Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Nyhetsbrev och textalk
- Detta ämne har 14 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av Seke.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2012 kl. 15:05 #136805team_fDeltagare
@Jacob B 34016 wrote:
Vi använder Textalks egen nyhetsbrevsfunktion, och den har en del att önska. Avregistrering har vi löst på så vis att vi längst ner i brevet hänvisar till vår förstasida där man kan registrera och avregistrera sig.
Jag kommer köra så tillsvidare också. Samt att jag tänkte skriva att man kan svara på nyhetsbrevet med rubriken ”STOP” så tar vi bort dem manuellt (Det kan ju vara så att någon annan reggat /eller har glömt att dem gjort det, därmed inte vågar logga in på en ”skum” sida dem inte känner till.. Typ billig scam ).
Men jag tänker ligga på dem och hoppas att fler tjatar
17 februari, 2012 kl. 15:09 #136806team_fDeltagare@Elina 35198 wrote:
Jag kör via Textalks eget nyhetsbrev just av samma anledning som du skriver, jag tyxker det är jobbigt att flytta över alla nya kunder som önskar nyhetsbrev till andra ställen.
Men tyvärr tycker jag inte om Textalks nyhetsbrev, saknar många funktioner.. Bland annat avregistreringsfunktionen och även statistik vore trevligt..
Håller med till 100%. Är vi många kunder som tar upp det och tjatar det kanske dem prioriterar den funktionen (eller API med getanewsletter för den delen)
Vem vet dem kanske läser här rent av?
17 februari, 2012 kl. 19:11 #136817tonysDeltagare@team_f 35213 wrote:
Håller med till 100%. Är vi många kunder som tar upp
det och tjatar det kanske dem prioriterar den funktionen (eller API med
getanewsletter för den delen)
Vem vet dem kanske läser här rent av?
Vi på Talex (läs inte Textalk) iaf tog beslutet att trots att vi har en hyfsat bra egen inbyggd nyhetsbrevfunktion (som kunden kan avprenumerera på!) så är det inte det vi vill eller kan vara bäst på i 1a hand. kanske vi har tänkt fel och bör vidareutveckla funktionen med bl.a statistik?
Men det finns specialiserade tjänster för just nyhetsbrev
”if you cant beat them, join them” säger man på engelska.Därför har vi valt att utöver vårt eget stödjer vi bl.a automatiska kopplingar mot Get a newletter, MailChimp, Apsis med flera till en låg kostnad.
Jag kan tänka mig att andra leverantörer av e-handelssystem har fattat samma beslut, har vi fel?
17 februari, 2012 kl. 20:07 #136819Katrin LundgrenDeltagareVi på Kodmyran har gjort samma bedömning, det finns så många bra nyhetsbrevsverktyg där ute, att det är bättre att lägga utvecklingstiden på vår egen e-handelslösning och grundfunktionaliteten där
18 februari, 2012 kl. 09:16 #136823SekeDeltagareVi kör Textalk och MailChimp. Det var inga problem att lägga in ett prenumerationsformulär för MailChimp i vår Textalk-butik.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.