Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › ny layout, feedack välkommen
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av Daniel_S.
-
FörfattareInlägg
-
14 maj, 2013 kl. 02:48 #100109Daniel_SDeltagare
Hej,
nu har vi gjort om helt hemsidan
http://www.nordiskapersienner.com
konstruktiv kritik är välkommen!
Tack!!14 maj, 2013 kl. 07:35 #164046kontorsmagasinetDeltagareVäldigt elegant och snygg sida. Tyvärr tror jag dock inte att ni kommer sälja sådär jättebra. Det är ganska bökigt att hitta till produkterna (många klick) och det är inte helt givet att man förstår att det är en webbshop direkt på startsidan. Om syftet med sajten är att sälja då skulle jag flytta upp produkterna till förstasidan (med tydliga köpknappar) så att man förstår att det går att handla där.
Själva produktsidan skulle jag nog också se över: Nordiska Persienner AB, Sunvent White
Det är väldigt långt mellan text och rutan där man ska fylla i sitt val vilket känns förvirrande. Dropdown meny är ofta lite bökigt för kunderna, om det inte är för många val så skulle jag satsa på checkboxar för varje val.
Jag som kund vill nog ha mer info och mer hjälp i de val jag ska välja (iaf om era kunder är vanliga privatpersoner)I kassan förstår jag inte hur jag ska gå vidare, det finns två knappar ”uppdatera” och ”fortsätt handla” det finns ingen knapp som låter mig slutföra köpet. Efter mycket letande så inser jag att jag ska klicka på betalningsföretagets ikon (detta känns inte helt naturligt). När jag väljer Klarna så får jag upp ett fält med alla fält som ska fyllas i men fortsätt knappen hamnar under ”folden” dvs jag måste skrolla för att se den. Här ser knapparna helt plötsligt annorlunda ut, det känns förvirrande.
Sammanfattningsvis tycker jag sajten är snygg och stilren men med nuvarande layout kommer nog kunderna få svårt att handla. Å andra sidan tror jag att ni med ganska små medel kan göra stora förbättringar.
14 maj, 2013 kl. 10:09 #164062Daniel_SDeltagareRiktigt bra poäng!
Man blir blind ibland och glömmer användarsidan! Tack!14 maj, 2013 kl. 11:36 #164057danielanderssonDeltagarePå t ex Markiser- fönstermarkiser och terassmarkiser till oslagbart pris | NP så står det ”no text found” under Siesta. Klickar jag på ”Mer info” så kommer jag tillbaks till samma sida.. ?
Kundvagnen har en röd ikon, medan köp-knapparna är blåa (och inte alls liknar ”Mer info”-knapparna).
På Lunex Fitness Markiser online | Nordiska Persienner AB är det långt ifrån uppenbart att man ska klicka på någon färg/något mönster längre ner på sidan. Har man väl klickat på en färg så är det inte heller uppenbart att man ska ange mer saker längre ner.
Where Is The Fold är en bra sida ni borde nyttja.
Frågetecknet bredvid t ex ”Bredd (mm)” ser inte ut att passa in i designen heller. Kan det vara så att ni hade en designer som fixade det mesta å så har ni fixat en del bitar själva?
Klickar jag bara på ”Produkter” (inte någon underkategori) så kommer jag till en sida med massa bilder. Ingen text, inga tips på att jag bör klicka på en bild.
På Markiser- fönstermarkiser och terassmarkiser till oslagbart pris | NP har ni samma problem som på produktsidan, det är inte uppenbart att man ska välja något nedan. Layouten ser också konstig ut (text ligger alldeles för nära bilder).
Varför inte flytta ut texten från frågetecknen till själva sidan? Det finns plats, i alla fall på Lunex Semikassett Vit15 Blinds – Markiser Blinds som jag kollar just nu. Det skulle göra mina val mycket enklare och smidigare.
Länken till ”Måttagningsguide här” är nästan osynlig, är det meningen?
”Ett bra tips är att läsa igenom monteringsguiden..” står det, men.. jag ser inte någon sådan? Vore smidigt med direktlänk (och inte i tooltip-grej).
Knapparna i kassan ser ut på ÄNNU ett nytt sätt. Vad sägs om att försöka hålla en standard?
Alltså, är tanken att folk ska fatta att de ska välja något längst ner i kassan? Det ser sjukt osmidigt/ologiskt ut. Vid första anblick trodde jag inte att det gick att handla.
Väljer jag Klarna så ser jag ”checkout”. Kanske ”Kassa” istället?
Ländernas namn är på engelska.
Varför förkorta telefonnummer till Telefonnr? Det finns gott om plats.
Är det många som väljer Altavista i ”Hur kom ni I kontakt med oss”?
Varför kan jag inte ange personnummer för att hämta adress automatiskt via Klarna?
Nu orkar jag inte mer..
(och ja, jag är själv på jakt efter markiser just nu så ni hade chans till försäljning)19 maj, 2013 kl. 09:50 #164207MonyDeltagareJag tyckte också det var sjukt svårt att handla.
Sen fick jag detta: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ’ORDER BY price ASC LIMIT 0,1’ at line 4
Förstasidan är supersnygg och proffsig!
23 maj, 2013 kl. 18:58 #164429allstarsDeltagareMycket kan göras på interaktionsbiten. Knappar sitter på lite fel ställen tycker jag.
Tänk att användarna inte känner till alla fackord, så det gäller att hjälpa dem mer på
traven; möjligtvis med en Wizard guide för att förklara fackorden och visa bildexempel.Brödsmulorna är lite ostylade också, borde inte ta så lång tid att fixa.
Färgerna under Kundinfo är skumma, se över färgvalen här.
Slutligen är det lite konstigt att vi hej-vilt blandar svenska och engelska namn i urlerna.
Är marknaden sverige ska urlen vara på svenska.23 maj, 2013 kl. 22:30 #164449 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.