Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Mina mail kommer ofta i spamfilter
- Detta ämne har 10 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 8 månader sedan av nobynator.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2016 kl. 14:23 #103360puttedgeDeltagare
Har lite problem.
Endel kunder får sina fakutor/orderbekräftelse i sin skräppost.
Vad beror detta på? kan man testa sin mail å se va som behövs ändras? Hur kan man förhindra detta så man vet att mailet kommer fram till sina kunder?
Tack på förhand.
24 februari, 2016 kl. 14:42 #180885DanDeltagareHar du SPF-records i din DNS?
Vem skickar du mailen med?
24 februari, 2016 kl. 15:57 #180886puttedgeDeltagare@Dan 86151 wrote:
Har du SPF-records i din DNS?
Vem skickar du mailen med?
Hej
SPF har ja nog inte då ja inte vet va det är.
Skickar via kodmyrans ebutik. Å där väljer man ju själv avsändare.Och annars går eposten via loopia.
24 februari, 2016 kl. 16:56 #180888Minakuvert.seDeltagareJag hade samma problem via en prestashop butik där de använder i ämnet: [Minshop.se] Tack för din beställning.
Tog bort [] och har sedan dess fungerar de bättre, var främst hotmail som gärna slängde de i skräpposten.
Har även hört nått om att loggan kan följa med som en bifogad fil istället för en inklistrad bild och då kan vissa filter tro att de är spam.24 februari, 2016 kl. 17:23 #180891Katrin LundgrenDeltagare24 februari, 2016 kl. 18:35 #180894DanDeltagareDu har inga SPF-records. Steg 1 är att fixa det, bör hjälpa. Hotmail är notoriskt värdelösa på mail oavsett hur bra jobb man gör som avsändare dock.
Här kan man validera sina SPF-records också. Tänk på att din domän, kodmyrans skickande ip-adresser och liknande bör ligga med (beroende på hur mailen skickas):
http://www.kitterman.com/spf/validate.html
Sen bör man checka så man ej är grå eller svartlistad också.
25 februari, 2016 kl. 13:51 #180909MagnusJohanssonDeltagaremail-tester är en bra tjänst för att se hur man kan förbättra sig.
Det är bara gå in på nedan sida och testa att skicka ett mail till e-postadressen som står där. Sedan klickar man ”Then check your score”.25 februari, 2016 kl. 18:43 #180917TommyKDeltagareDet tar också ett tag för en ny smtp-server att få önskad reputation. Det kan vara värt att skicka genom AWS SES, sendgrid, mailgun el liknande.
27 februari, 2016 kl. 16:06 #180938C.LarssonDeltagareHur tar man bort [ ] jag har PrestaShop
@Minakuvert.se 86154 wrote:
Jag hade samma problem via en prestashop butik där de använder i ämnet: [Minshop.se] Tack för din beställning.
Tog bort [] och har sedan dess fungerar de bättre, var främst hotmail som gärna slängde de i skräpposten.
Har även hört nått om att loggan kan följa med som en bifogad fil istället för en inklistrad bild och då kan vissa filter tro att de är spam.27 februari, 2016 kl. 17:36 #180939Minakuvert.seDeltagare@C.Larsson 86210 wrote:
Hur tar man bort [ ] jag har PrestaShop
Här finns de beskrivet hur man tar bort de.
https://www.prestashop.com/forums/topic/395163-remove-shop-name-from-email-headersubject-1609/ -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.