Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Något inlösenföretag som vet att det är 2010?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    danielandersson
    Deltagare

Har precis varit i kontakt med BABS som begärt underlagt avseende ett kortköp.

De vill ha in en massa information, vilket är helt okej. Dom skickar detta via brev och skriver att man har 5 dagar på sig att FAXA eller skicka via BREV.

Tidigare har det gått bra att maila deras kundservice, denna gången sa kundservice nej av någon anledning.

Kundservice sitter vägg-i-vägg med reklamationsavdelningen (som ska ha informationen), men tydligen kan dom inte skriva ut och lämna över.

De hänvisar även till SÄKERHET, vilket gör det hela ännu mer patetiskt.

Det otroligt komiska är att på deras svarsblankett så frågar dom efter epost(!) Så DOM får kontakt oss via epost, men inte tvärtom?

Finns det något inlösenföretag där ute som insett att det är 2010?
    Och antingen tar emot underlag via https, GPG-signerade emails eller bara vanliga emails (då vi självklart inte skickar hela kortnummer eller liknande).

Hatet jag känner just nu kan inte vara hälsosamt..

Parvelito
    Deltagare

Du kan ju alltid skicka det rekommenderat med mottagningsbevis, samt ”Personlig utlämning” så att ingen annan än firmatecknaren kan hämta det. Av säkerhetsskäl naturligtvis :-)

Dan
    Deltagare

Näe det är samma med Euroline. De har inte e-post på bankerna verkar det som. Det är nog för att kortköp är så riskbenäget och man måste ta allt via krypterade telefonledningar och säkra brev som är omöjliga att de kommer på avvägar.

Innan jag lanserat Tshirts.se och den gamla sidan låg uppe (jag hade inte aktiverats hos Certitrade ens) så fick jag ett brev från Euroline om att jag inte hade angett telefonnummer eller andra viktiga saker på min sida och om jag inte åtgärdade det omedelbart skulle de stänga ner mitt inlösenavtal… Jag bara skrattade och slängde det i runda arkivet och hoppades på att de skulle stänga ner mig pga. sin egen inkompetens. :)

Frågan är varför ens bankerna har inlösenföretag när de inte vill att folk ska handla med kort.

danielandersson
    Deltagare

@Dan 7839 wrote:

Frågan är varför ens bankerna har inlösenföretag när de inte vill att folk ska handla med kort.

Frågan är väl varför banker övht har kunder (privat eller företag)?

Dom verkar ju göra ALLT de kan för att inte hjälpa kunderna.

”Jaha, du ger oss pengar varje år. Varför skulle vi göra någonting för dig pga DET?”

danielandersson
    Deltagare

@Parvelito 7833 wrote:

Du kan ju alltid skicka det rekommenderat med mottagningsbevis, samt ”Personlig utlämning” så att ingen annan än firmatecknaren kan hämta det. Av säkerhetsskäl naturligtvis :-)

Ooh, schit, jag är sjukt sugen!

Hade det inte handlat om nästan 3k så hade jag lätt gjort det, LÄTT.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.