Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Ökning av utländska kort under sommaren?
- Detta ämne har 22 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Gustav.
-
FörfattareInlägg
-
2 juli, 2012 kl. 15:40 #148086DanDeltagare
Er inlösare pratar inte med er. Seriöst inlösare och PSP:er är överlag värdelösa företag.
Det de gör däremot är att dra av bedrägerierna från din utbetalning. Men de säger ju inte att de gjort det såklart. Så man måste själv sitta och samköra alla sina system för att inte bli lurad av PSP/Inlösare istället.
Om inte folk gör detta redan bör ni starta idag…
@Joel 47544 wrote:
Då har vi väldigt lagliga kunder eller så pratar inte inlösaren med oss? För under mina 2,5 år med Partykungen har vi aldrig (inte ens en enda gång) hört något om att någon av våra kunder skall ha betalat med ett stulet kort.
Och för Dan händer det för en gång i veckan? (Det är 52*2,5 = 130 ggr) under samma tidsperiod? 😮
2 juli, 2012 kl. 15:40 #148087danielanderssonDeltagare@Joel 47544 wrote:
Då har vi väldigt lagliga kunder eller så pratar inte inlösaren med oss? För under mina 2,5 år med Partykungen har vi aldrig (inte ens en enda gång) hört något om att någon av våra kunder skall ha betalat med ett stulet kort.
Inte vi heller..
Eller är vår betalväxel bättre på att säga nej till stulna kort?
2 juli, 2012 kl. 16:38 #148089Richie72DeltagareVi får rätt många fakebeställningar med vad jag antar är stulna kort. Jag tror de testar att köpa något hos oss för att sen beställa något ”riktigt” någon annanstans.
Vår inlösare har aldrig sagt något, aldrig brytt sig och det jag är säker på är att
1. Kunden slipper betala
2. Inlösaren betalar inte
3. Banken betalar inteVilket bara lämnar en part kvar i ekvationen.
Hur vet vi att de är fake? För det heter typ: ojdare ljsdlfja och bor på aölfjlajg 14 i slkfjlsjf.
/Richard
2 juli, 2012 kl. 16:39 #148090Jimmy OstromDeltagareHänder en del hos oss med, att folk försöker med bedrägerier med kort och det är som Berra säger en hel del pappers jobb med detta skit.
Men man får ta ut en ”rimlig kostnad” för detta säger dom (men än är det ingen som vill säga va ”rimlig kostnad” är), jag tar inte ut denna kostnad utan har ett annat knep istället:o:rolleyes:
Men DIBS anser jag kan ta sig någonstans, för när jag hade dessa för x antal år sen skulle dom ha betalt för att ”spärra” utländska kort. Jag kanske ska ta inträde av mina kunder för att dom ska få handla på min sida:o
2 juli, 2012 kl. 16:50 #148093DanDeltagareVi skickar ett automatiserat standardmail till polisen och anmäler.
De tycker inte om det. Sist ringde de upp Rikard och undrade vad de tyckte vi skulle göra med alla dessa anmälningar????
JA SÄTT DIT DE JÄVLARNA KANSKE????????????????????
ÅÅh nu förstörde jag min egen kväll genom att bli arg
2 juli, 2012 kl. 16:58 #148095Richie72DeltagareDet är verkligen en rundgång, ingen vill ta ansvar och alla skickar en vidare till någon annan. Rätt hopplöst. Att använda stulna kreditkort måste vara det säkraste tjuveriet i världshistorien.
2 juli, 2012 kl. 18:12 #148098JohanKDeltagare@Dan 47546 wrote:
Utländska kort går inte ens igenom 3DS oftast hos oss. Så hur är du skyddad av 3DS?
På våra företagskort finns inte 3DS heller. Visakort via SEB
2 juli, 2012 kl. 18:25 #148100GregerADeltagareJo, det är samma på Handelsbankens Businesscard. Även en del andra banker som GE har inte implementerat det ännu.
Det är ju ganska knäppt att handlaren i princip skall ta ansvar för att det finns 3D-secure även om banken inte implementerat det på korten. Jag skulle kalla sådant för ett oskäligt avtalsvillkor om det skulle komma till kritan någon gång.
4 juli, 2012 kl. 15:17 #148293ikomorinDeltagareSen kan man också fråga sig vem är den största tjuven, bedragaren eller 3DS. Vi försöker alltmer öka försäljningen till Europa, dock är det inte många som känner till 3DS och oftast blir det första gången hos oss då de blir tillfrågade efter koden. Detta har medfört att enorm del av de utländska kortbetalningarna (får ont i magen bara att tänka på det) inte går genom.
Så hellre att står för ett bedrägeriförsök i veckan än att se på alla utländska kunder som försöker och inte kommer tillbaka varje dag.
Eller är det bara vi som upplever dessa problem med utländska kunder? :confused:
(Vi kör via SveaWebPay – Certitrade och inlösaren är Euroline).
4 juli, 2012 kl. 15:45 #148299GustavDeltagareBusinesscards och utländska kort omfattas inte av 3DS. Så 3DS hindrar normalt inte bedragare från att handla. Utan 3DS hindrar mest vanliga kunder ifrån att göra vanliga köp med sina vanliga kort. Man har så att säga implementerat en säkerhetsåtgärd och sedan gjort undantag för bedragare.
Vi har fått brev från vår inlösare vid fåtal tillfällen där de efterfrågat uppgifter om en bedräglig transaktion. Men jag misstänker att de oftast inte hör av sig, utan att de helt enkelt låter mig ta notan i det tysta.
Dan, vad kör du för betalväxel? Använder du ett cyberninjahemmahack eller köper du en färdig tjänst av betalväxeln för att få information om kortens härkomst?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.