Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Ny e-handelsplattform – www.supporterprylar.se
- Detta ämne har 13 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av SUPPORTERPRYLAR.se.
-
FörfattareInlägg
-
19 maj, 2011 kl. 19:55 #96035SUPPORTERPRYLAR.seDeltagare
Hej igen,
Vi har nyligen gått över till en ny e-handelsplattform från Nordisk E-Handel och är hittills väldigt nöjda!
Dock så är det ju väldigt lätt att snöa in sig på sitt eget tänk så vi vore väldigt tacksamma om vi kunde få lite kritik, synpunkter, kommentaterer, mm. på den nya butiken och dess utformning/funktionalitet/finesser(eller brist på)/SEO/layout/användarvänlighet… Allt är välkommet!
Mvh
Danny21 maj, 2011 kl. 22:31 #122923PrixDeltagareSom kund tycket jag att det ser bra ut! Jag är dock inte expert… Kommer spara er sida då jag har en bror som är tokig i bla Real Madrid, så när julen kommer blir det ju lätt för mig!
22 maj, 2011 kl. 20:02 #122979SUPPORTERPRYLAR.seDeltagarePrix: Tack, låter mycket bra! Hör av dig innan så fixar jag en bra deal till dig som tack för att du tog dig tid att svara!
22 maj, 2011 kl. 22:05 #122984PrixDeltagareMan tackar! Då kan jag tillägga att bemötandet är det inte heller något fel på!
26 maj, 2011 kl. 16:08 #123193SUPPORTERPRYLAR.seDeltagareJag gör ett nytt försök, och försöker vara lite mer specifik
Det vi funderar på just i nuläget är hur vi skall lägga upp produktinfo-sidan. Just nu är den ganska blek och innehållsfattig vilket absolut inte är bra.
Därför skulle det vara kul att höra vad ni tycker är viktigast på en produktinfo-sida? (tex. bildstorlekar, antal bilder, funktioner, gilla-knappar, ”kunder som köpt denna köpte även blabla”, omdömen/recensioner, produktbeskrivningar, mm.).
Vad fungerar bäst för er? Vad tycker ni är viktigast? Vad säger era kunder? Vad har dom frågat efter?
Mvh
Danny28 maj, 2011 kl. 22:27 #123253shopson.seDeltagareSnyggt! Har för mig att jag var inne på er sida tidigare med den gamla lösningen också..
Jag tittade till butiken som kund och jag kan hålla med om att produktsidorna kan förbättras.
Som du skriver så kan det vara ett naturlig steg att titta på fler produkter om ni även listade ”relaterade” produkter på produktsidan.
Själv gillar jag också många och detaljerade produktbilder. Jag tittade på en halsduk och det fanns bara en överblicksbild. Inzoomade bilder för loggor osv är alltid bra. (och jobbiga att lägga in)
Sen skulle jag kanske vilja se lite mer utförliga produktbeskrivningar. Visst, ”Arsenal mösss” säger väl iofs allt, men om inte annat så vore det bra för sökmotorerna om det fanns lite mer innehåll.
När vi ändå är inne på sökordsoptimering (jag tittade på en west ham halsduk) ser jag att titeln är:
West Ham Halsduk hos SUPPORTERPRYLAR.se – Sveriges BREDASTE Supportershop – SUPPORTERPRYLAR.se
Den kan tyckas lite lång, och kanske skulle kortas ner till
West Ham Halsduk hos SUPPORTERPRYLAR.se
Likaså är meta-beskrivningen lika på alla sidor, och där har ni mycket att vinna (och mycket tid att förlora) på att skriva unika beskrivningar för varje produkt.
Lycka till!
29 maj, 2011 kl. 12:58 #123263SUPPORTERPRYLAR.seDeltagareshopson.se: Först och främst, tack för ett utförligt svar!
Kul att du nämner produktbilderna/detaljer, då känns det som att vi är inne på rätt spår där. Vi har nämligen funderingar på att investera i lite enklare fotoutrustning (fototält, lampor, produktbord mm.) för att kunna erbjuda bättre produktbilder. Vi är väl medvetna om att vissa av våra nuvarande kanske inte ger den ”totala” kollen på hur en produkt ser ut i sin helhet, vilket i sig kan skapa hinder för köpbeslut.
Produktbeskrivningar skall förbättras, håller med om att de är bristfälliga. Har varit mycket fokus på att få själva butiken att fungera som vi vill att dessa delar tyvärr ramlat ner lite på priolistan.
Titeln ska jag fixa, tack för tipset! Ska även kika närmare på meta-beskrivningarna, har inte jättekoll på hur det funkar men i butiken kan vi för varje produkt fylla in följande kring SEO: Titel, beskrivning, nyckelord, url
Samma gäller för varugrupperna (kategorierna), där går det också att knappa in SEO för samtliga.
Vad skulle ett exempel på ett bra meta-beskrivning vara på t.ex. kategorin West Ham Kläder och produkten West Ham Mössa vara? Passar på att fråga då jag själv kan väldigt lite här men gärna lär mig…
Tack igen!
29 maj, 2011 kl. 15:50 #123268shopson.seDeltagareHej igen,
Titel, beskrivning och URL är delar som du skall lägga fokus på vad gäller SEO, nyckelord kan du enligt min mening hoppa över om du vill spara tid.
Vad som skulle kunna vara en bra beskrivning för kategorin Westham kläder är exempelvis:
”West Ham supporterkläder. Matchtröjor, halsdukar och andra kläder för dig som är supporter av West ham fotboll hos Supporterprylar.se”
För mössan:
”Blå West Ham mössa i 100% bomull. Vi levererar alltid inom 24 timmar. Köp West Ham mössa hos Supporterprylar.se”
Kände att jag fick lite skrivkramp här dock:) Som jag sa tidigare, egentligen säger ju ”West ham mössa” allt även om beskrivningen helst ska ligga på runt 200 tecken och helst inte vara allt för upprepande.
Tog en snabb titt på sökstatistiken och det verkar som att matchtröjor och halsdukar övergripande är det som folk söker efter mest oavsett lag. Ett tips kan vara att ta en snabb koll på vilka sökord som är mest populära och kanske lägga extra fokus på att optimera dessa produkter/kategorier med länkar osv.
Du hittar sökordsverktyget här: https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none
Sedan har Pineberry ett väldigt smidigt verktyg för att utvärdera sökordsoptimeringen på en sida och komma med synpunkter vad gäller de grundläggande aspekterna. Dett hittar du på: Hur mår din sajt? Gör en snabb SEO-analys | Pineberry
Sedan får jag inte glömma mina egna tips (även om innehållet skall utökas och förbättras något) på Sökordsoptimering av din webshop – Tips och riktlinjer
29 maj, 2011 kl. 16:17 #123269Christoffer TyreforsDeltagaredet bör väl tilläggas att inte på något sätt påverkar hur google rankar din sida (men en bra ökar CTR).
ordet beskrivningar kan dock betyda brödtext om produkten och det är superduperviktigt.
31 maj, 2011 kl. 17:37 #123342SUPPORTERPRYLAR.seDeltagareshopson.se: Tack igen för ett väldigt utförligt svar! Jag har genast fått massa nya punkter på min att-göra-lista Tack även för dina exempel, bra att ha någorlunda koll innan man börjar ändra alla produkter, har ju faktiskt hunnit bli ett bra antal nu…
debaser: brödtext om produkt = superduperviktigt! Noterat! Bra att veta vad man ska lägga krut på, svårt att få tiden att räcka till allt just nu..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.