Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Officiell tråd för LiteCart
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 10 månader sedan av timint.
-
FörfattareInlägg
-
21 augusti, 2017 kl. 23:42 #104262timintDeltagare
Hej e-handlare. Jag tänkte det kunde vara en bra idé att skapa en officiell tråd här på ehandel.se för frågor om e-handelsplattformen LiteCart.
En del här kanske känner igen mig från osCommerce communityn där mitt intresse för e-handel hade sin start. Där syntes ofta mina lösningar brandade med namnet [TiM’s osC Solutions].
2011 tröttnade jag på att arbeta med osCommerce och OpenCart. Det var alltid samma saker e-handlare bad mig lägga till eller göra om i plattformarna. Jag ville ha variation och jobba med en plattform som bar mina visioner. Så från ett tomt pappet skrev jag min egen plattform i PHP som heter LiteCart.
LiteCart strävar efter:
- Högsta prestanda
- Enkel att använda
- Enkel att modifiera
- Minimal kod
- Inbjudande och nytänkande
I denna tråden kommer jag försöka besvara era frågor om LiteCart.
24 augusti, 2017 kl. 23:39 #181676jkuikkaDeltagareHej Tim, jag använder redan LiteCart och är jättenöjd. Men jag skulle vilja uppgradera till 2.0. Är det mycket jobb att uppgradera?
25 augusti, 2017 kl. 10:54 #181677timintDeltagareHej vad kul att höra.
Hur mkt jobb som innefattar en uppgradering skiljer från butik till butik. Allt beror på hur många add-ons och egna modifikationer du lagt in. En omodifierad butik uppgraderar du på ett ögonblick med ett enda klick.
Flera add-ons fungerar redan i 2.0 utan uppdatering, exempelvis frakt- och betalmoduler. Nya versioner av add-ons finns på hemsidan för nerladdning. Eftersom nästan alla add-ons är plug ’n play så rör det sig oftast om minuter att föra in uppdateringarna.
Mallsystemet har fått en uppgradering vilket innebär att ditt egna tema för 1.x inte kommer fungera i 2.x. Detta är dock goda nyheter då du kan göra så mkt mer i mallarna för 2.x.
Om du har hårdkodat ändringar direkt i LiteCart’s kärnfiler kommer dessa att skrivas över när du laddar upp nya versionen. Kolla gärna wikin hur du gör för att dina ändringar ska klara uppgraderingar i framtiden. https://wiki.litecart.net/doku.php?id=how_to_upgrade
28 augusti, 2017 kl. 07:13 #184020eclipsetomtenDeltagareHej
Jag har precis startat en webshop i LiteCart.
Jag har stött på ett problem jag inte förstår hur jag ska kunna lösa.
Vi har Fortnox som bokföringssystem. Alla inbetalningar trillar in där… Men vi hanterar inkommande ordrar i LiteCart. Jag vill veta att alla inkomna ordrar i LiteCart är betalda och vilka som inte blir betalda av kunderna.Finns det någon möjlighet att automatiskt checka av inbetalningar mot ordrar i LiteCart? Kanske något Add-in för Fortnox?
Hur gör ni andra?
20 februari, 2018 kl. 19:55 #184893NVPDeltagareLiteCart är en fantastisk lösning som vi nu använt och utvecklat i 4 år. Oändliga möjligheter och en Fortnox integration står klar inom kort.
Vi har testat hyrlösningar tidigare men dock med väldigt många återvändsgränder.
20 februari, 2018 kl. 20:10 #184894timintDeltagareHej @eclipsetomten. Jag fick aldrig någon notis att du skrivit i tråden så här kommer ett ganska sent svar. Nu har jag sett till att det ska gå ut mail till mig när någon skriver forumstråden.
Om det är Fortnox som besitter informationen så behöver du ett bakgrundsjobb i LiteCart som anropar Fortnox API och synkar status för dina inbetalningar. Fortnox har ett underbart API att arbeta med.
Jag håller just nu på att färdigställa en koppling till Fortnox åt två kunder. Kopplingen kommer att sända in orderunderlaget för att skapa fakturor/kontantfakturor i Fortnox. Om detta är av intresse och/eller om du vill ha en integration mot Fortnox så hör av bara av dig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.