Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Moneybookers konto
- Detta ämne har 19 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 2 månader sedan av dstrombe.
-
FörfattareInlägg
-
22 september, 2011 kl. 10:03 #127364zapmoreDeltagare
@dflswedenAB 24649 wrote:
Hade också tänkt att använda moneybookers till en ny webb-sida, men med det här kravet får man väl se sig om efter en annan.. Då hade jag tänkt använda payson (som jag radan har på en sida), men nu läste jag att även dom har krav på registrering om man har det ”nya” API’et. Har mailat supporten om det, får se vad dom svarar… Att det ska vara så svårt att ge f-n i att försöka få kunder genom e-handlare.
Så det är väl Certitrade som kommer närmast i ”budgetlistan” som inte har det idiotiska kravet att mina kunder ska registrera sig…
Håller med, känns väldigt krystat att använda e-handlare som inkörsportar, kan de inte bara hålla sig till sin andel av betalningen som de ändå tar ut vid varje kortköp? :confused:
22 september, 2011 kl. 10:14 #127366EmilDeltagare@dflswedenAB 24649 wrote:
Så det är väl Certitrade som kommer närmast i ”budgetlistan” som inte har det idiotiska kravet att mina kunder ska registrera sig…
Epay är ett annat budgetalternativ. Det som kanske drar iväg med epay är inlösenavtalet så det beror lite på vad du kan förhandla dig till där. Annars har epay 300kr/mån + 1kr per betalning eller 150kr/mån och 2kr per betalning.
Så har du ex. 300 kortköp/mån så är du nere i 2kr per kortköp + ditt inlösenavtal och tyvärr är det väl det senare som kostar.22 september, 2011 kl. 12:55 #127374zapmoreDeltagare@dflswedenAB 24649 wrote:
Hade också tänkt att använda moneybookers till en ny webb-sida, men med det här kravet får man väl se sig om efter en annan.. Då hade jag tänkt använda payson (som jag radan har på en sida), men nu läste jag att även dom har krav på registrering om man har det ”nya” API’et. Har mailat supporten om det, får se vad dom svarar… Att det ska vara så svårt att ge f-n i att försöka få kunder genom e-handlare.
Så det är väl Certitrade som kommer närmast i ”budgetlistan” som inte har det idiotiska kravet att mina kunder ska registrera sig…
Finns det någon butik som använder sig av certitrades modul (helst prestashop men andra går också bra) så man kan se hur den ser ut?
Certitrade verkar då vettigaste valet av Moneybookers, Payson, och Paypal om man jämför de leverantörer utan månadsavgift…
22 september, 2011 kl. 13:49 #127393WebWatchDeltagare@zapmore 24698 wrote:
Finns det någon butik som använder sig av certitrades modul (helst prestashop men andra går också bra) så man kan se hur den ser ut?
www . mediamagazinet . se kör certitrade, tror dom kör opencart.
Tommy
23 september, 2011 kl. 03:34 #127455Stefan.SDeltagareTänkte också gå över till Moneybooker, men deras första löfte när man registrerar sig är att man kan börja använda deras tjänster inom 24 timmar, har gått 4-5 dagar, skickat 3 mail utan svar så jag vill absolut inte ha någonting med dem att göra.
Tänk paniken den dagen det strular för en kund och dem inte svarar på mail.Paysons support är heller ingenting att hänga i granen, känns som att dem svarar lite när dem har lust och ibland svarar dem efter 2-3 dagar på något helt annat än vad man frågade.
Certitrade är lätta att få tag i och har bra priser.
Men Sveriges i särklass bästa support, av dem jag varit i kontakt med, har Payer, kommer man upp i några ordrar i månaden blir dem billigare än Payson dessutom.
24 september, 2011 kl. 23:17 #127581GonteDeltagare@Stefan.S 24781 wrote:
skickat 3 mail utan svar så jag vill absolut inte ha någonting med dem att göra
Min erfarenhet är iofs att de svarar snabbare om man bara skickar ett mail (nytt mail = ärendet flyttas till slutet av mailkön), men håller med om att de svarar för segt.
25 september, 2011 kl. 00:34 #127582EmilDeltagare@Gonte 24921 wrote:
Min erfarenhet är iofs att de svarar snabbare om man bara skickar ett mail (nytt mail = ärendet flyttas till slutet av mailkön), men håller med om att de svarar för segt.
Enligt dom själva skall man inte skicka ett nytt mejl även om det kliar i fingrarna för då hamnar man längst bak i kön. I mitt tycke tar det alldeles för lång tid att svara. Jag har aldrig fått svar inom 24 timmar och ibland har det tagit över en vecka så dom skulle nog behöva anställa någon till kundtjänstmedarbetare.
25 september, 2011 kl. 14:55 #127611Stefan.SDeltagare@Emil 24922 wrote:
Enligt dom själva skall man inte skicka ett nytt mejl även om det kliar i fingrarna för då hamnar man längst bak i kön. I mitt tycke tar det alldeles för lång tid att svara. Jag har aldrig fått svar inom 24 timmar och ibland har det tagit över en vecka så dom skulle nog behöva anställa någon till kundtjänstmedarbetare.
Håller med, det slår mig ofta att dem som borde vara mest noggrann med support oftast är sämst på det.
Företag som hanterar pengar bör ha en support som svarar inom ett par timmar max.25 september, 2011 kl. 17:04 #127614dflswedenABDeltagareFick svar nu från moneybookers, där dom förklarar att dom INTE kräver att kunder registrerar sig vid första köpet… Lite intressant hur dom smidigt går runt min fråga…
”
Further to your enquiry, we would like to kindly confirm that our system does not prompt any new customer to create an account with us. If you provide us with the email of your client we may trace her payments and advise you on her case.
”
Observera ”any new customer”……Ska skicka en uppföljningsfråga där jag än tydligare tar upp att jag läste att kravet är först vi FJÄRDE köpet. Är det så att kravet är ett illasinnat rykte får man ju be moneybookers om ursäkt, annars är det inte annat än tragiskt att dom så utstuderat försöker mörka registreringen.
Samma sak med payson, jag skulle inte säga något om det var tydligt att dom kräver att kunder skapar konton på webb-sidan, men att inte vara tydlig med det (och över huvud taget inte nämna det) är i mitt tycke totalt jävla korkat.
/ T
14 oktober, 2011 kl. 11:56 #128585dstrombeDeltagareHej allihopa,
Tänkte ta och förklara lite hur Moneybookers eller nu, Skrill ser och hanterar betalningar.
Fråga: Registrerar vi alla kunder?
Svar: Ja och Nej, ja i det fallet att all transaktioner vi hanterar sparar vi information om som betalalternativ, kortnummer, email och annan viktig information vi behöver för att kunna genomföra betalningen eller för att kunna verifiera att det ej rör sig om något bedrägeri. Allt detta enligt FSA (Engelska finansinspektionen’s regler som vi har vår licens i från) Däremot så behöver kunderna ej öppna upp ett konto hos oss för att betala med kort eller annat betalalternativ. Dock så finns det lite undantag:– Om en enskild transaktion (order) överstiger €750-1000 (beroende på betalalternativ) så måste vi identifiera konsumenten enligt reglerna från finansinspektionen.
– Om konsumenten överför mer än €2000-2500 (beroende på betalalternativ) över 90 dagar så måste vi identifiera konsumenten enligt reglerna från finansinspektionen.Detta är alltså inget som har med antal transaktioner att göra utan med totalbeloppet. Betalar själv ofta med kort hos mina ehandlare och gör även integreringstester med mitt kort och har aldrig behövt registrera mig trots att jag nu har gjort än 70+ transaktioner. (totalbeloppet har jag aldrig gått över)
Fråga: Varför har ni så långa svarstider på kundtjänst?
Svar: Jag kan hålla med om att det är väldigt pinsamt att ett företag som erbjuder finansiella tjänster i bland är långsamma på att svara. Detta problem är tyvärr ett resultat av växtverk, även om det inte är en ursäkt. Under de 2 åren som jag själv har arbetat hos Skrill så har vi gått från under 8 miljoner användare (som tog oss 9 år att samla ihop) till över 20 miljoner konsumenter som betalar med vår Wallet och från 40 000 ehandlare till över 100 000 ehandlare världen över.Vi satsar också stenhårt på kundtjänsten och både en helt ny chef för kundtjänsten har anställts samt mycket fler personal dit så att vi är bättre förberedda och kan ge mervärde till våra kunder. Vi har även nu sen förra veckan etablerat ett lokalt kontor i norden (stockholm) och där kommer vi även börja att anställa lokal personal och första anställda kommer faktiskt till kontoret på måndag.
Tänk även på att om ni redan har mailat gällande ett ärende så skicka ej ett nytt då det tolkas som en uppdatering och ni placeras längst bak i kön igen.
För övrigt så skulle ni ha problem med månadsavgifter eller andra Skrill relaterade problem så skicka mig ett email till daniel.stromberg@skrill.com så ska jag göra vad jag kan.
Med vänliga hälsningar,
Daniel Strömberg
Skrill
08-52503245 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.