Startsida Forum E-handelsforumet Ekonomi & Företagande När en kund ångrar sig långt efter..

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #174823
    BjornAndersson
    Deltagare

    Innebär det något extra problem att ta tillbaka varan nu jmf med om det hade gjorts inom 14 dagar? Ofta är det mycket bättre att fria än att fälla om man vill ha nöjda återkommande kunder.

    Regler är bra att ha så de flesta kunder vet vad som gäller. Men att ha regler som inte är flexibla som liten e-handlare tror iallafall jag inte är en bra idé…

    #174830
    Piratessan
    Deltagare

    Jag hade erbjudit kunden byte till valfri vara. Förstår inte riktigt vad det skulle göra för skillnad att byta mot en annan storlek jämfört med ett annan vara?

    #174839
    nobynator
    Deltagare

    Kunden har kanske använt varan klart och tänkt byta till en annan, finns många sådana kunder tyvärr… 😮

    #174834
    Gsjoberg
    Deltagare

    @Piratessan 77512 wrote:

    Jag hade erbjudit kunden byte till valfri vara. Förstår inte riktigt vad det skulle göra för skillnad att byta mot en annan storlek jämfört med ett annan vara?

    En annan vara kostar mer/mindre, det blir betydligt mer jobb. Känns onödigt jobb när man har 2 veckors ångerfrist och den ska utnyttjas 2 veckor efter den gått ut.

    #174845
    bslask
    Deltagare

    @Gsjoberg 77520 wrote:

    En annan vara kostar mer/mindre, det blir betydligt mer jobb. Känns onödigt jobb när man har 2 veckors ångerfrist och den ska utnyttjas 2 veckor efter den gått ut.

    Flera har skrivit det ovan, och det står ju dig fritt att tycka vad du vill. Men att hålla benhårt på sina principer har man dessvärre sällan råd med i det långa loppet. Min rekommendation är ändå att få en nöjd kund.
    Sen får du gärna komplettera din profil så man kan se vilken butik det rör sig om.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.