Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Merförsäljningens Mästare !
- Detta ämne har 13 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av abb.
-
FörfattareInlägg
-
24 september, 2011 kl. 09:28 #127555Katrin LundgrenDeltagare
@Andreas 24884 wrote:
Var det inte så att just merförsäljning förbjöds i Europa. Du får inte erbjuda extra produkter till kunden när hon har gått in i kassan och vill beställa sina produkter.
Någon som har koll?
Det är något jag aldrig hört talas om, många av de större e-handlarna gör detta så jag har svårt att tro det
25 september, 2011 kl. 20:37 #127629GustavDeltagareMerförsäljning är någonting som alla e-handlare bör ta på största allvar. Men personligen så tycker jag att företag som Vistaprint och Godaddy tar det till överdrift.
Jag tror säkert att alla erbjudanden fungerar för Vistaprint. Jag utgår ifrån att de har koll på vad de gör. Men man ska inte glömma bort att en ännu viktigare faktor än merförsäljning, är enkelhet att beställa. Med för mycket fokus på merförsäljning så blir det antingen för många steg i kassan, eller så blir det för mycket information på varje sida.
Jag har valt den motsatta vägen. Det är vansinnigt enkelt att beställa och man ser direkt vad det kommer att kosta. Jag tror att vilket upplägg som fungerar bäst, beror på vad man säljer. Och för den absoluta merparten av e-handlare så tror jag att det är bättre att göra en enkel köpprocess, än att bomba köparen med information om extraerbjudanden i syfte att sälja lite extra prylar.
26 september, 2011 kl. 21:11 #127681TianDeltagareIngen koll på förbjudets vara eller icke.
Men jag sälla mig till ”gillarna”.
Är hyfsat kostnadsmedveten – kanske lite korkad då jag hellre lägger min egen tid på att få sakerna som jag vill – än att betala någon för att ”fixa det”.
Vistaprint har hittills uppfyllt mina krav.
Mina klagomål / påpekanden har de snabbt löst via mailkorrespondens.
(Snett tryckta visitkort – nya skickades omgående. Missad 30% på allt – fick direkt en återbetalning.)Men så är det väl just det.
Tiden vs kostnaden.
Det tar ju tid att klicka sig förbi erbjudanden ( men strunta i att öppna deras erbjudande mail ) men kan spara en och annan krona man vill lägga på annat.27 september, 2011 kl. 16:55 #127719abbDeltagareBeställde visitkort från dom den 20:e september. Har fått 10 mail med reklam om gratis ditten och datten sedan dess, dom kör hårt med andra ord.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.