Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Moneybookers – Någon som använder?
- Detta ämne har 72 svar, 24 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av Gimbo.
-
FörfattareInlägg
-
27 juli, 2010 kl. 19:47 #112848NicklasDeltagare
Kontakta Daniel som har inlägget innan dig så kan han nog tala om varför.
27 juli, 2010 kl. 22:55 #112853dstrombeDeltagare@mbomelin 8422 wrote:
5% reserve? Jag har nyligen börjat använda Moneybookers (1 vecka sedan) och 95% av mina pengarna är låsta. Har kontaktat Moneybookers via e-mail support men ej fått något svar. Hade jag vetat detta från början hade jag aldrig valt Moneybookers.
Hej,
Daniel från Moneybookers här.
Det där lät konstigt, kontakta gärna mig direkt på daniel.stromberg @ moneybookers.com med dina kontaktdetaljer och kontodetaljer så tar jag mig en titt det första jag gör i morgon.
Mvh,
Daniel Strömberg
eCommerce Manager – Nordics
Moneybookers1 augusti, 2010 kl. 15:29 #112943osuecoDeltagareVi använde Paypal för kortbetalningar tidigare. Jag tyckte att Paypal var dyrt och dessutom har paypal ganska stelbent support personal som inte verkar vara kapabla till mycket.
I somras gick vi över till Moneybookers och hittills har det funkar mycket bra. Framförallt är det bra att avgifterna nästan halverats.
9 augusti, 2010 kl. 14:32 #113061pkorkalaDeltagare@dstrombe 7407 wrote:
Sen har vi en del krav på vad butiken ska innehålla för uppgifter. Vad vår riskavdelning letar efter är följande:
Fullständiga Köpvillkor
Privat Policy
Retur Policy
KontaktainformationHej!
Jag har precis installerat PrestaShop, och registrerat mig för MB. Jag registrerade mig som privatperson eftersom min shop inte är redo för release än, och jag fick det där mailet om att ovanstående uppgifter saknas.
En fråga angående det – jag kommer att starta två versioner av shopen (två olika domäner), en på svenska och en på engelska – villkoren som efterfrågas kan vara både på svenska och engelska? Eller krävs det att de finns i en engelsk variant även i den svenska shopen för att MB i England ska kunna se att de finns där?
Kom just på en till fråga – i den engelska shopen, vilken valuta är det smartast att ta betalt i (via MB alltså)?
Ska jag regga ett till konto för att använda SEK i den svenska shopen, om jag nu ska ha t.ex. EUR i den engelska varianten? Eller hur gör jag där?
Tack för ett bra forum där jag har läst mycket! Mycket vettigt folk här som besitter en stor kunskap!
9 augusti, 2010 kl. 16:38 #113063dstrombeDeltagareHej,
Du kan ha villkoren på vilket språk du vill.
Gällande valuta så är det också upp till dig.
Vill du acceptera SEK i Svenska butiken så registrerar du helt enkelt ett SEK konto hos oss. Vill du även acceptera EUR och GBP så öppnar du bara nya konton.
Dock kommer du få pengarna i dessa tre valuta konton så det är något jag rekommenderar om man har flera valutakonton hos sin bank.
Annars så kan vi sköta fx delen och låta dig ta betalt i olika valutor och ge dig pengarna enbart i SEK.
20 oktober, 2010 kl. 06:54 #115449EmilDeltagareJag har valt moneybookers till en shop med prestashop som ehandelslösning som jag kommer att lansera denna månad (förhoppningsvis). Jag gillade de konkurrenskraftiga priserna, den stora mängden kort som man kan erbjuda och lösningen i iframe. Dock har jag nu vid tester upptäckt att kunden måste fylla i ett lösenord efter att denne fyllt i kortuppgifterna. Är det någon som vet om detta går att ta bort? Jag hittar ingen manual så jag undrar vad detta är? Skapar kunden då ett konto hos moneybookers och måste kunden sedan komma ihåg detta lösenord om kunden återkommer till min shop och väljer att betala med kort? Det är också väldigt hårda krav på just detta lösenord. Ex. bara siffror och bokstäver verkar inte vara tillräckligt utan det verkar krävas en kombination av ex. versaler och gemener..
Om detta är ett krav så förtar det ju från den fina lösningen med iframe. Jag kan tänka mig att många kunder backar om det skall fylla i ett lösenord för att kunna betala och om det sedan är svårt att få igenom valt lösenord så ställer det till det än mer. Det verkar också som att man kan välja att presentera inloggningen innan kortuppgifterna fylls i. Sen visas de flesta felmeddelande på engelska om kunden fyller i felaktiga uppgifter, eller beror detta på IP-numret?
20 oktober, 2010 kl. 07:43 #115442NicklasDeltagareJag tror att den epost adress som du använder finns i ett konto hos moneybookers där av att du får upp en inloggningsruta.
20 oktober, 2010 kl. 07:48 #115443EmilDeltagare@Nicklas 11330 wrote:
Jag tror att den epost adress som du använder finns i ett konto hos moneybookers där av att du får upp en inloggningsruta.
Nej, det kan inte vara möjligt. Jag har testat en hel del olika. Ska testa lite mer. Jag hittade en manual via en länk i den här tråden och efter att ha skummat igenom den lite snabbt verkar det som att ett lösenord måste fyllas i.
20 oktober, 2010 kl. 08:55 #115456roffe99DeltagareFrågan med lösenord är jag också intresserad av. Helst vill man ju bara ha igenom kortbetalningen, inte att kunden ska behöva skapa konto också! Återkom gärna med om det går att inaktivera detta.
20 oktober, 2010 kl. 09:20 #115458NicklasDeltagareJag har en hög med köp dagligen som går via Moneybookers och vet inte vad ni snackar om för lösenordsfält, vad använder ni för modul?
Se min bifogade bild på vilka fält som ska fyllas i.
[ATTACH]74[/ATTACH]
efter denna bild står det att betalningen är genomförd och kunden skickas tillbaka till butiken. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.