Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Morgonagg mot ehandelsplattform
- Detta ämne har 10 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Ms. Therese.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2011 kl. 08:41 #96876Ms. ThereseDeltagare
Kikar in i min egen butik på utsidan, kommer till kassan och ser att min leverantör av butik flyttat om bara sådär. WTF?
Får till svar att:
”Fältet är flyttat för att ge ett mer logiskt flöde i kassan och går tyvärr inte att flytta i nuläget. I vår kommer vi lansera en ny version av kassan som gör det möjligt att anpassa kassan helt. Men tyvärr så går det inte i nuläget.”Nu kan jag ingenting om kodande men hur är det möjligt att inte kunna flytta ett fält man precis har flyttat på? Och till saken hör att det s.k. ”logiska flödet” är helt annat än logiskt enligt mig; att sätta ett rabattkodsfält precis under alla varor i varukorgen är ju som bäddat för att folk ska börja leta koder in i det sista och inte betala fullpris. MEN kan de bara möblera runt i min butik sådär, någon som hyr butik hos Askås här el. vet?
29 november, 2011 kl. 08:47 #131224Richie72DeltagareVi har textalk (som jag är väldigt nöjd med) och de har också rabattkodsfältet under varorna.
Med hyrlösningar får man ta det bra med det mindre bra och fokusera på det första.
Ni är inte den enda butiken som har ett rabattkodsfält så det spelar nog inte så stor roll.
29 november, 2011 kl. 08:51 #131225Ms. ThereseDeltagare@Richie72 28963 wrote:
Vi har textalk (som jag är väldigt nöjd med) och de har också rabattkodsfältet under varorna.
Med hyrlösningar får man ta det bra med det mindre bra och fokusera på det första.
Ni är inte den enda butiken som har ett rabattkodsfält så det spelar nog inte så stor roll.
Har tittat på textalk och funderar på att byta dit nästa år(?) Vidare bryr jag mig inte hur ”alla andra har”, jag vill inte ha rabattkodsfältet där det nu är placerat. Men bortsett från min frustration var egentligen frågan om de bara kan flytta runt sådär när man ändå betalat för en egen layout? Antar att jag skulle läst reglerna (avtalet) bättre…
29 november, 2011 kl. 09:16 #131227JimmysDeltagare@Ms. T 28962 wrote:
Kikar in i min egen butik på utsidan, kommer till kassan och ser att min leverantör av butik flyttat om bara sådär. WTF?
Får till svar att:
”Fältet är flyttat för att ge ett mer logiskt flöde i kassan och går tyvärr inte att flytta i nuläget. I vår kommer vi lansera en ny version av kassan som gör det möjligt att anpassa kassan helt. Men tyvärr så går det inte i nuläget.”Nu kan jag ingenting om kodande men hur är det möjligt att inte kunna flytta ett fält man precis har flyttat på? Och till saken hör att det s.k. ”logiska flödet” är helt annat än logiskt enligt mig; att sätta ett rabattkodsfält precis under alla varor i varukorgen är ju som bäddat för att folk ska börja leta koder in i det sista och inte betala fullpris. MEN kan de bara möblera runt i min butik sådär, någon som hyr butik hos Askås här el. vet?
Vad jag kan minnas så låg det fältet nere vid utcheckningen förut, men det känns som det var länge sen det flyttades upp. Men den borde ju gå att flytta på, dock lär det medföra en kostnad…
29 november, 2011 kl. 09:25 #131228Ms. ThereseDeltagare@escola 28966 wrote:
Vad jag kan minnas så låg det fältet nere vid utcheckningen förut, men det känns som det var länge sen det flyttades upp. Men den borde ju gå att flytta på, dock lär det medföra en kostnad…
Ja det gjorde det! Men fältet har i min butik nyligen flyttats då de uppgraderat version väääldigt sent som de själva påpekat. Frågan består om de har rätt till att möblera om sådär?
29 november, 2011 kl. 09:39 #131230JimmysDeltagare@Ms. T 28967 wrote:
Ja det gjorde det! Men fältet har i min butik nyligen flyttats då de uppgraderat version väääldigt sent som de själva påpekat. Frågan består om de har rätt till att möblera om sådär?
Jag känner inte att jag är insatt i huruvida de har rätt att göra så eller ej, men det skulle förvåna mig om de inte hade rätt att ändra sin produkt, i syfte att förbättra den. De kanske kan backa uppdateringen?
29 november, 2011 kl. 09:50 #131231Ms. ThereseDeltagare@escola 28969 wrote:
Jag känner inte att jag är insatt i huruvida de har rätt att göra så eller ej, men det skulle förvåna mig om de inte hade rätt att ändra sin produkt, i syfte att förbättra den. De kanske kan backa uppdateringen?
Tack för förslaget. Men då var det å andra sidan andra buggar så det blir lite pest el. kolera.
29 november, 2011 kl. 11:47 #131241Katrin LundgrenDeltagareBara för att vara övertydlig nu så det inte blir galet. MS Therese är inte kund hos oss och använder inte Kodmyrans lösning utan någon annan, men jag svarar efter min erfarenhet av hur hyrplattformarna brukar fungera och försöker förklara varför jag tror att man gjort så.
Jag gissar att din leverantör kör samma kassa för alla sina kunder och att det för att kunna ändra tillbaka först måste bryta ut dig så att du kör en egen kassa och att du i så fall kommer att få betala för det. Det är ganska lika som de flesta gör. Jag tror texttalk och många andra har samma lösning med gemensam design för kassan. Det du behöver om du vill ha en helt egen kassa är en butik där du själv kan ändra kassans kod och där du inte delar kassa med någon. Men för att svara på din fråga jag är ganska övertygad att de får ändra och uppdatera sin produkt.
I vår shop4salelösning exempelvis fungerar det så att där får kunderna antingen använda en standardmall eller en egen mall. Om de använder en standardmall får de alla uppdateringar vi gör både i funktion samt i standarddesignmallen oavsett om det ligger på kategori, produkt eller kassanivå. Det gör att de alltså kan få en sådan förändring i sin kassa som du pratar om ifall de kör standardmallen.
De kan också ha gjort en helt egen designmall, och då har de själva ansvar för att ändra de uppdateringar vi gör i sin mall ifall designmallen behöver ändras för att uppdateringen ska synas. då skulle de inte fått kassaändringen, men däremot inga andra ändringar heller som görs där designmallarna påverkas.
Att göra på något annat sätt är mycket svårt eftersom leverantören då ska sitta och uppdatera kanske flera hundra designer med exakt samma sak och det är totalt ohållbart.
30 november, 2011 kl. 09:37 #131333Ms. ThereseDeltagare@Kodmyran 28981 wrote:
Bara för att vara övertydlig nu så det inte blir galet. MS Therese är inte kund hos oss och använder inte Kodmyrans lösning utan någon annan, men jag svarar efter min erfarenhet av hur hyrplattformarna brukar fungera och försöker förklara varför jag tror att man gjort så.
Jag gissar att din leverantör kör samma kassa för alla sina kunder och att det för att kunna ändra tillbaka först måste bryta ut dig så att du kör en egen kassa och att du i så fall kommer att få betala för det. Det är ganska lika som de flesta gör. Jag tror texttalk och många andra har samma lösning med gemensam design för kassan. Det du behöver om du vill ha en helt egen kassa är en butik där du själv kan ändra kassans kod och där du inte delar kassa med någon. Men för att svara på din fråga jag är ganska övertygad att de får ändra och uppdatera sin produkt.
I vår shop4salelösning exempelvis fungerar det så att där får kunderna antingen använda en standardmall eller en egen mall. Om de använder en standardmall får de alla uppdateringar vi gör både i funktion samt i standarddesignmallen oavsett om det ligger på kategori, produkt eller kassanivå. Det gör att de alltså kan få en sådan förändring i sin kassa som du pratar om ifall de kör standardmallen.
De kan också ha gjort en helt egen designmall, och då har de själva ansvar för att ändra de uppdateringar vi gör i sin mall ifall designmallen behöver ändras för att uppdateringen ska synas. då skulle de inte fått kassaändringen, men däremot inga andra ändringar heller som görs där designmallarna påverkas.
Att göra på något annat sätt är mycket svårt eftersom leverantören då ska sitta och uppdatera kanske flera hundra designer med exakt samma sak och det är totalt ohållbart.
Det är precis som du skriver att de använder en standarmall i dagsläget. Dock mycket irriterande för mig (och kanske andra) men jag får väl stå mitt kast i att inte ha läst avtalet noga och att inte själv kunna koda.
30 november, 2011 kl. 10:47 #131348JimmysDeltagare@Ms. Therese 29084 wrote:
Det är precis som du skriver att de använder en standarmall i dagsläget. Dock mycket irriterande för mig (och kanske andra) men jag får väl stå mitt kast i att inte ha läst avtalet noga och att inte själv kunna koda.
Tyvärr är det väl så, kan man inte själv och hyr en färdig lösning, så är det ju det man får. Nu tycker jag att de har en bra plattform och är bra att ha och göra med och har det kommit någon uppdatering eller liknande som vi inte uppskattat så har det mesta gått att lösa, mer eller mindre…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.