Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Någon som har testat VE Interactive?
- Detta ämne har 26 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av Bjorn.
-
FörfattareInlägg
-
28 mars, 2013 kl. 22:22 #162177BjornDeltagare
Med rätt formulering på subject och text så blir det rätt bra. Har tagit lite siffror från kunds nätbutik som har lite volym. För en bestämd tidsperiod har 418 sådana mail gått ut med en klarna förskottsfaktura bifogat och information om hur man betalar i ren text, samt betallänk för att återuppta betalning där man avbröt på något sätt (man kommer direkt till just det betalsättets betalsida). Mailet går ut efter 15 min inaktivitet på obetald order. Av dessa 418 har 124 st sen slutfört en betalning. Så 30% räddade köp, katshing!
Detta är alltså en egenutvecklad lösning och inte VeInteractives produkt, men principen är densamma.
29 mars, 2013 kl. 06:57 #162179JoelDeltagareVi har liknande siffror som Björn med egen lösning.
Vi skickar mail baserat på två typer av ordrar:
1) Kunden skriver in sin e-postadress i kassan men klickar aldrig på köp-knappen (ingen order skapas, men e-postadressen sparas och så även kundvagnen)
2) Kunden klickar på köp i kassan men blir nekad av Klarna, eller fyller aldrig i sina kortuppgifter i betalfönstret.
I själva mailet som går i väg till kund har vi även en direktlänk för att hämta upp sin kundvagn igen.
30 mars, 2013 kl. 00:25 #162226BjornDeltagareJoel, plockar ni emailen då med ajax, eftersom kund inte behöver klicka på submitknappen?
PS. var precis inne på er sajt och fick leta ett tag efter ”lägg i kundvagnen”-knappen, tror den är för stor, jag uppfattade den som en del av designen/avgränsare och mina ögon snurrade runt vid tag-knapparna. Kanske kan vara värt att A/B testa vs en mindre variant..
30 mars, 2013 kl. 05:02 #162228JoelDeltagare@Björn 62736 wrote:
Joel, plockar ni emailen då med ajax, eftersom kund inte behöver klicka på submitknappen?
PS. var precis inne på er sajt och fick leta ett tag efter ”lägg i kundvagnen”-knappen, tror den är för stor, jag uppfattade den som en del av designen/avgränsare och mina ögon snurrade runt vid tag-knapparna. Kanske kan vara värt att A/B testa vs en mindre variant..
Det stämmer Björn! Det är ett javascript/jquery som ligger i bakgrunden och sparar så fort någon skrivit sin e-postadress i e-postadressrutan. Inga konstigheter mao
Bra feedback! Håller med om att den är ”för stor” och kommer snart släppa en lite mindre knapp iaf!
3 april, 2013 kl. 08:32 #162402Markus@VeInteractiveDeltagare@Björn 62684 wrote:
Med rätt formulering på subject och text så blir det rätt bra. Har tagit lite siffror från kunds nätbutik som har lite volym. För en bestämd tidsperiod har 418 sådana mail gått ut med en klarna förskottsfaktura bifogat och information om hur man betalar i ren text, samt betallänk för att återuppta betalning där man avbröt på något sätt (man kommer direkt till just det betalsättets betalsida). Mailet går ut efter 15 min inaktivitet på obetald order. Av dessa 418 har 124 st sen slutfört en betalning. Så 30% räddade köp, katshing!
Detta är alltså en egenutvecklad lösning och inte VeInteractives produkt, men principen är densamma.
Mycket fina siffror! Slår oss. Men vi har händerna rätt bakbundna då vi måste ta hänsyn till ehandelarens natural return rate och aldrig skulle kunna skicka inom 15min. Men utan tredjepart är det nog smart att skicka så fort som möjligt.
Kul o höra om egenutvecklade lösningar. Om ni skulle räkna kostnad för tid/utveckling/design/löpande AB testning och på något sätt höfta vad det skulle innebära i % av summa köp det dragit in utslaget på en längre tidsperiod. Vad skulle det visa ungefär? Oj rörigt skrivet kanske. Men kostnad för jobbet/summa räddade köp?
Återkommer under dagen för ungefärliga siffror vi tar ut i commission för olika branscher.
Sen skulle det vara roligt att jämföra kampanjernas effektivitet, men blir kanske svårt då vi måste göra så sena utskick. Men vi ”borde” ju vara några snäpp bättre då vi räddat många miljarder euro och haft tid att öva så att säga Men o andra sidan så kan ju enskilda ehandlaren sina egna kunder bättre.
3 april, 2013 kl. 09:50 #162415Markus@VeInteractiveDeltagare@skinza.se 62630 wrote:
Ingen aning om hur det är nu, men när jag var intresserad av tjänsten skulle ni ha 25% i provision. Det är jag hundra på
Förmodligen har det väl ändrats på senare tid.Via e-butik.se?
Hursomhelst. Ungefärligt.
Standard är 5-12%. Hemelektronik och vitvaror ännu lägre. (hög volym+tvättmaskiner= några få %)
Spel mycket högre, 30%.Vi utgår från affiliatenätverken och den commission som är std för branschen. Så fler undantag finns.
Återkom till oss om det intresserar så har du 10% fick jag hälsat
3 april, 2013 kl. 15:30 #162433BjornDeltagare@Markus@VeInteractive 62939 wrote:
Mycket fina siffror! Slår oss. Men vi har händerna rätt bakbundna då vi måste ta hänsyn till ehandelarens natural return rate och aldrig skulle kunna skicka inom 15min. Men utan tredjepart är det nog smart att skicka så fort som möjligt.
Kul o höra om egenutvecklade lösningar. Om ni skulle räkna kostnad för tid/utveckling/design/löpande AB testning och på något sätt höfta vad det skulle innebära i % av summa köp det dragit in utslaget på en längre tidsperiod. Vad skulle det visa ungefär? Oj rörigt skrivet kanske. Men kostnad för jobbet/summa räddade köp?
Återkommer under dagen för ungefärliga siffror vi tar ut i commission för olika branscher.
Sen skulle det vara roligt att jämföra kampanjernas effektivitet, men blir kanske svårt då vi måste göra så sena utskick. Men vi ”borde” ju vara några snäpp bättre då vi räddat många miljarder euro och haft tid att öva så att säga Men o andra sidan så kan ju enskilda ehandlaren sina egna kunder bättre.
Kort svarat så har man igen utvecklingstiden rätt snabbt om man har lite volym, gör man det bra kan man räkna med 20-30% räddade orders så bara att räkna och bestämma vad ens tid är värd
Ja ju fortare desto bättre, kunden hinner ju kallna rätt snabbt, men det är ju en balans det där.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.