Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Ok – dags att bita i det sura äpplet :)

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94578
    lenp
    Deltagare

    Skämt å sido, att läsa inläggen under Feedback & Kritik är oerhört nyttigt och intressant. Men än så länge så har jag inte ’vågat’ be om feedback på vår egna sida… men nu så!!

    Vår site, Hestbolaget, har varit uppe i ett år nu och den är en Prestashop som driftas av Prestaworks (fantastiskt gäng – kan bara rekommendera dom!!). Är i princip helt standard och det är inte mycket som vi gjort åt grunddesignen. Känns som det är hög tid för en översyn och då är det ju bra att få lite input från flera håll.

    Siten funkar hyfsat, många tycker om den. Men man vet ju inte vad man går miste om – ifall den skulle vara ännu bättre. Antalet besök pendlar mellan 40-100 per dag, skulle ju gärna få vara lite bättre. Omvandling senaste månaden 1,40% enligt Google Analytics. Har vad det känns lite väl många avhopp från mål, runt 60%. Nu är det lite reservation kring siffror för mål då jag inte är helt 100 på att Analytics är rätt konfigurerad efter att jag bytte till Prestawork’s ’single-page-checkout’ i vintras… Så finns det förslag på hur vi kan få mer besökare, öka avsluten och minska avhoppen så tas det gärna emot. Har lite Adwords igång plus Facebook Page med lite annonser där också.

    Som sagt så hittar du siten här: Hestbolaget

    mvh och tack för all input,

    Lennart
    Hestbolaget

    #111103
    JimmyK
    Deltagare

    Hej Lennart!

    Spontant tänker jag på fler produktbilder på förstasidan, dels för att locka nyfikenhet men också för att visa tydligare vad som finns i utbudet vid första anblicken.
    Nyhetstablån kanske kan läggas längre ner på sidan istället..

    Tycker också att du kan utnyttja det översta utrymmet bättre på sidan, tex att informera om några fördelar/tryggheter eller någon text om er verksamhet etc.

    Lycka till!

    #111104
    Mony
    Deltagare

    Jag tycker sidan fungerar bra. Tydlig navigation och tydliga bilder. Super när man får se kläderna på en människa. Själv gillar jag inte när man bara ser plagget för jag får dålig uppfattning om hur den skulle ev passa mig.

    Kan hålla med föregående om att det är lite tomt längst upp mellan loggan och varukorgen.

    Vet inte om det är synvilla men Lägg till varukorg ser tunnare ut än Visa knappen. Det skulle vara tvärtom tycker jag.

    #111105
    Sandra
    Deltagare

    Hej Lennart!
    Trevlig sida du har. Förutom det som redan är sagt så kände jag spontant när jag tittade på produkterna att jag letade information om produkten. Det var förnst efter en stund jag såg fliken med ”mer information”. (Jag kollade först i den lilla rutan till vänster om varukorgen).

    Tycker även att du kan fylla på med lite mer text om produkterna. Tex. Grimma i läder från Jacson, skriv att den är ställbar både i nacke och över nos, vadderad osv.

    Menyn som ligger i sidfoten missade jag helt från början. Ha gärna ”bästsäljare” ”nyheter” och ”erbjudanden” mer synligt.

    Annars tycker jag sidan var jättetrevlig. Lycka till i fortsättningen!

    #111106
    Thomas THL
    Deltagare

    Som sagt ovan, säljande produkter på startsidan saknar jag.
    Enhetsfrakten 49 kr syns inte uppe i högra hörnet när man lägger till varor, borde ploppa upp så fort man lägger ner en produkt.
    Går det att ta bort decimalerna på rabatterade varor så ser det bättre ut.
    Naxos dam halvskodd599 kr (-33.3889%) 399 kr

    /Thomas

    #111108
    Micke
    Deltagare

    tycker ni absolut borde gå över er kassasida då den är vad jag skulle vilja kalla katastrof!

    Några stolpar:
    Rada tydligt upp de olika betalsätten, som det är nu verkar det bara finnas faktura men era banners i vänstersidan säger något annat?
    Begär inte mer information från kunden än nödvändigt. (varför ska man registrera sig?!)
    ”ta del av specialerbjudanden från våra partners” ?!?! Låter som ni säljer vidare epostaddresserna
    När man klickar på ” Jag accepterar villkoren (läs) ” så får man upp en ruta men inga villkor, detä r något HELT annat på den sidan. WTF?!

    Mäter ni hur mycket kunder ni tappar i just kassa steget?

    mvh

    #111109
    lenp
    Deltagare

    Ska ta till mig alla svaren och fundera på actions – men jag blev genast fundersam när du Micke säger att du bara ser faktura som betalsätt, syns inte dom andra rutorna där man kan välja bank, postförskott eller payson? Eller är det bara att det designmässigt ser ut som om det bara finns faktura?
    mvh,

    /L

    @Micke 6480 wrote:

    tycker ni absolut borde gå över er kassasida då den är vad jag skulle vilja kalla katastrof!

    Några stolpar:
    Rada tydligt upp de olika betalsätten, som det är nu verkar det bara finnas faktura men era banners i vänstersidan säger något annat?
    Begär inte mer information från kunden än nödvändigt. (varför ska man registrera sig?!)
    ”ta del av specialerbjudanden från våra partners” ?!?! Låter som ni säljer vidare epostaddresserna
    När man klickar på ” Jag accepterar villkoren (läs) ” så får man upp en ruta men inga villkor, detä r något HELT annat på den sidan. WTF?!

    Mäter ni hur mycket kunder ni tappar i just kassa steget?

    mvh

    #111111
    Parvelito
    Deltagare

    Jag måste hålla med Micke. Den där kassan kanske fungerade för 15 år sedan, men idag är den en ärligt talat en mardröm att ta sig igenom som kund. Jag tror att mer än hälften av kunderna hoppar av där.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.