Startsida › Forum › Övrigt › Om Ehandel.se › minimera de dåliga svaren.
- Detta ämne har 19 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
11 april, 2011 kl. 16:28 #121650fotofyndetDeltagare
@lunarmys 18324 wrote:
Det jobbiga är dock när man är nybörjare så vet man inte riktigt vilka ord man ska söka efter.
Jo jag vet, det var det jag menade lite med att det tar några timmar att söka. Börja med att söka på DHL om du söker frakt, läs, gå vidare med begrepp du hittar i den stora mängden svar första gången, osv. Till slut har man smalnat av så att man bara får svar på sin fråga.
Men ditt förslag med ett antal rubriker är dock jättebra.
12 april, 2011 kl. 06:43 #121668DanDeltagareKommer nån verkligen orka skriva i wikin då?
12 april, 2011 kl. 06:44 #121669danielanderssonDeltagare@Dan 18357 wrote:
Kommer nån verkligen orka skriva i wikin då?
Om det bara är en sida med rubrik och frågor som länkar till svar, ja
12 april, 2011 kl. 21:22 #121722ParvelitoDeltagare@lunarmys 18358 wrote:
Om det bara är en sida med rubrik och frågor som länkar till svar, ja
Ja, precis. De vanligaste frågorna, och så länkar till några trådar med väl genomtänkta och utförliga svar. Där skall man väl orka med att peta in en länk då och då.
14 april, 2011 kl. 14:57 #121829RogerDeltagareVore det inte bättre med en fungerande sökfunktion i forumet så vi nybörjare kan söka efter relevanta diskussioner?
Nybörjare eller vad som helst, blandning av olika slags människor berikar ett forum. Att börja sortera folk från folk är inte min melodi.14 april, 2011 kl. 14:59 #121830danielanderssonDeltagare@Roger 18533 wrote:
Vore det inte bättre med en fungerande sökfunktion i forumet så vi nybörjare kan söka efter relevanta diskussioner?
Nybörjare eller vad som helst, blandning av olika slags människor berikar ett forum. Att börja sortera folk från folk är inte min melodi.Det är inte att sortera folk från folk, det är mer ”om du är nybörjare, titta här först”.
De som är nybörjare borde känna igen sig.
Och hur ska man förbättra sökfunktionen, om nybörjaren inte vet vad dom ska söka efter?
17 maj, 2011 kl. 16:38 #122713PrixDeltagareAtt lita på andras svar är ju en fråga om tillit. Vet man inte eller behöver gissa så svarar man inte. Dock så skulle jag gärna se tillsammans med användarnamnet och vilken butik man äger att där skulle man kunna trycka in antingen ”ursprungligt yrke” eller e-handels erfarenhet i år. Om alla svarar sanningsenligt så skulle man ju lätt kunna tro på en revisor i ekonomifrågor och en tulltjänsteman i import/export frågor. Fördelen med ”erfarenheter i år” är att man behöver faktiskt inte vara tulltjänsteman eller revisor för att kunna svara på dem, det räcker med erfarenhet.
Jag är själv ny på forumet och har ingen tidigare erfarenhet av e-handel, dock så har jag av företagande, men känner mig helt ny på allt helt plötsligt. Jag hade uppskattat om jag kunde ställa alla mina, som för många anses, korkade el. självklara frågor i en specifik del.
17 maj, 2011 kl. 17:04 #122718PLandgrenDeltagareEn kategori som skulle kunna vara intressant att lyfta fram är ’Kundtjänst’ (eller annat lämpligt namn).
Det jag tänker på är en sektion där man kan diskutera hur man bör hantera eller har hanterat olika kundsituationer. Det skulle jag tycka var mycket lärorikt.I brist på en sådan kategori ska jag posta just en sådan praktisk fråga i allmänna kategorin.
3 oktober, 2013 kl. 08:46 #168601PiratessanDeltagareSkakar liv i den här gamla tråden, då det på sistone har dykt upp en del ”nybörjartrådar” med frågor som antingen hade kunnat besvaras med några enkla sökningar på forumet eller utveckling i en redan existerande tråd.
Tycker att vi har tappat lite i kvalitet på trådstarterna på sistone, och FAQ-trådar verkar inte finnas ännu vad jag kan se?
3 oktober, 2013 kl. 18:38 #168623DanDeltagareDet är bara att någon startar en FAQ-tråd så kan alla fylla på där, så gör vi den sticky och hänvisar till den.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.