Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Önskar feedback..
Etiketter: feedback
- Detta ämne har 40 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 7 månader sedan av sanmic.
-
FörfattareInlägg
-
26 april, 2012 kl. 17:16 #143656Nandor78Deltagare
Vi vill att våra kunder ska veta vart dom kan hitta iPhone 5 skal när de släpps.
Sen kan ni säkert komma på någon mer anledning till det. Även här är vi knappast ensamma om att ha skapat iPhone 5 kategorier.Roligt forum man har hamnat i förresten. Såg fram emot trevlig gemenskap oss e-handlare emellan och att vi kunde hjälpa varandra med tips och trix men det verkar inte vara målet med forumet. Det är dock samtidigt roligt att butiken anmärks på detta sätt, trodde inte att man skulle se den som ett hot riktigt så tidigt.
26 april, 2012 kl. 17:17 #143657Anton ADeltagare@Nandor78 42684 wrote:
Det är tydligt att du är besvärad av konversationen som du haft på Twitter och att du snabbt analyserar andra butiker efter liknande problem men du behöver inte oroa dig. Dina kunder köper iPhone skal med Arsenal logga på för att dom tycker de är snygga och för att dom håller på laget, inte för att dom tror att Arsenal eller Arsène Wenger har gjutit dom Problemet ligger inte i Skinzas produktsortiment, det ligger i att Skinza går till försvar och sprider vidare en oro kring ett problem som inte är av vikt. I stället för att göra en stor sak av detta så borde du kanske vända dig om och agera mot rätt håll, jag är helt övertygad om att du kan finna en och annan ”gråzon” även där om du bara letar, även om jag tycker att det är meningslöst att ens lägga energi på.
Om jag vore som dig så hade jag inte ens lagt ner tid på att besvara den formen av kritik, speciellt eftersom kritikern själv inte kan bevisa att hans produkter är äkta. Vi kan ju också lita på våra leverantörer, eller hur?Detta blev lite väl ”off topic” så jag föreslår att du skapar en ny tråd någon annan stans för att fortsätta diskussionen.
Besvärad av konversationen? Piratkopior är ett stort problem mot oss som försöker lira fair!
Hur ska jag kunna agera mot rätt håll? Ska jag bege mig ner till Kina och säga åt alla att sluta tillverka kopior?Nej majoriteten bryr sig inte om de är äkta eller inte, men det handlar om moral och etik.
Du verkar inte tycka att piratkopior är ett stort problem, och det är det som är problemet.
26 april, 2012 kl. 17:18 #143658Nandor78Deltagare@Nandor78 42686 wrote:
Vi vill att våra kunder ska veta vart dom kan hitta iPhone 5 skal när de släpps.
Sen kan ni säkert komma på någon mer anledning till det. Även här är vi knappast ensamma om att ha skapat iPhone 5 kategorier.Roligt forum man har hamnat i förresten. Såg fram emot trevlig gemenskap oss e-handlare emellan och att vi kunde hjälpa varandra med tips och trix men det verkar inte vara målet med forumet. Det är dock samtidigt roligt att butiken anmärks på detta sätt, trodde inte att man skulle se den som ett hot riktigt så tidigt.
Dessutom så ligger vi på pos 12 på ”iphone 5 skal” så bevisligen så fungerar det
26 april, 2012 kl. 17:19 #143659Anton ADeltagare@Nandor78 42686 wrote:
Vi vill att våra kunder ska veta vart dom kan hitta iPhone 5 skal när de släpps.
Sen kan ni säkert komma på någon mer anledning till det. Även här är vi knappast ensamma om att ha skapat iPhone 5 kategorier.Roligt forum man har hamnat i förresten. Såg fram emot trevlig gemenskap oss e-handlare emellan och att vi kunde hjälpa varandra med tips och trix men det verkar inte vara målet med forumet. Det är dock samtidigt roligt att butiken anmärks på detta sätt, trodde inte att man skulle se den som ett hot riktigt så tidigt.
Du har verkligen missuppfattat allt.
Jag och de andra kommer inte med åsikter för att ”skada” dig, vi gör det för att hjälpa dig!
Ganska tydligt så verkar du inte kunna ta konstruktiv kritik…26 april, 2012 kl. 17:20 #143660Anton ADeltagare@Nandor78 42688 wrote:
Dessutom så ligger vi på pos 12 på ”iphone 5 skal” så bevisligen så fungerar det
Hur många köp ger det?
Det är ju inte ens säkert att Apple släpper en femma, nya telefonen kanske heter, The New iPhone26 april, 2012 kl. 17:23 #143661Nandor78Deltagare@skinza.se 42687 wrote:
Besvärad av konversationen? Piratkopior är ett stort problem mot oss som försöker lira fair!
Hur ska jag kunna agera mot rätt håll? Ska jag bege mig ner till Kina och säga åt alla att sluta tillverka kopior?Nej majoriteten bryr sig inte om de är äkta eller inte, men det handlar om moral och etik.
Du verkar inte tycka att piratkopior är ett stort problem, och det är det som är problemet.
Du missförstår mig, jag tycker att du borde vända dig mot kritikern. I detta fallet retade du upp dig på diskussionen och försöker nu att rättfärdiga dig genom att rikta det vidare mot oss. Jag tycker att det är lågt överlag att gnälla på sina konkurrenter/kollegor, det är bättre att var och en sköter sitt och gör sitt bästa för att få kunderna att handla, det är väl därför vi har våra butiker?
Så lägg energin på kunderna i stället, det tjänar du mer pengar på26 april, 2012 kl. 17:24 #143662Nandor78Deltagare@skinza.se 42690 wrote:
Hur många köp ger det?
Det är ju inte ens säkert att Apple släpper en femma, nya telefonen kanske heter, The New iPhoneJobbig läge i så fall, den smällen tar vi
26 april, 2012 kl. 17:27 #143664Bjorn FDeltagare@Nandor78 42670 wrote:
Håll inte igen på krutet – I can take it! *duckar*
Kända sista ord.
Problemet är inte otrevlig kritik, dålig gemenskap eller hotade konkurrenter. Problemet är att du ber om feedback och svarar med en dryg attityd när du får den.
Klart du kan ha kategorier för iPhone 5, problemet nu är att hälften av kategorierna i din affär är helt tomma. Det finns bättre och snyggare sätt att lösa det på. Känns det bra för dig så absolut, kör hårt – men ber du om tips så får du ju även räkna med att få det.
Sedan saknar du organisationsnummer på sidan.
26 april, 2012 kl. 17:31 #143666Nandor78Deltagare@skinza.se 42689 wrote:
Du har verkligen missuppfattat allt.
Jag och de andra kommer inte med åsikter för att ”skada” dig, vi gör det för att hjälpa dig!
Ganska tydligt så verkar du inte kunna ta konstruktiv kritik…Nja, när man tittar närmare på diskussioner kring varumärken och licenser så är det tydligt att ni ”äldre” e-handlare är ganska irriterade på varandra, därav såg jag mig automatiskt som en måltavla i ämnet. Diskussioner som jag finner ganska roande dessutom, jäklar vad tid ni har!!
Jag tar mer än gärna konstruktiv kritik men jag har också förmågan att läsa mellan raderna.
26 april, 2012 kl. 17:31 #143667Anton ADeltagare@Nandor78 42691 wrote:
Du missförstår mig, jag tycker att du borde vända dig mot kritikern. I detta fallet retade du upp dig på diskussionen och försöker nu att rättfärdiga dig genom att rikta det vidare mot oss. Jag tycker att det är lågt överlag att gnälla på sina konkurrenter/kollegor, det är bättre att var och en sköter sitt och gör sitt bästa för att få kunderna att handla, det är väl därför vi har våra butiker?
Så lägg energin på kunderna i stället, det tjänar du mer pengar påFörstår inte vad du menar. Vem är denna kritiker?
Som sista ord vill även jag säga att jag inte har skrivit detta för att vara taskig eller gnälla på dig. Du ber om feedback och jag ger dig lite konstruktiv kritik.
Jag hoppas att du tar åt dig av det vi sagt och ändrar din attityd i framtiden. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.