Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Media Analys
- Detta ämne har 13 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 4 månader sedan av stare.
-
FörfattareInlägg
-
23 april, 2012 kl. 13:33 #97951Cha1Deltagare
Vad har ni att säga om Media Analys,
Behöver lite feedback ifrån er
Bra / dåligt?23 april, 2012 kl. 17:36 #143405janneDeltagareHar precis köpt ett sökmotoroptimeringspaket från dom för ett nytt projekt som inte har med belysning att göra.
Dom har optimerat min konkurrent(lampgallerian.se) till 1a plats på viktigaste sökorden i vår bransch, lampor och belysning.. Jag har dock Getupdated för sökmotoroptimering för Lampor, Belysning – BelysningsDesign.se
Är också lite nyfiken på vad andra har för erfarenhet..
23 april, 2012 kl. 20:03 #143409LedhandelDeltagareVi har haft dom sedan i augusti förra året, och tycker fortfarande inte det har hänt så mycket på vår optimering.
Vi ligger på ungefär samma plats som vi låg när vi började, så känns som det var lite utslängda pengar..24 april, 2012 kl. 00:38 #143415Johan WDeltagare@Ledhandel 42405 wrote:
Vi har haft dom sedan i augusti förra året, och tycker fortfarande inte det har hänt så mycket på vår optimering.
Vi ligger på ungefär samma plats som vi låg när vi började, så känns som det var lite utslängda pengar..Betalar ni utan resultat?
SEO skall endast betalas för resultat, annars är det verkligen bortkastade pengar och SEO-bolaget behöver inte anstränga sig lika mycket.
24 april, 2012 kl. 05:08 #143416FredrikGustDeltagare@Ledhandel 42405 wrote:
Vi har haft dom sedan i augusti förra året, och tycker fortfarande inte det har hänt så mycket på vår optimering.
Vi ligger på ungefär samma plats som vi låg när vi började, så känns som det var lite utslängda pengar..Ni borde definitivt legat bättre till om de gjort sitt jobb ordentligt. Vi har kört själva och ligger efter några månader ändå rätt hyggligt till. Konkurrensen på våra sökord är ju rätt hård, men har ni hållit på sedan augusti måste det ha blivit något fel i valet av strategi som de gjort.
24 april, 2012 kl. 05:39 #143417pyhobbyDeltagareJag har ingen personlig erfarenhet från företaget, men det går att hitta rätt mycket om man googlar lite.
Hård kritik mot Mediaanalys – Dagens Media
Sen kanske man har rätt i sak från företagets sida, det är ju omöjligt att veta hur de olika fallen ser ut. Men visst ringer varningsklockorna för fullt hos mig i alla fall!
24 april, 2012 kl. 09:38 #143430MagentoDeltagareDet går alltid att friskriva sig i dessa branscher, samma som med reklam och PR. ”Om vi inte hade sökmotoroptimerat, vad hade hänt då? Då kanske ni hade legat ännu sämre till”
24 april, 2012 kl. 09:47 #143431Jimmy OstromDeltagareJag har haft dessa för en massa år sedan innan jag hade koll och jag var väl inte nöjd men det beror nog på att priset var högt.
Jag har dock träffat två av killarna som arbetar där (kanske ena är en chef?) och jag har fått ett mycket bra intryck av dom nu.
Känns som dom är seriösa, mycket seriösa.
Finns andra som man även ska titta på och få offerter från, men jag själv hade inte räknat ut mediaanalys för jag har nu ett gott intryck av detta företag (hade inte riktigt detta innan).
@Cha1 42380 wrote:
Vad har ni att säga om Media Analys,
Behöver lite feedback ifrån er
Bra / dåligt?24 april, 2012 kl. 10:08 #143438henrikDeltagareJag tror mycket av det negativa som skrivits om MA är från förr. De verkar ha städat upp rätt bra i organisationen på sistone. Jag har personligen träffat Kalle Blom en gång och han verkar ha koll på sitt. Vissa säljares kompetensnivå kan ju diskuteras men sen är det ju (förhoppningsvis) inte dom som sköter optimeringen.
Även om man köper resultatbaserad tjänst så brukar man alltid betala en startavgift och misslyckas dom sen med optimeringen så är ju ändå de pengarna bortkastade.24 april, 2012 kl. 11:03 #143442Henrik ZobalDeltagareHej
Henrik Zobal heter jag och är VD på MediaAnalys.
Alla åsikter är viktiga för oss, vilket vi uppskattar. Så tack för detta!
Ett par kommentarer:
Om det är så att någon befintlig kund inte upplever att de fått värde utav sin investering. Kontakta er dedikerade projektledare
så skall vi tillsammans titta på en lösning. Uteblivna resultat kan bero på väldigt många saker – men vår ambition är naturligtvis precis som
kundens att leverera ett bra resultat utefter den investering man gjort hos oss. Nöjda och återkommande kunder är otroligt viktigt för oss.Vi arbetar hårt med våra kundrelationer. Därav gör vi 4 gånger per år en kundundersökning som vi också redovisar öppet på vår hemia. Ni hittar den på
NKI – Nöjd kund index – MediaAnalysHärigenom får vi kännedom om vad våra kunder tycker vi gör bra och vad vi kan förbättra.
Slutligen vill jag påpeka att vi erbjuder 3 olika upplägg för sökmotoroptimering, beroende på vad man som kund är ute efter och hur mycket man har möjlighet att investera i sin marknadsföring:
1, Fast kostnad per år beroende på antalet sökord och konkurrens.
2, Fast kostnad utefter placering per dag på google. Tex betala bara för topp 10 på google eller betala bara för topp 5 på google, på utvalda sökord.
3, Kostnad beroende på den faktiska försäljningen som uppstår i webbshoppen som är hänförlig till trafiken som kommer in genom sökmotoroptimeringen.Återigen, tack för era kommentarer.
mvh Henrik Zobal
henrik@mediaanalys.se -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.