Startsida Forum E-handelsforumet Betalsystem Moneybookers – Någon som använder?

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 73 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #111812
    GregerA
    Deltagare

    De använder förmodligen SSL, men nackdelen med att lägga det i en IFRAME är just att https inte syns, och hänglåset tänds inte. Vi gjorde tidigare på samma sätt med Paynovas betalfönster, men det var ju en o annan som hörde av sig och frågade … alternativt beskyllde oss för att fara med lögner. Då fick man förklara för dem att de skulle högerklicka i Iframen och titta på dess egenskaper, och kunde då se att den faktiskt var säker. En del avstod ändå från att handla för att de inte trodde mer på mig än alla andra s.k experter som propagerar ”titta efter hänglåset” … :(

    Men det blir klart snyggare än att ha en separat betalsida.

    #111814
    Nicklas
    Deltagare

    @Emil 7255 wrote:

    Ser riktigt bra ut via iframe. Men använder dom inte sig av SSL? Jag ser inget https i webbläsaren när man skall knappra in kortuppgifterna i dom bifogade bilderna från nalleriet.

    Får man problem med det så kan man ställa det i modulen att det ska öppna i ett eget fönster.

    Se bifogad bild.

    #111816
    dstrombe
    Deltagare

    Kul att se att folk börjar få upp ögonen för Moneybookers som ett alternativ till de ”vanliga” betalningsföretagen!

    Det var en hel del frågor så jag hoppas jag lyckas svara på alla, annars får ni säga till.

    Macondax: Du kan betala ut så fort pengarna kommit in på ditt konto vilket i princip alltid är omedelbart såvida kunden ej valt ett långsamt betalningsmedel som t.ex. banköverföring. (då står det pending i historiken).

    En utbetalning tar ca 1-3 dagar (vanlig banköverföring) och kostar 1.8€ oavsett belopp.

    Returer är möjligt, antingen hela beloppet eller en viss del av beloppet. Dock inte via direktbetalning utan enbart via kort om mitt minne är korrekt.

    Niklas: Ja tyvärr missade vi att lägga till de innan VM då vi har produktionsstopp så nu räknar vi med juli.

    Mony: Kan bara beklaga att detta hände dig. Jag hoppas att företaget gjorde en refund på ena ordern.

    Andreas: Kul att du bestämt dig för att testa oss. Tveka inte att kontakta mig om du har några frågor eller behöver lite hjälp.

    Nicklas: Inte bara under sommaren utan så länge ni använder Moneybookers. Dock är tiden att registrera sig limiterad. ;)

    Andreas: Visst kan få ett eget Moneybookers Mastercard till ditt eWallet konto, helt gratis är det dock inte även om det är billigt. Du kan se här för fullständig information: Moneybookers Prepaid MasterCard (detta är dock inte en produkt jag ansvarar för)

    Nicklas: Visst finns det en del som använder vår eWallet. PayPal är självklart störst med över 120+ miljoner användare men vi är 2a (än så länge…) med 12.5+ miljoner användare (primärt i Europa) och ökar med 15k/dagen utan några bakgrundsregistreringar.

    Macondax: Du bör inte kunnase Dankort från din hemsida då vår gateway visar lokala betalningsalternativ beroende på din IP adress. Så går jag in på din butik så ser jag Solo/Maestro/OBT (UK) medan i Sverige ser jag Nordea (SE).

    Emil: Visst använder vi SSL men via iFrame syns den inte så lätt. Finns dock i re-direct om man vill även om vi rekommenderar iframelösningen.

    GregerA: Helt rätt.

    Ps. Onödig fakta men GregerA var faktiskt den allra första ehandlaren jag ringde efter att jag började på Moneybookers.

    #111818
    Parvelito
    Deltagare

    Några funderingar på ett samarbete med Textalk, som ju har över 2000 webbutiker i drift?

    Det finns garanterat ett intresse från många på den plattformen om man kommer undan med 1,8kr + 1,8% utan fast månadsavgift. I synnerhet om ni klarar bankbetalning från åtminstone de fyra stora bankerna. Då kommer ni blåsa bort Payson på några månader.

    #111819
    GregerA
    Deltagare

    dStrome: Jo, det blev ju ingen affär då, men jag följer er utveckling. Så det kanske snart är dags att pratas vid igen … ;)

    #111820
    Andreas
    Deltagare

    Lite kritik då:

    Ni har en långsam support, ställde en enkel fråga om min ”secret code” igår och inte fått ett svar ännu. Skrev även på engelska.

    Paypal är väldigt snabba att svara.

    En liten fråga:

    Jag hoppas även att inte ens försäljningar går till kontroll där de behöver en massa material för att kolla upp affären och sedan efter det så återbetalas summan till kunden. Och jag hänvisas till att affären ej har gått rätt till men dess mer kan de inte på grund av sekretess skäl berätta.

    Kan ni garantera att inte detta händer hos er?

    Därtill hoppas jag ni är mindre ”Amerika”, allt verkar så byråkratiskt och jobbigt när man vill ha nåt med Paypal att göra.

    Väntar fortfarande på svar från er kundsupport.

    #111821
    Macondax
    Deltagare

    @dstrombe 7260 wrote:

    Macondax: Du bör inte kunnase Dankort från din hemsida då vår gateway visar lokala betalningsalternativ beroende på din IP adress. Så går jag in på din butik så ser jag Solo/Maestro/OBT (UK) medan i Sverige ser jag Nordea (SE).

    Men jag kan se Dankort i min shop (se bifogad bild). Beror detta på att jag i modulen angivit att den skall synas (och då syns för alla kunder, och inte enbart för danskar?) Modulen är utvecklad av PrestaWorks i samarbete med er :D

    10glf93.jpg

    #111822
    dstrombe
    Deltagare

    Parvelito: Vi väntar enbart på integreringen vilken de har sagt är prioriterad. Men det är klart, desto mer som pushar dem från kundhållet desto fortare lär det gå.

    GregerA: Nej tyvärr, hade vi inte den produkten du efterfrågade då men efter sommaren så kan det ha skett förändringar… :)

    Andreas: Med PayPal’s priser så kan de ha lite mer folk än vi… ;)

    Nej men tyvärr så lider vi fortfarande av ”växtverk”. Vilket är något vi försöker lösa på ett flertal sätt. Vi har i princip under ett år dubblat antalet anställda till ca 350 världen över, de flesta inom kundtjänst. De försöker hålla en svarstid på 24 timmar men lyckas tyvärr inte alltid.

    Vad för plattform använder du dig av så kan jag skicka dig en aktiveringsmanual där secret word och allt annat täcks.

    Vid chargebacks så meddelas handlaren att vi har mottagit en chargeback request och pengarna tas tyvärr tillbaka av konsumentens bank. Man har då två veckor på sig att skicka in information för att motstrida detta så att vi kan ta ”fighten” vidare åt er. T.ex. bevis på att ni har skickat varan osv.

    Ja byråkrati är väl tyvärr rätt så vanligt hos betalningsföretag, speciellt de med en bank/eMoney licens men då vi är ett Engelskt företag så tycker jag ändå vi är mer flexibla än PayPal.

    Om du kontaktar mig angående din secret word fråga så kan jag säkert hjälpa till.

    #111823
    dstrombe
    Deltagare

    @Macondax 7266 wrote:

    Men jag kan se Dankort i min shop (se bifogad bild). Beror detta på att jag i modulen angivit att den skall synas (och då syns för alla kunder, och inte enbart för danskar?) Modulen är utvecklad av PrestaWorks i samarbete med er :D

    Konstigt, testade precis och när men väl väljer Dankort så fanns det inte med som alternativ för mig sen i andra skedet.

    #111824
    Macondax
    Deltagare

    @dstrombe 7268 wrote:

    Konstigt, testade precis och när men väl väljer Dankort så fanns det inte med som alternativ för mig sen i andra skedet.

    Hur skall sidan för Dankort-betalning se ut, efter slutkunden valt detta betalningsalternativet?

    Håller med dig. Dankort finns inte som betalningsalternativ (åter igen, kolla bifogad bild)….
    2hrpe29.jpg

    I övrigt måste jag säga att Moneybookers verkar lovande, både som modul men även administrationen. Sen är det väl som alltid, i början klickar man väldigt mycket innan man kommit in i det. Tyvärr saknar jag lite att administrationen inte är på svenska, men det är mera en smaksak.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 73 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.