samt kan spåra så att du ser avhopp på olika ställen i köpprocessen. Men avbrutna köp på kundnivå som jag antar ni pratar om syns inte dör vad jag vet
Ja, jag menade avhoppen. Du kan se var köpprocessen avbrutits och även se vilka sidor de varit på innan osv; men visst, själva varukorgen får du inte upp på det sättet. Är det önskvärt att kunna se alla varukorgar som inte lett till köp, och i så fall på vilket sätt (sammställning, en och en, som andra beställningar fast markerade som icke genomförda)?
18 april, 2012 kl. 15:20 #142943team_fDeltagare-Reakampanjer (dvs inte rabatt i kassan)
– Html kod i artikelmallarna (för HELVETE!! :p) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.