Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Mobil marknadsföring
Etiketter: kampanjer, marknadsföring, mobil, nykund, rabattkod
- Detta ämne har 15 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av Per Nilsson.
-
FörfattareInlägg
-
14 november, 2012 kl. 04:12 #155538MajsanDeltagare
@Prix 55809 wrote:
@Majsan: Det är möjligtvis inte E**os, de skickar mig nyhetsbrev trots jag inte vill ha skiten.
Vi kör på sidan att man få själv kryssa i om man vill ha sms och om man vill ha nyhetsbrev. Svårare än så är det inte… De som inte vill ha något får inte heller något.
@Prix Nej, de är inte det företaget, det börjar på N Däremot kommer bilden som du ser i mitt inlägg från E.14 november, 2012 kl. 10:32 #155543bslaskDeltagare@Richie72 55726 wrote:
Har du slutat handla från någon butik du fått SMS från? Är det i så fall en butik du tidigare varit ”nöjd” kund hos och planerat att handla ifrån?
Jag har faktiskt endast fått sms-reklam (läs: spam) från ett ”fysiskt” möbelföretag som börjar på E och slutar på M efter att jag en gång beställt en soffa där och då fick ange telnr så dom kunde ringa när soffan anlänt. Det missbrukade dom sedan (i mitt tycke) och började skicka reklam. Gick in och visade mitt missnöje och därefter har sms:en stoppat.
Det jag menar är att om det blir lika mycket reklam-sms i framtiden som det idag är reklam-mail så kommer det bli ohanterligt.
Precis som Parvelito skriver, även om 8% handlar så är ju frågan om det är värt det när en stor del av övriga 92% blir skogs-tokiga!
14 november, 2012 kl. 11:22 #155545LubicDeltagareJag tror (och hoppas) inte att SMS-reklam kommer blir i närheten lika stort som reklam/spam via mail, även om det ökar just nu. En av anledningarna är att SMS kostar att skicka, men mail är i princip gratis. Men även eftersom att fler och fler använder så kallade smartphones och läser mail direkt i telefonen, så då kan man nästan lika gärna skicka mail för att nå mobilanvändarna och då till bråkdelen av kostnaden för SMS.
”Fördelen” med SMS är att de har högre läsningsfrekvens än mail, då man inte är van att få reklam via SMS ännu. Men om det blir ett stort problem dyker det säkert snart upp spamfilter även för SMS, om det redan inte finns dvs?
14 november, 2012 kl. 12:46 #155549Per NilssonDeltagareJag tror att man gör sig själv en rejäl otjänst om man börjar skicka sms till kunderna i reklamsyfte.
Det finns egentligen ingen anledning till att använda SMS. Ett av argumenten för SMS-reklam är att folk ”läser det direkt”, det faller lite i och med att nästan alla i dag kör sin e-post i telefonen och dessa läses också snabbt.
SMS också en teknik som håller på att försvinna ur folks vardag. Om man tänker lite framåt så kommer all kommunikation att domineras av chattfunktionerna i telefonerna (Google Talk, Facebook, MSN, Skype, Twitter, m.m.), jag kan inte i min vildaste fantasi se hur kommande generationer kommer att använda SMS och om SMS då bara används till reklam så kan man ju räkna ut med rumpan hur populärt det blir.
14 november, 2012 kl. 12:49 #155550JimmysDeltagare@brozze 55718 wrote:
Hej!
En annan orsak är att SMS fortfarande är väldigt positivt laddat. Mottagaren kopplar samman SMS känslomässigt med ngn nära i sin familj (fru, barn etc) och känslan när det plingar till är därför ofta positiv.Och just av denna anledning är jag inte positiv till det.
Då kommer jag vara anledningen till denna mottagares, i bästa fall besvikelse, i värsta fall vrede när denne ser att inte var från fru, barn etc!Jag själv har blivit väldigt negativt inställd till ett spelbolag som envisades med att sms:a reklam till mig (även ringa med ett förinspelat samtal %&¤!?/½). Jag har säkerligen tackat ja till detta vid någon registrering där jag inte läst någon text i format ”color: #999999; font-size: xx-small;”, och jag var tvungen att ringa in för att få bort det!
17 november, 2012 kl. 10:22 #155668Per NilssonDeltagareFörsta halvåret i år skickades 8,1 miljarder sms vilket är 1,1 miljarder färre än samma period året innan. Snittintäkten på ett sms är drygt 13 öre vilket innebär att operatörerna tillsammans tappar ungefär 148 miljoner kronor på vårt minskade messande.
Från IDG -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.