Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Öka Konverteringsgraden

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94990
    Roger T
    Deltagare

    Hej. Vi sitter och funderar på vad man kan göra för att vi ska få upp Konverteringsgraden. Snappade precis upp 7+-2 regel. den ska vi testa.
    Vi tar gärna emot tips och ideer hur vi kan förbättra sidan.

    Tips på någon bra konsult som inte bara ska sälja massa olika paketlösningar för dyra pengar.

    kika på Hemmabio, bilstereo, billjud, högtalare & hifi

    tack på förhand.

    #114829
    Parvelito
    Deltagare

    Hej!

    Nu kan jag inte särskilt kunnig inom området ”hembio för välbeställda entusiaster”, det ni säljer har inte en så stor kundgrupp i Sverige. Vi talar rimligen om några tiondels procent av den svenska befolkningen. Precis som de bilhandlare som säljer Ferrari och Lamborghini så har ni många intressenter som är nyfikna, men få som har plånbok nog att handla. Som om det inte vore nog så har ni dessutom en hel del konkurrenter, för det är många som vill sälja exklusivt ljud & bild. Och alla som handlar exklusiva saker vill gärna kika runt lite. Det är helt enkelt svårt att få en bra konvertering i din bransch om du väl har lyckats få ut sidan så att besökare hittar dit.

    Men lite kanske man kan göra. Jag skulle försöka flytta fram de varumärkesloggor som ni representerar, och kanske rent av göra dem klickbara så att man får se sortimentet från just den leverantören. Man har alltid sina favoriter och sina hatobjekt vad gäller varumärken.

    Jag skulle kanske också försöka få lite mer harmoni mellan de produkter som säljer mest och er förstasida.

    Något som knappast förbättrar konverteringen, men som ger er en ökad trafik och bättre placering i sökmotererna är en ordlista där ni förklarar en hel del facktermer som ni använder och som gemene man kanske inte riktigt har koll på. Trots att jag själv är hyfsat elektronikintresserad får jag ta till mer eller mindre kvalificerade gissningar om vad en del uttryck verkligen betyder.

    #114832
    Tigern
    Deltagare

    Tjena Roger

    Kul, vi sitter faktiskt bara ett lite hårdare stenkast bort från dig, i samma hus som Excelle.

    Jag tror att med så pass dyra produkter som du säljer så måste man trycka extra hårt på tryggheten. Jag saknar bild på dig, dina medarbetare t.ex. Gör det mer personligt. Bild från din affär. Titta vi finns PÅ RIKTIGT! ;-) och vi tänker inte ta dina pengar! Uppmana tveksamma kunder att titta förbi affären för personlig service. Vad händer om min 28 000 kronors förstärkare försvinner på posten eller kommer fram i 50 delar? Tryggheten måste lyftas fram, VI TAR SMÄLLEN om något händer. Varför inte ha ett fraktalternativ i kassan som heter; Avhämtning i butik!?

    Det är min direkta reflektion, att butiken är fin men saknar en personlig touch.

    #114834
    Tigern
    Deltagare

    Ursäkta. Jag menade såklart på lite mer framträdande plats på sajten och inte på en undersida, även om ”Om oss” finns så tror jag du skulle tjäna på att lyfta fram det på startsidan.

    #114844
    Richie72
    Deltagare

    @Roger T 10628 wrote:

    Snappade precis upp 7+-2 regel. den ska vi testa.

    Vad är 7+-2 regeln?

    #114857
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Richie72 10647 wrote:

    Vad är 7+-2 regeln?

    Precis. Har googlat och donat utan att ha hittat något :confused:

    #114860

    jag tror att det betyder att man inte ska ha fler än 7+-2 (alltså egentligen 5-9) länkar i varugruppsmenyn synliga samtidigt eftersom:

    1. man tenderar att göra kunden intresserad av två grupper som är snarlika (familjebilar, 7-sitsiga bilar) istället för att den kan se båda
    2. sidan blir mer lättöverskådlig

    har för mig att jag läst det där i nåt marknadsföringsmagasin någon gång, men rätta mej gärna om jag är helt ute & snurrar

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.