Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Nybörjare som behöver goda råd
- Detta ämne har 17 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av Mony.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2010 kl. 18:52 #94473stefanDeltagare
Hej
Vi har inte varit igång med vår webbsida så länge och kanske ska visa lite mer tålamod. Men än så länge har ingen vågat handla hos oss, nu har vi ju ett svårt område nämligen skor. Det är väl känt hos dom flesta att man gärna vill pröva ett par skor innan man gör ett köp. Men å andra sidan är det flera som faktiskt säljer just skor över internet så det borde ju gå.
Antal unika besökare senaste 6 dagarna, 510 st. BR 34%.
Någon som har något att tycka, det är helt ok att va negativ och såga på för det är ju någonting vi uppenbarligen inte har gjort tillräckligt bra.
www(.)shoesonyou(.)se
21 april, 2010 kl. 19:11 #110068sailorcapDeltagareNo offense, men jag skulle aldrig köpa några skor utan att först ha provat.
Kläder kan vara ok men aldrig skor.Jag tycker ni gör det lite svårt för er. Bara för ngn annan säljer betyder inte det att det är lyckosamt. Men jag kanske har fel…kanske finns folk som köper skor på nätet.
21 april, 2010 kl. 19:38 #110071RikardDeltagareJag skulle gärna köpa skor på nätet. Men då vill jag inte mötas av den informationen som ni ger på ”reklamationer och återköp”. Då känner jag mig inte alls trygg i att det är enkelt att lämna tillbaka skor som inte passar. Tror att ni måste jobba mycket mer med att sänka trösklarna för ett köp. Jag räknar med att skon inte passar tills motsatsen är bevisade, därför kan jag tänka mig att handla hos exempelvis Brandos som erbjuder fria returer.
Sen är bilderna i högerfältet på startsidan sjukt tungladdade för mig. Hela sidan blir slö.
21 april, 2010 kl. 20:40 #110075JimmyKDeltagareHåller med föregående talare om tryggheten vid köp. Istället för att upplysa kunden om vad han/hon är skyldig att göra, vill man som kund veta vad NI erbjuder mig,,
Tex ”Tiden börjar räknas från den dag du tar emot din vara” käns lite onödigt att upplysa om.
Vi har kört med fria returer 6 månader nu, och det är förvånadsvärt få beställningar som kommit i retur.
22 april, 2010 kl. 17:23 #110116ducedoDeltagarePrecis som flera andra redan har påpekat så är skor förmodligen svårare att sälja än andra produkter då storlekarna ofta varierar mellan märken och material. Med det sagt så köpte jag 2 par tygskor från H&M förra veckan för 150 kr st, så det är absolut ingen omöjlighet. Det viktigaste för mig som kund är att returen går enkelt och är billig / gratis.
23 april, 2010 kl. 15:59 #110173stefanDeltagareDet ligger mycket i det du säger för dom flesta känner nog så. Det är uppenbarligen i sig inte något man satsar på för att bli rik utan ett komplement till en redan existerande butik.
Men det finns en del folk som köper skor på nätet det är konstaterat, anledningarna varierar lite. Om vi har några kunder i veckan som tycker det här är bra så är det ju lyckat.
@sailorcap 5335 wrote:
No offense, men jag skulle aldrig köpa några skor utan att först ha provat.
Kläder kan vara ok men aldrig skor.Jag tycker ni gör det lite svårt för er. Bara för ngn annan säljer betyder inte det att det är lyckosamt. Men jag kanske har fel…kanske finns folk som köper skor på nätet.
23 april, 2010 kl. 16:09 #110174stefanDeltagareJa det stämmer nog att det inte är något positivt sätt att bli bemött på som kund. Vi har till stor del kollat på avtal som andra har tex Brandos och skalat ner dom lite. Vi får nog skala ner dom lite till. Tanken var att man lätt ska hitta information om hur man reklamerar när man får problem men det behöver ju inte visas på första sidan tack för tipset ska försöka göra något åt det även ändra i texten.
Brandos har ju löst det här jättebra med fria returer, skillnaden är att vi inte spelar efter samma regler som dom och har som dom inte råd att gå back 3 miljoner om året. Dom har mycket kapital samt jobbar efter stora volymer, jag känner på mig att det här med fria returer är jätte bra men då måste man få upp volymerna ganska mycket. Men tröskeln är hög och det är verkligen ett problem, får kolla på vad man kan göra åt det.
Bilderna i högerfältet låg på 5 mb det är nog lite för stort, förminskade dom nyss till 1,2mb nu utan att förlora någon som helst kvalitè och ska försöka få ner dom lite till. Trodde inte att 5 mb var så farligt men så sitter jag på 80/80 fiber själv.
Det du skrev var mycket till hjälp tack!
@Rikard 5338 wrote:
Jag skulle gärna köpa skor på nätet. Men då vill jag inte mötas av den informationen som ni ger på ”reklamationer och återköp”. Då känner jag mig inte alls trygg i att det är enkelt att lämna tillbaka skor som inte passar. Tror att ni måste jobba mycket mer med att sänka trösklarna för ett köp. Jag räknar med att skon inte passar tills motsatsen är bevisade, därför kan jag tänka mig att handla hos exempelvis Brandos som erbjuder fria returer.
Sen är bilderna i högerfältet på startsidan sjukt tungladdade för mig. Hela sidan blir slö.
23 april, 2010 kl. 16:44 #110175Katrin LundgrenDeltagareJag vill egentligen bara tipsa om en nisch jag saknar. Stövlar med större vadmått. Massor av kvinnor letar sådana.
23 april, 2010 kl. 16:47 #110176stefanDeltagareJa det visar ju inte på flexibilitet när man skriver som tex att ”Tiden börjar räknas från den dag du tar emot din vara”. Visste ärligt talat inte alls vad vi skulle ha med i köp villkoren så vi kollade på Brandos skyller på dom hehe.
Jag var in på din sida lite den såg bra ut, men jag misstänker att just skor är lite mer utsatta när det gäller returer än det du säljer. Man beställer inte hem 12 olika flaskor schampo för skojs skull som lördagsnöje för att sen skicka dom i retur. Så det är inte helt enkelt hur man ska göra.
Vi kanske ska pröva på en period med fria returer när vi kommit in i det här lite bättre och annonsera om det genom Ad words. För det är helt klart den största tröskeln som kund att ta sig över.
@JimmyK 5344 wrote:
Håller med föregående talare om tryggheten vid köp. Istället för att upplysa kunden om vad han/hon är skyldig att göra, vill man som kund veta vad NI erbjuder mig,,
Tex ”Tiden börjar räknas från den dag du tar emot din vara” käns lite onödigt att upplysa om.
Vi har kört med fria returer 6 månader nu, och det är förvånadsvärt få beställningar som kommit i retur.
23 april, 2010 kl. 17:02 #110177stefanDeltagareDet lät väldigt billigt, hade vi skickat dom skorna hade enbart frakten kostat oss 120 kr. Men dom har väl kanske väldigt bra marginaler när dom kan köpa in stora partier av samma modell.
Vi hade faktiskt vår första kund idag som köpte ett par skor, men tydligen så fungerade det inte att betala dom på webbsidan så hon ringde upp. Något slags strul med Swedbank och nytt lösenord för att kunna betala med kortet på internet. Har du haft nå sådana problem? Det slutade bra i alla fall vi fick sälja skorna och hon lät glad.
@ducedo 5388 wrote:
Precis som flera andra redan har påpekat så är skor förmodligen svårare att sälja än andra produkter då storlekarna ofta varierar mellan märken och material. Med det sagt så köpte jag 2 par tygskor från H&M förra veckan för 150 kr st, så det är absolut ingen omöjlighet. Det viktigaste för mig som kund är att returen går enkelt och är billig / gratis.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.