Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Nylanserad Sexleksaksbutik
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 9 månader sedan av Joyland.
-
FörfattareInlägg
-
12 mars, 2014 kl. 12:55 #101534JoylandDeltagare
Hej alla E-Handlare!
Vi har nyligen öppnat portarna för vår nya webbutik, där vi säljer sexleksaker och övriga intimprodukter.
Kika gärna in på sidan och ge oss lite feedback om vad ni tycker är bra och vad vi kan göra bättre!
Adressen är: Joyland.se
12 mars, 2014 kl. 17:38 #173586PrixDeltagareVäldigt snygg! Antar att den inriktar sig lite mer till tjejer med tanke på det rosa (eller är jag för trångsynt i mitt tänkande nu? )
Lite jag tänkte på:
Man kan klicka på tex. För Honom, För Henne osv men när man kommer dit så finns där inget. Det irriterar mig lite, jag vill bara att saker ska vara klickbara om det leder till något. Man skulle där kunna presentera kategorierna och kanske en text för SEO?Sedan ”Apoteket”, jag vet inte regler kring vad som gäller för att man ska få kalla något för apotek men för mig är apotek att man är sjuk på något sätt och inget som i regel är trevligt att besöka. Däremot har ord som tex ”Hälsa” en mycket bättre klang hos mig.
Jag köper sedan att man vill göra det förmånligt att göra mindre beställningar men stafflad frakt är något jag inte tycker om när jag handlar. Tror man förlorar i merförsäljning på detta då man kanske skippar produkter för att frakten sjunker.
Under vanliga frågor hade jag gärna sett en beskrivning och förklaring om vad diskret avsändare menas.
Saknar postförskott.
Att välja mellan olika fraktsätt i kassan är lite rörigt. Varför skulle kund välja Postpaket när det är ni som ansvarar för förlust och skador?
Jag vill kunna ändra antal genom att skriva det, det är störigt att klicka tolv gånger om man vill ändra från 1 st till 12 st.
Att fylla i värdebevis är bland det första jag ser när jag kom till kassan, detta är risk för att köpet avbryts med att kund börjar jaga fri frakt kod el. liknande. Flytta gärna ner och helst till något som ska bockas i för att rutan ska komma upp.
Vilken plattform ligger det på?
13 mars, 2014 kl. 06:47 #173600JoylandDeltagareAtt färgtemat är rosa beror nog på en skada vi fått efter att ha kikat på alldeles för många konkurrenters butiker. Vi uppskattar att kunderna är 50/50 kvinnor och män, men det är lite tidigt att säga ännu.
Vi tackar ödmjukast för både uttömmande och konstruktiv kritik. Det kommer kluras på en lösning för nästan varje punkt du nämnde.
Plattformen är en kraftigt moddad variant av C4Medias butikslösning.
13 mars, 2014 kl. 09:20 #173606Fru BadDeltagareFrakt: Vad är skillnaden för mig som kund, förutan olik pris…? Speciellt val ett och två var väldig lik i sin beskrivning. Om man valjer första eller andra valet, och paketet försvinner på vägen, vem tar förlusten, jag som kund?
I kassan, medelande: ”Meddelande
Om du lämnar ett meddelande kan ordern försenas då vi får bearbeta den manuellt.”Känns lite….konstig. Som att ”om du skall vara besvärlig och komma med kommentar så skickar vi det senare!”.
JAG förstår vad ni menar, men känns lite negativt.
Annars snygg, känns pålitligt, överskådlig.
(förutan att om du klickar på ”för henne” så borde alla varor för henne komma upp, så kan jag välja att sortera. Kanske man inte vet vad man vill ha?14 mars, 2014 kl. 07:33 #173630JoylandDeltagareVi är väldigt tacksamma för all kritik och feedback! Fortsätt gärna ge oss era åsikter.
Några av punkterna ovan är nu åtgärdade, t ex visas nu bara ett fraktalternativ för brev i kassan.
Resten har vi lagt på to-do till vår tekniker.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.