Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Merförsäljningskanaler som marknadsföringskanal.
- Detta ämne har 14 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 1 månad sedan av FredrikGust.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2012 kl. 09:36 #152782MagnusDeltagare
Du skjuter dig själv i foten om du vill satsa på din e-butik.
Bättre är att ha liknande priser men till ex. lägre frakt i sin egen e-butik.27 september, 2012 kl. 09:37 #152783Runns.seDeltagareVi har lagt ner tradera pga att det tog för mycket tid och priserna där måste vara billigare för att man ska sälja sedan är ju tradera ganska dyrt.
27 september, 2012 kl. 12:17 #152801fredriktraneDeltagareMan kan ju automatisera sitt traderande ganska hårt, så om man vill är det effektivt och tar inte mycket tid. Det finns mjukvaror som hanterar stor del av processen. Dock ej pack, plock och skickande eller betalningsuppföljning.
27 september, 2012 kl. 15:53 #152821TusenDeltagareTack för era svar!
Tyckte själv att det kändes dumt att konkurrera med sin egna webbutik på det sättet.
Men man vill ju synas överallt(helst) och era råd är guld värda man står och velar.
Därför jag älskar detta forum.
Tror strategin nu blir att sälja en del på tradera/fyndiq och lägga ner adwords-annonserna, för att successivt bygga upp ett namn och successivt övergå helt till webbutiken.
Någon som har erfarenhet av ändring av prisbild i befintlig webbutik? Hur har kunderna i så fall reagerat? Alltså om man skulle behöva höja priserna i webbutiken den dagen man lämnar merförsäljningskanalerna och återgår till att annonsera via adwords.
27 september, 2012 kl. 18:08 #152829FredrikGustDeltagareInnan man gjort sig ett namn och rankar väldigt bra på organisk sökning tycker då i alla fall jag att adwords är bra för att dra in folk även om budgeten är liten. Välj bara lite mer exakt bland sökorden och undvik bred matchning.
Att den som redan är välkänd slutar har jag däremot full förståelse för.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.