Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Marknadsundersökning innan uppstart?!
- Detta ämne har 4 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av
iwona.
-
FörfattareInlägg
-
5 maj, 2011 kl. 05:09 #122389
Joel
DeltagareJag har en vän som planerade att börja sälja öronmuffar med inbyggda hörlurar.
Han skapade en gratis undersökning med några frågor och spred den sedan på Facebook med mycket gott resultat.
Förslag på frågor kan vara t.ex:
* Hur mycket skulle du vara beredd att betala för x?
* Vilken/vilka färger föredrar du på x?
* Vad får frakten kosta?
* Hur viktig är kvalitén kontra pris?
* Är du i behov av denna produkt?Lycka till!
5 maj, 2011 kl. 06:02 #122391iwona
GästJoel har rätt att det är bra att sprida sådana undersökningar på Facebook.
Kolla också gärna på Google’s Keyword Tool hur mycket folk söker på sökord kopplade till din produkt – där ser man hur stor efterfråga finns.Iwona
Driva-webshop.se5 maj, 2011 kl. 12:12 #122398Erme
DeltagareTack för era svar. Google Keyword har jag använt mig av och fått en bra uppfattning kring antalet sökningar samt kunnat avläsa hur dessa sker cykliskt. Questprovider låter som en bra idé och där kan jag dessutom när jag anser mig fått tillräckligt med svar välja att inte betala för den överkjutande informationen. Facebook är en god idé, däremot vill jag inte koppla undersökningen till eget facebook-konto då jag gärna skiljer på företag och person. Har ni förslag på hur detta kan göras?
5 maj, 2011 kl. 12:28 #122400iwona
GästDå får du skapa en Facebook fan page – fast det blir lite svårt att skicka en undersökning från gruppen om du inte har någon som gillar sidan eller få stycken i början.
Men det finns nu något som frågor på FB. Du kan prova med det – har märkt att det brukar sprida sig ganska mycket och fort bland folk och du kan följa det hela tiden. Kanske det kan vara något.Iwona
driva-webshop.se -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.