Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Någon som använt sig av SveaWebPay
- Detta ämne har 73 svar, 26 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 7 månader sedan av Joel.
-
FörfattareInlägg
-
24 november, 2009 kl. 11:38 #107871Katrin LundgrenDeltagare
Oj, här tycker jag att Klarna får ta mycket skit. Ville bara tillägga att jag håller med Dan, det är inte svårare än att inse att hantering av fakturor inte är en monopolmarknad.
Klarna har konkurrenter, och tycker man att Klarna suger så är det bara att byta till någon av dem eller att helt enkelt hantera fakturorna själv! Det lönar sig inte att gnälla på forum och tycka att ens företag inte fungerar pga Klarna. Om det är så då får man väl för sjutton ta tag i problemet och byta leverantör. Svårare är det inte! visst kan man skriva av sig här, och visst kan man be om råd, men i slutänden är det man själv som e-handlare som måste ta beslutet. vill man lämna Klarna är det bara att göra det. Leverantörer man inte kan jobba med byter man ut. Det gör i alla fall jag.
Själv vill jag vända på steken lite och berömma Klarna. Jag är en av deras alldra äldsta kunder som varit med sedan starten, och oavsett när jag var lite då (och då menar jag superliten med en order varannan vecka) eller nu när jag är lite större så har jag alltid fått snabb hjälp med mina problem och bekymmer och otroligt bra bemötande. Jag har ibland tagit in offerter från andra för att jämföra blad annat från Svea, men de har inte givit mig bättre villkor än vad klarna gjort, och de har givit mig klart sämre bemötande, så jag har valt att fortsätta använda Klarna.
Visst känns det dyrt ibland, och visst har jag också funderat på att sköta allt själv, men i slutänden är jag för lat, samt att jag tycker mig få ett mervärde av att vara klarnakund. Jag får en läsvärd tidning, ett bra API, snabb hjälp när det är problem, chans att vara med på olika arrangemang för e-handlare samt att jag ibland kan få rabatter hos klarna partnerföretag.
Sedan kan jag också säga som systemleverantör och Klarnpartner att klarna är den av våra partners som är absolut lättast att jobba med, flexiblast, har bäst dokumentation, och en hög säkerhet jämfört med en del andra och klart bäst support. Ni skulle bara se vissa s.k. betalväxlars lösningar bakom skalet. Ibland blir man mörkrädd kan jag meddela,
så jag lovar någonting gör man garanterat rätt, annars skulle man inte få behålla sina kunder sedan starten, och knappast få nya hela tiden.
24 november, 2009 kl. 11:51 #107872fashionDeltagareGud vad man blir sur! Enligt Helena på Klarna kunde man inte kräva att en person skulle göra en polisanmälan. Jag ringde upp polisen strax efter mitt samtal med Klarna för att enbart fråga om detta var möjligt och självklart fick jag ett helt annat svar än Klarnas.
Det här är ett bevis på att Klarna säger en sak och gör något annat när det passar dem.
Nu är jag lögnare….. ? Jag vill att någon från Klarna ringer upp mig och säger att jag är lögnare! Ännu bättre, boka ett möte mig och säger det rakt i mitt ansikte! Det är absurt att börja insinuera att människorna som är med i detta forum som har haft dåliga erfarenheter med Klarna är lögnare!!
Var är next, försöka radera alla inlägg, stoppa folk att kunna dela med sig sina erfarenheter, kräva att den här sidan ska stängas ner? Hur lågt kan ett företag komma?
24 november, 2009 kl. 12:00 #107873fashionDeltagareJuste det, Klarna suger och självklart kommer man att byta Klarna så fort detta är möjligt! Det är bra med forum där man kan få idéer och förslag och lite hjälp på traven.
OM Klarna tar mycket skit det beror på att det är de själva som har gjort mycket skit. Man bara återberättar skiten de har gjort.
Att skiten kommer ut på en portal kunde de räkna med …näsan.
24 november, 2009 kl. 12:02 #107874MickeDeltagaremåste bara understryka att kodmyran är partner hos klarna ( kreditor ) och det kan ge en vriden bild då partners tjänar pengar på att få in kunderna hos klarna. (om det är så i detta fallet kan jag dock inte svara på).
”Tyvärr har namnet Kreditor visat sig associeras mer med en tuff och krävande betalningsleverantör, än med ett företag som erbjuder enkla, trygga och roliga betalsätt.”
Säger kreditor själva. Hann man inte reflektera över att detta kanske berodde på något annat än namnet… (?)24 november, 2009 kl. 12:16 #107875DanDeltagareSå polisen sa att du kunde tvinga folk att göra polisanmälningar???
24 november, 2009 kl. 13:38 #107876NicklasDeltagareJag tycker att ni som har lite hårda ord mot Klarna ska ta och ringa dem det hjälper i det flesta fall att få prata och reda ut eventuella oklarheter.
24 november, 2009 kl. 13:45 #107877nCoDeltagareVi är kund hos Klarna sen länge tillbaka, strax efter Acme-konkursen. Jag förstår inte någonting av den kritiken som framförs här, visst de är inte billigast men kundservicen har alltid varit utomordentlig för oss. Vilket annat kreditbolag stryker påminnelseavgifter när folk ber om ursäkt och tillåter folk att vänta ett tag med att betala osv? Klarna har alltid haft en löpande kontakt med oss och visat stort intresse för våra affärer och våra kunder.
Fashion: Av tonen och känslan jag får av dina inlägg här i forumet så känner jag instinktivt att det inte bara är ens fel vad som nu än har hänt mellan er.
24 november, 2009 kl. 14:03 #107878Katrin LundgrenDeltagare@Micke 2833 wrote:
måste bara understryka att kodmyran är partner hos klarna ( kreditor ) och det kan ge en vriden bild då partners tjänar pengar på att få in kunderna hos klarna. (om det är så i detta fallet kan jag dock inte svara på).
”Tyvärr har namnet Kreditor visat sig associeras mer med en tuff och krävande betalningsleverantör, än med ett företag som erbjuder enkla, trygga och roliga betalsätt.”
Säger kreditor själva. Hann man inte reflektera över att detta kanske berodde på något annat än namnet… (?)Ja du, men vi är parterns även med Swea webpay och ska man prata pengar så får vi bättre betalt för kunder vi slussar till dem
så jag är ledsen men det påverkar inte mitt val i detta fall. Att överhuvudtaget tro det om mig gör mig ledsen. Jag tycker heller inte att jag slussar kunder till dem i mitt inlägg, utan jag tog bara upp det uppenbara, något gör de rätt eftersom de behåller gamla kunder, och det är ingen monopolmarknad, det står var och en fritt att välja hur man själv vill göra. Använd Klarna eller ej, valet är ditt som e-handlare.24 november, 2009 kl. 14:07 #107879MnMDeltagare@fashion 2819 wrote:
Den sista gången de lovade mig ett samtal, då väntade jag i 4-5 dagar sedan ringde jag upp de ingen för att fråga varför ingen hade ringt upp mig. Jag blev chokad över deras bemötande! Jag fick inte ens rätten att lämna ett meddelande, jag fick inte ens möjligheten att börja prata i huvudtaget! Klarnas receptionist Felicia började prata högt i telefonen oavbrutet och när jag bad henne att lyssna på vad jag hade att säga då fick jag följande svar: ”DU ska lyssna på mig annars avbryter jag samtalet och lägger på luren” Jag ringer för att reda på varför ingen ringer mig, jag har ett företag att ta hand om och jag måste kunna få lämna ett meddelandet till den personen som inte ringer upp mig!
En receptionist ska ta emot ett samtal och inte frågesätta kundens rätt att kontakta företaget och inte avbryta en kund efter ordet ”Hej” och dessutom hota med att lägga på luren i fall kunden försöker förklara anledningen till samtalet. Hon har agerat så för hon vet hur Klarna gör, hon vet att ingen ringer upp kunden, alltså attack är bästa försvar.
jag har ingen egen erfarenhet av just Klarna, MEN jag har erfarenhet av att prata med kundtjänst. Faktum är att jag en gång ringde en kundtjänst, jag var fly förbannad, hon la på i örat på mig. Först blev jag ännu mer irriterad, men sen insåg jag att det kanske var min attityd det var fel på. Jag ringde igen, nu med en trevligare samtalston och attityd, och tänka sig!!! Jag fick ett trevligt bemötande och hjälp direkt.
Det kan ju faktiskt vara så att kundtjänst/reception vet att sådana kunder som ringer och gormar och skriker inte är någon idé att prata med utan bättre att lägga på luren, de flesta inser nog då att de själva gjort fel och lugnar sig och ringer upp igen.
Med tanke på övriga inlägg med tydlig ilska mot Klarna så kan vi alla gissa att du inte var trevlig när du ringde.
Testa att vara det nästa gång du ringer så får du antagligen ett trevligare bemötande tillbaka.Vill även hålla med ett antal andra här att är du inte nöjd, avsluta ditt samarbete med dom, och skaffa en annan lösning, självklart kan man skriva av sig osv i ett forum som detta, men det verkar inte finnas någon hejd på dina aggressioner. Kanske är det dags för en attityd-förändring från ditt håll och inte från Klarnas? De har ju som sagt en hel del nöjda kunder, så något måste dom ju göra rätt, eller?
24 november, 2009 kl. 14:08 #107880Katrin LundgrenDeltagare@Dan 2834 wrote:
Så polisen sa att du kunde tvinga folk att göra polisanmälningar???
Det kan jag aldrig tänka mig, måste vara ett missförstånd. Du kan aldrig tvinga någon att anmäla. det är väl det polisen har sådan problem med vid kvinnomisshandel och liknande. Att kvinnorna ofta vägrar anmäla.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.