Startsida › Forum › E-handelsforumet › Ekonomi & Företagande › När en kund ångrar sig långt efter..
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av
bslask.
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2014 kl. 12:51 #174823
BjornAndersson
DeltagareInnebär det något extra problem att ta tillbaka varan nu jmf med om det hade gjorts inom 14 dagar? Ofta är det mycket bättre att fria än att fälla om man vill ha nöjda återkommande kunder.
Regler är bra att ha så de flesta kunder vet vad som gäller. Men att ha regler som inte är flexibla som liten e-handlare tror iallafall jag inte är en bra idé…
28 maj, 2014 kl. 16:32 #174830Piratessan
DeltagareJag hade erbjudit kunden byte till valfri vara. Förstår inte riktigt vad det skulle göra för skillnad att byta mot en annan storlek jämfört med ett annan vara?
28 maj, 2014 kl. 20:00 #174839nobynator
DeltagareKunden har kanske använt varan klart och tänkt byta till en annan, finns många sådana kunder tyvärr… 😮
29 maj, 2014 kl. 09:53 #174834Gsjoberg
Deltagare@Piratessan 77512 wrote:
Jag hade erbjudit kunden byte till valfri vara. Förstår inte riktigt vad det skulle göra för skillnad att byta mot en annan storlek jämfört med ett annan vara?
En annan vara kostar mer/mindre, det blir betydligt mer jobb. Känns onödigt jobb när man har 2 veckors ångerfrist och den ska utnyttjas 2 veckor efter den gått ut.
30 maj, 2014 kl. 09:45 #174845bslask
Deltagare@Gsjoberg 77520 wrote:
En annan vara kostar mer/mindre, det blir betydligt mer jobb. Känns onödigt jobb när man har 2 veckors ångerfrist och den ska utnyttjas 2 veckor efter den gått ut.
Flera har skrivit det ovan, och det står ju dig fritt att tycka vad du vill. Men att hålla benhårt på sina principer har man dessvärre sällan råd med i det långa loppet. Min rekommendation är ändå att få en nöjd kund.
Sen får du gärna komplettera din profil så man kan se vilken butik det rör sig om. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.