Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Meta & title
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 1 månad sedan av
tintinskoog.
-
FörfattareInlägg
-
17 mars, 2010 kl. 22:48 #109311
GregerA
DeltagareJag är inte SEO-expert, men har i alla fall snappat upp en del under åren.
De flestas uppfattning är att vad som står i META väger väldigt lätt i Google rent rankingmässigt. Däremot så visas ofta description i sökresultatet om en sådan finns.
Det skadar dock inte att fylla i META också, lämpligen med samma ord som i TITLE och antingen ett sammandrag av beskrivningen eller de första 50-60 tecknen av densamma.
Det är viktigare att du gör en bra TITLE och om möjligt en bra url. Ordningen på orden har i princip inge betydelse så länge du inte får till välding långa ramsor.
Så
2CR5 batteri kamerabatteri
och en url: http://www.p-lito.se/2cr5-batteri-kamerabatteri
borde göra betydligt mer nyttaDet finns en massa siter där man kan hitta tips, och analysera sin site. En jag ramlade över för inte så länge sen var Pineberry. Du kan ju köra deras gratisanalys så får du lite konkreta tips.
18 mars, 2010 kl. 08:46 #109314Katrin Lundgren
DeltagareNu är denna visserligen rejält anpassad för vår butikslösning, men du kan säkert få en del matnyttig info i alla fall kring metataggarna.
Kika, ladda hem och läs:)Lathund Sökmotorfunktioner – Powered by Kayako SupportSuite Helpdesk Software
18 mars, 2010 kl. 09:24 #109315Parvelito
DeltagareTack!
Den är utprintad och lagd i högen som skall läsas idag.
22 mars, 2010 kl. 19:45 #109396tintinskoog
DeltagareDet finns ett bra verktyg som jag brukar använda för att testa seo på en sida, du fyller i webbadressen till sidan och det sökord du vill optimera för
och sedan får du ett resultat med förslag på förbättringar
SEO – Analysverktyg | Pineberrylycka till:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.