Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Nylanserad, The Protein Works
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 10 månader sedan av smastrom1.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2016 kl. 13:43 #103301smastrom1Deltagare
Hej!
Känner att jag själv har stirrat mig blind vid det här laget, och antagligen missar uppenbara förbättringar, så tänkte höra med er om ni har lust att bidra med feedback?
Sidan: se.theproteinworks.com
Det jag skulle vilja ha tips och feedback på är hur vi kan göra den bättre anpassad för den svenska marknaden. När ni landar på sidan, är det något ni saknar rent spontant för att den ska kännas seriös och säker?
Har ni några ”must haves” med tanke på konvertering och att få besökaren att stanna och kika runt?All feedback uppskattas!
1 februari, 2016 kl. 14:02 #180641EkraftDeltagareLite smårörigt i huvudet, och varukorgen kunde synas mer.
Kassan bjuder på några negativa överraskningar.
1: Kunder vet inte vad DPD Europe är, och de vill helst av allt veta var de kommer få hämta sitt paket. Och 4-5 dagars leveranstid?2: 79kr i frakt för en burk jordnötssmör är ganska häftigt, i synnerhet om man får det i kassan utan förvarning.
3: Kortbetalning via Sagepay, som få svenska konsumenter hört talas om, och Paypal som enda alternativ är lite tunt. Kanske bättre att låta bli att tala om Sagepay och kalla det Kortbetalning bara.. Swish och fakturabetalning som alternativ är säkert också önskvärt av konsumenterna.
1 februari, 2016 kl. 14:24 #180642smastrom1DeltagareSuper, tack Ekraft!
Exakt denna typ av feedback som jag är ute efter. Har jobbat med ehandel i 3 år snart, men endast från UK mot svenska kunder, så känns klurigt att försöka ”förstå” våra svenska kunder ibland.
Är medveten om att 79kr är lite högt. Vi kikar på att försöka sänka detta så snart vi får lite volym på våra beställningar. Klarna är på väg.
Ska absolut kika närmare på dina punkter kring DPD och Kortbetalning/Sage Pay.
Tack igen!
6 februari, 2016 kl. 23:56 #180686Technologi.seDeltagareHej smastrom
varför hittar du ingen distributör i Sverige som du kan sälja dina produkter till om det är dina egentillverkade kosttilskott??
Dem köper in många fler från dig varje gång och du kan fokusera att sälja i uk och marknadsföra produkten i Sverige och Uk8 februari, 2016 kl. 15:00 #180707speletDeltagareJag tycker sidan ser bra ut och de angav sig för att vara seriös för den tänkta målgruppen kan jag tro. Bra intryck helt enkelt.
8 februari, 2016 kl. 21:22 #180713MyJosephineDeltagareMitt första intryck är positivt. Gillar färgvalen och kontrasten. Gillar verkligen att betygsättningen syns som procent både i produktlistor och på produktsidan – känns annorlunda. Gillar alla detaljer – mycket som är nice!
Det jag kan tänka på som kan förbättras:
Produktsidan:
– ”Ställ en fråga”, syns bara svar på frågor och ej hur man själv skickar in fråga
– När man lägger i korg står det på engelska ”VIEW CART & CHECKOUT”Kassan:
– Texten ”UUppgradera till 300 spara 1,67 kr per 100
Endast 70 kr för ytterligare 150″ har två U:n i början, sek/kronor bakefter kan vara bra på kostnaderna/beloppenAnnat:
– Hade gärna sett ”lära känna tpw” i headern och inte bara i footern
– Jag personligen ogillar utseendet på ”follow” ”like” osv på engelska och för klassisk utformning (utan anpassning) såpass synligt i headern. Men kanske bara är smaksak..16 februari, 2016 kl. 13:54 #180780smastrom1Deltagare@MyJosephine 85925 wrote:
Mitt första intryck är positivt. Gillar färgvalen och kontrasten. Gillar verkligen att betygsättningen syns som procent både i produktlistor och på produktsidan – känns annorlunda. Gillar alla detaljer – mycket som är nice!
Det jag kan tänka på som kan förbättras:
Produktsidan:
– ”Ställ en fråga”, syns bara svar på frågor och ej hur man själv skickar in fråga
– När man lägger i korg står det på engelska ”VIEW CART & CHECKOUT”Kassan:
– Texten ”UUppgradera till 300 spara 1,67 kr per 100
Endast 70 kr för ytterligare 150″ har två U:n i början, sek/kronor bakefter kan vara bra på kostnaderna/beloppenAnnat:
– Hade gärna sett ”lära känna tpw” i headern och inte bara i footern
– Jag personligen ogillar utseendet på ”follow” ”like” osv på engelska och för klassisk utformning (utan anpassning) såpass synligt i headern. Men kanske bara är smaksak..Ska absolut kika på punkterna du har nämnt MyJosephine, tack snälla!
Klurade också på om social media-knapparna skulle vara på engelska eller på svenska. Kikade runt bland lite olika sidor och tyckte nästan att båda verkade lika vanliga. Men som du säger kanske det ser bättre ut på svenska, särskilt på förstasidan.
Av någon anledning kan jag inte se ”Uuppdatera” med två ”U” i kassan, kommer du möjligtvis ihåg vilken produkt det var? Meddelandet ska inte skilja sig mellan produkter vad jag vet, men försöker testa lite för att få fram samma meddelande.
Tack igen!
16 februari, 2016 kl. 13:55 #180781smastrom1Deltagare@spelet 85918 wrote:
Jag tycker sidan ser bra ut och de angav sig för att vara seriös för den tänkta målgruppen kan jag tro. Bra intryck helt enkelt.
Tack så mycket!
16 februari, 2016 kl. 13:57 #180782smastrom1Deltagare@Technologi.se 85893 wrote:
Hej smastrom
varför hittar du ingen distributör i Sverige som du kan sälja dina produkter till om det är dina egentillverkade kosttilskott??
Dem köper in många fler från dig varje gång och du kan fokusera att sälja i uk och marknadsföra produkten i Sverige och UkTack för tipset! Det är mycket möjligt att vi kikar mer på det längre fram!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.