Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Nyhetsbrev till alla kunder?
- Detta ämne har 6 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av timmy.
-
FörfattareInlägg
-
10 februari, 2014 kl. 08:25 #101381ande85Deltagare
Vi kör Prestashop med Klarna checkout. Jag försökte få till en checkbox i kassan där kunden helt enkelt godkänner ifall vi får skicka nyhetsbrev till dom. I och med detta hade jag en dialog med Prestaworks som utvecklat modulen för kassan.
De menar de att de flesta av deras kunder skickar ut nyhetsbrev till alla kunder utan att de godkänner att de vill ta emot nyhetsbrev. Vill de inte ha så får de i efterhand och avprenumerera.
Så min fråga är helt enkelt hur ni gör? Har ni en flagga som kunden får godkänna eller skickar ni nyhetsbrev till kunder utan att de fått godkänna att de vill ta emot nyhetsbrev?
Tack för era svar!
10 februari, 2014 kl. 14:39 #172704henrikDeltagareJag hade aldrig skickat ut ett nyhetsbrev till en kund om de inte gjort ett aktivt val att ha det. Det är väl bara för dom att lägga till i kassan. Jag brukar lägga en kryssruta precis innan man godkänner sin order. I ditt fall blir det väl precis innan klarnas frame.
10 februari, 2014 kl. 14:54 #172706Runns.seDeltagareSkicka bara till de som vill ha, vissa kunder blir väldigt upprörda om de får nyhetsbrev som de inte har bett om och det är onödigt att bråka med sina kunder i onödan.
10 februari, 2014 kl. 15:34 #172707ande85DeltagareTack för era svar! Ja jag kände också så vid en första anblick. Tydligen så var det ganska komplicerat enligt prestaworks att fixa till så jag vet inte riktgit hur jag ska göra.
11 februari, 2014 kl. 10:27 #172734TamTamDeltagareJa, det verkar vara svårt att få in i Klarna Checkout, vilket verkar surt. Har tittat på lösningar för min uppstart med inte hittat något.
11 februari, 2014 kl. 11:31 #172738pyhobbyDeltagareVi kör med en box som är markerad som standard. Kunden kan bocka ur för att slippa utskick. Vi har inte haft en enda kund som gnällt. Gör det tydligt och enkelt för kunden att säga upp utskicket så tror jag broblemen blir i princip obefintliga.
Jag tycker inte det borde vara några problem med nyhetsbrev+KCO. Vi kör KCO och det gick rätt smärtfritt för Talex att lösa det enligt våra önskemål.
19 februari, 2014 kl. 10:31 #172984timmyDeltagareJag håller precis på att implementera KCO och det är väldigt simplelt skulle jag vilja säga. Problemet blir, som i ditt fall, när man vill ha extra fält med o formuläret. Dem skickas ju inte med i klarnas postback utan du måste ta hand om det separat exempelvis genom ajax request.
Tycker inte du ska skicka till alla kunder, det är fel väg att gå. Säg till dem att lösa det, lite krångligare men är inga större problem!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.