Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Önskelista till Textalk
- Detta ämne har 52 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av V.Lindberg.
-
FörfattareInlägg
-
10 april, 2012 kl. 18:11 #141859Jimmy OstromDeltagare
Nej att konkurrenter kan läsa detta är bara bra, då kanske det kan hända en del med 99% av alla plattformar som faktiskt är riktigt dåliga oavsett vad man betalar.
Anledningen till att jag skrev detta är att jag anser inte att man ska behöva starta en tråd på ett forum för att någon utvecklare (sorry Fredrik) som inte kan svara på allt ska hoppa in efter X antal trådar. Känns som om man brytt sig kanske man skulle varit ute tidigare och då kanske med ”rätt människa” som faktiskt kan svara på allt.
Nummer två blir då för mig, varför skulle man vilja anlita ett företag som inte lyssnar på kritik via andra kanaler än ett forum? Det är väl här priset kommer in.
Jag ber om ursäkt för att jag är otroligt negativ, men jag är så fruktansvärt trött på företag som inte lyssnar på sina kunder, då ska man inte ha kunder anser jag!
@team_f 40737 wrote:
Jag kan försäkra Er om att Textalk redan har uppmärksammat tråden.
Självklart kommer listan att renskrivas skickas in när det börjar bli lite längre. Dock då mer som en formel handling :p Fast det vet ju ni som läst första inlägget redan..
Förstår inte riktigt kritiken. Är den riktad mot mig? Då kan jag informera om att jag inte jobbar på textalk.
Att konkurenter kan läsa listan är ju liksom inte min sak, det kanske kan skynda på processer lite..vad vet jagPls: Försöka hålla Er till topic.
10 april, 2012 kl. 18:18 #141861Anton ADeltagare@Jimmy Öström 40739 wrote:
Nej att konkurrenter kan läsa detta är bara bra, då kanske det kan hända en del med 99% av alla plattformar som faktiskt är riktigt dåliga oavsett vad man betalar.
Anledningen till att jag skrev detta är att jag anser inte att man ska behöva starta en tråd på ett forum för att någon utvecklare (sorry Fredrik) som inte kan svara på allt ska hoppa in efter X antal trådar. Känns som om man brytt sig kanske man skulle varit ute tidigare och då kanske med ”rätt människa” som faktiskt kan svara på allt.
Nummer två blir då för mig, varför skulle man vilja anlita ett företag som inte lyssnar på kritik via andra kanaler än ett forum? Det är väl här priset kommer in.
Jag ber om ursäkt för att jag är otroligt negativ, men jag är så fruktansvärt trött på företag som inte lyssnar på sina kunder, då ska man inte ha kunder anser jag!
Håller verkligen med!
Jag blir verkligen extremt förbannad på företag som inte kan ta hand om det viktigaste som finns; deras kunder. Vissa företag borde inte få existera eftersom de har så katastrofal kundservice osv.Det ska tilläggas att det finns många företag som tar hand om sina kunder väl.
Dock så tycker jag att det är ganska illa att man numera blir överraskad när man får bra service…
Borde ju vara tvärtom…10 april, 2012 kl. 18:21 #141862Anton ADeltagare@Pelle K 40738 wrote:
Jag vill inte heller låta negativ men för modligen så har Textalk redan fått många av dessa förslag på förbättringar typ +100 gånger de senaste åren och vad har hänt?
Fick ett mail från dom idag på ett pyttefel som nu är fixat och som fanns på sidan den 1/2-12 som jag mailade in en anmälan på, om det tar två månader att fixa det så tar det nog många år innan era önskemål ens kommer upp på agendan, tyvärr!
Vi har haft Textalk sedan 2006 och våran känsla är att det inte har hänt mycket vad gäller förbättringar och ny funktioner som förbättrat handeln så vi kommer att titta efter en ny leverantör som hänger med i utvecklingen!
Men ge inte upp, plötsligt händer det!
Appropå detta har ju även ebutik.se (som vi har just nu) fallerat totalt.
De har lovat dess kunder en rabattkodsfunktion i säkert två år.
Nä jag var i kontakt med dem för några veckor sedan visade det sig att det inte ens hade börjat på den…
Att de istället väljer att bygga om deras fullt dugliga hemsida gör ju inte saken bättre.Jag är trött på att det alldeles för mycket snack och för lite verkstad på många företag.
10 april, 2012 kl. 19:08 #141865V.LindbergDeltagare@Jimmy Öström 40739 wrote:
Nej att konkurrenter kan läsa detta är bara bra, då kanske det kan hända en del med 99% av alla plattformar som faktiskt är riktigt dåliga oavsett vad man betalar.
Anledningen till att jag skrev detta är att jag anser inte att man ska behöva starta en tråd på ett forum för att någon utvecklare (sorry Fredrik) som inte kan svara på allt ska hoppa in efter X antal trådar. Känns som om man brytt sig kanske man skulle varit ute tidigare och då kanske med ”rätt människa” som faktiskt kan svara på allt.
Nummer två blir då för mig, varför skulle man vilja anlita ett företag som inte lyssnar på kritik via andra kanaler än ett forum? Det är väl här priset kommer in.
Jag ber om ursäkt för att jag är otroligt negativ, men jag är så fruktansvärt trött på företag som inte lyssnar på sina kunder, då ska man inte ha kunder anser jag!
Jag förstår dig helt och håller också med dig. Men de har ju faktiskt visat sig i tråden att folk som efterlyst funktioner fått reda på att dessa redan finns
Och sedan känns det alltid bra efter en dag av mail med frågor och klagomål få chansen att ge en känga åt någon annan
Mvh
Victor10 april, 2012 kl. 21:00 #141879Richie72Deltagare@Pelle K 40738 wrote:
Jag vill inte heller låta negativ men för modligen så har Textalk redan fått många av dessa förslag på förbättringar typ +100 gånger de senaste åren och vad har hänt?
Fick ett mail från dom idag på ett pyttefel som nu är fixat och som fanns på sidan den 1/2-12 som jag mailade in en anmälan på, om det tar två månader att fixa det så tar det nog många år innan era önskemål ens kommer upp på agendan, tyvärr!
Vi har haft Textalk sedan 2006 och våran känsla är att det inte har hänt mycket vad gäller förbättringar och ny funktioner som förbättrat handeln så vi kommer att titta efter en ny leverantör som hänger med i utvecklingen!
Men ge inte upp, plötsligt händer det!
Jag håller med om att det finns stor förbättringspotential men samtidigt är det extremt prisvärt. Deras SEO är helt lysande, systemet fungerar väldigt bra med lite nedtid och snabba laddningstider. Dessutom svarar de snabbt på mail om man har några frågor eller problem. Allt detta till en väldigt låg månadskostnad.
Men de är rätt dåliga på informera om vad som ska komma och när.
10 april, 2012 kl. 21:43 #141882ElinaDeltagare@Richie72 40763 wrote:
Jag håller med om att det finns stor förbättringspotential men samtidigt är det extremt prisvärt. Deras SEO är helt lysande, systemet fungerar väldigt bra med lite nedtid och snabba laddningstider. Dessutom svarar de snabbt på mail om man har några frågor eller problem. Allt detta till en väldigt låg månadskostnad.
Men de är rätt dåliga på informera om vad som ska komma och när.
Där håller jag med dig till 100%..
11 april, 2012 kl. 00:24 #141883RashidDeltagare@Richie72 40763 wrote:
Jag håller med om att det finns stor förbättringspotential men samtidigt är det extremt prisvärt. Deras SEO är helt lysande, systemet fungerar väldigt bra med lite nedtid och snabba laddningstider. Dessutom svarar de snabbt på mail om man har några frågor eller problem. Allt detta till en väldigt låg månadskostnad.
Men de är rätt dåliga på informera om vad som ska komma och när.
Jag håller med att deras support är snabb och bra. Ingen snack om det. Jag tycker att Textalk har varit före alla andra med många funktioner. Men det var några år sedan. Det Textalk har missat är att man har inte hängt med utvecklingen. Att kassan ska laddas om flera gånger under beställningen är ju sämre än att ha 3-4 steg kassa. Att kassan ser ur som den ser ut är också ett skämt.
Jag tror inte att Textalk är dåliga på att informera, dom har inget att informera. Jag är övertygad om att Textalks utvecklingsavdelning är kraftig underbemannad. Har man mer än 2600 butiker så borde man ha råd med att anställa/anlita fler kodare.
Vi har haft Textalk sedan 2006 och våran känsla är att det inte har hänt mycket vad gäller förbättringar och ny funktioner som förbättrat handeln så vi kommer att titta efter en ny leverantör som hänger med i utvecklingen!
Men ge inte upp, plötsligt händer det!
Vi har redan börjat titta på andra leverantör som hänger med i utvecklingen. Men hoppas ändå att något händer plötsligt innan vi är klara eftersom att byta leveerantör är jäkligt jobbigt och tidskrävande.
11 april, 2012 kl. 06:57 #141917fiddurDeltagare@Jimmy Öström 40739 wrote:
Nej att konkurrenter kan läsa detta är bara bra, då kanske det kan hända en del med 99% av alla plattformar som faktiskt är riktigt dåliga oavsett vad man betalar.
Anledningen till att jag skrev detta är att jag anser inte att man ska behöva starta en tråd på ett forum för att någon utvecklare (sorry Fredrik) som inte kan svara på allt ska hoppa in efter X antal trådar. Känns som om man brytt sig kanske man skulle varit ute tidigare och då kanske med ”rätt människa” som faktiskt kan svara på allt.
Jag skriver här på eget bevåg, och jag håller med om att det här inte är rätt forum om man vill skicka önskemål till Textalk. Jag räknar med att ni alla redan känner till adressen shop@textalk.se dit ni kan skicka direkta frågor och önskemål.
Att få en diskussion kring önskemålen är alltid bra dock. Vi har en lång kö med önskemål om olika utvecklingar, och får givetvis prioritera de saker som flest har intresse av med många avvägningar.
/Fredrik
11 april, 2012 kl. 07:46 #141928ParvelitoDeltagare@fiddur 40804 wrote:
Att få en diskussion kring önskemålen är alltid bra dock. Vi har en lång kö med önskemål om olika utvecklingar, och får givetvis prioritera de saker som flest har intresse av med många avvägningar.
Nu är det ju inte du som är boss på Textalk och har fördelat resurserna. Mina fem cent om Textalk efter tre år som kund där är dock dessa:
Jag valde en stor plattform för jag trodde det var en garanti för att utvecklingen skulle ligga i framkant, att där skulle allt nytt komma. Med så många butiker torde utvecklingskostnaden alltid gå att motivera, det finns alltid resurser för att utveckla och kompetensen finns också där. I verkligheten har det visat sig vara precis tvärtom. Textalk är verkligen inte i framkant vad gäller att snabbt implementera nya trender som kommer upp. Resurserna räcker inte till, och kunskapen om ehandel är det lite si och så med.
Snabb och bra support, javisst. Billigt, javisst. Fungerar som grund, javisst. Men den dagen man vill göra något lite mera med sin shop så är inte Textalk rätt ställe att vara. Varje önskemål om förändring skall vägas mot 2000 andra människors önskemål, samt naturligtvis om det är tekniskt möjligt på en plattform som verkar vara rätt så svår att arbeta. För en ehandlare som vill utvecklas är en vecka lång tid, och tre månader en evighet, och vill Textalk ha även sådana kunder kvar får man nog börja tänka om lite.
11 april, 2012 kl. 08:00 #141930Richie72DeltagarePengarna för att investera i utveckling finns i alla fall: Textalk AB – Företagsinformation
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.