Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › nyhetsbrev
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av MrTrib.
-
FörfattareInlägg
-
29 februari, 2012 kl. 08:56 #97501LittleBloomDeltagare
Hej.
Märker ni skillnad på ”klickfrekvens” på era nyhetsbrev beroende på dag och tid de skickas ut?
Med andra ord, skickar ni ut nyhetsbreven under de tider besöksfrekvensen är som störst?
29 februari, 2012 kl. 09:09 #137816sanmicDeltagareVi brukar inte märka av någon nämnvärd skillnad. Totalt antal öppnade nyhetsbrev samt antal klick brukar bli ungefär densamma.
Däremot kan vi få en större koncentration av öppnade brev just i sambande med utskicket om vi skickar tex kl 16.00 på en måndag mot att skicka kl 06.00 på en lördag, men i slutändan brukar det ändå bli ungefär samma siffror.
Rubriken på utskicket har nog mer betydelse.
29 februari, 2012 kl. 12:54 #137855Knivbutik.seDeltagareVi har experimenterat en hel del med olika rubriker och olika tider/veckodagar för utskick av nyhetsbrev.
Vi har kommit fram till att det skiljer sig oerhört lite vad gäller öppningsfrekvensen, 2-3% avvikelse från snittet som mest.29 februari, 2012 kl. 12:55 #137856MrTribDeltagareJag har märkt stor skillnad på när man skickar ut ett mail, både på gamla jobbet med mot konsumenter och nuvarande där jag arbetar i stort sett endast mot företag. Jag A/B-testade väldigt många olika scenarier med både subject, tid på dagen, vilken dag, avsändaradress, innehåll osv. och kom fram till något som passade mina kunder helt ok. Jag tycker att du ska testa dig fram helt enkelt.
Bästa tiden för mig för B2C var en tisdag kl 11. Då hade jag urskiljbara besökstoppar kl 12, 17 och 21 på vardagar (och något fler besökare på tisdagar).
Om man inte har så stor databas med adresser kan det ju ta lite tid att testa olika scenarier men det är värt det (vi hade ca 250 000 adresser på B2C och kunde göra flera olika tester på samma utskick, nu har jag ca 45 000 adresser och gör max två olika test per utskick, oftast subject och innehåll).
@LittleBloom 36311 wrote:
Hej.
Märker ni skillnad på ”klickfrekvens” på era nyhetsbrev beroende på dag och tid de skickas ut?
Med andra ord, skickar ni ut nyhetsbreven under de tider besöksfrekvensen är som störst?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.