Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Marnadsföring Samarbete
- Detta ämne har 5 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av Prix.
-
FörfattareInlägg
-
20 april, 2013 kl. 13:53 #99979dansoft.seDeltagare
Hej
Vi är ett företag i uppstartsfasen och tänkte köra lite marknadsföring, vårt företag är en konsultbyrå som lever efter mottot – att det bara skall fungera (det är där vi kommer in i bilden och får det att fungera)
Därför så har vi tänkt att köra ett reklam jippo och stå och dela ut reklamparaply utanför ett köpcenter som har ca 20 000 besökare varje dag,
Min tanke med detta är att vi kanske kunde gå ihop ett par stycken och trycka paraplyet med våra olika slogans och länkar till våra hemsidor,
Anledningen till att jag söker folk för samarbete är att det är billigare att trycka upp och köpa upp ett stort parti med tryck än ett litet parti.
Det är 8-paneler att trycka på så tanken är att om vi delar priset för paraplyet på 8 så får man betala 1/8 per panel som man vill ha sitt tryck på.De kommer endast att delas ut folk som är 18+ (dvs potentiella kunder)
Jag personligen kan stå och dela ut paraplyerna utanför köpcentret, vilket kommer att göras en riktigt regnig dag.
Vid intresse maila mig gärna på Jonny@dansoft.se
20 april, 2013 kl. 14:22 #163013PrixDeltagareSkulle inte kalla det för aggressiv marknadsföring (som för övrigt är olaglig). Börjar du trakassera kunderna med dina blad då är det aggressiv marknadsföring.
Jag tror inte alls på att ditt företag drar så stor nytta av dessa blad. Skulle hellre tipsa om Postens Direktreklam (Reklamfixaren) och skicka ut det till deras företagsregister, antal efter din budget.
20 april, 2013 kl. 14:44 #163018dansoft.seDeltagare@Prix 63635 wrote:
Skulle inte kalla det för aggressiv marknadsföring (som för övrigt är olaglig). Börjar du trakassera kunderna med dina blad då är det aggressiv marknadsföring.
Jag tror inte alls på att ditt företag drar så stor nytta av dessa blad. Skulle hellre tipsa om Postens Direktreklam (Reklamfixaren) och skicka ut det till deras företagsregister, antal efter din budget.
så som jag tolkade lagen så fick jag fram följande.
Svaret står polisens tillståndsenhet i Stockholm för:
– Privata ägare får varken förbjuda allmänna sammankomster eller utdelning av tryckta skrifter. Ett centrum är en offentlig plats när den är öppen på dagarna. På en offentlig plats har man rätt att utan tillstånd dela ut och sälja tryckta skrifter, säger Annelie XXXXXX på Stockholmspolisens tillståndsenhet.Tack för din feedback, skall ringa de och säkerhetsställa så att allt går rätt till.
20 april, 2013 kl. 16:48 #163023PrixDeltagare@dansoft.se 63640 wrote:
så som jag tolkade lagen så fick jag fram följande.
Svaret står polisens tillståndsenhet i Stockholm för:
– Privata ägare får varken förbjuda allmänna sammankomster eller utdelning av tryckta skrifter. Ett centrum är en offentlig plats när den är öppen på dagarna. På en offentlig plats har man rätt att utan tillstånd dela ut och sälja tryckta skrifter, säger Annelie XXXXXX på Stockholmspolisens tillståndsenhet.Tack för din feedback, skall ringa de och säkerhetsställa så att allt går rätt till.
Menade inte att dela ut blad skall vara förbjudet. Utan du kallade det för aggressiv marknadsföring och aggressiv marknadsföring är förbjuden enligt 7§ MFL.
Att dela ut blad är inte att klassa som aggressiv marknadsföring om du inte tvingar en konsument att ta emot bladet, hotar eller på annat sätt tvingar din marknadsföring på konsumenten på ett otillbörligt sätt (ohederligt). Därför är att dela ut reklamblad inte att anses vara aggressiv marknadsföring.
20 april, 2013 kl. 17:03 #163024dansoft.seDeltagare@Prix 63646 wrote:
Menade inte att dela ut blad skall vara förbjudet. Utan du kallade det för aggressiv marknadsföring och aggressiv marknadsföring är förbjuden enligt 7§ MFL.
Att dela ut blad är inte att klassa som aggressiv marknadsföring om du inte tvingar en konsument att ta emot bladet, hotar eller på annat sätt tvingar din marknadsföring på konsumenten på ett otillbörligt sätt (ohederligt). Därför är att dela ut reklamblad inte att anses vara aggressiv marknadsföring.
Ja ok då är jag med.
Men tror du att det skulle vara dumt att dela ut paraply med tryck utanför ett köpcenter en regnig dag, någon/några borde ju lägga namnet på minnet? (på ett positivt sätt).
20 april, 2013 kl. 17:19 #163025PrixDeltagare@dansoft.se 63647 wrote:
Ja ok då är jag med.
Men tror du att det skulle vara dumt att dela ut paraply med tryck utanför ett köpcenter en regnig dag, någon/några borde ju lägga namnet på minnet? (på ett positivt sätt).
Jag tror att det dels blir väldigt dyrt att dela ut paraply och att för din del som bedriver konsult mot företag så finns det bättre lösningar.
Däremot så skulle en nätbutik ha mer att vinna om de fortsätter att användas runt om i stan.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.