Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Märkligt att kunderna kan välja tillval utan mitt godkännande
- Detta ämne har 10 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av Nonkan.
-
FörfattareInlägg
-
7 mars, 2011 kl. 19:31 #120106NonkanDeltagare
@Tissy 16584 wrote:
Sedan har ju inte DHL varit bättre då de slarvat bort enstaka kollin i flerkollisändningar. Sedan att reda ut det och bevisa att de slarvat bort det tog sedan flera månader från oss då de inte la någon energi på att själva lösa problemet.
Hur går det till egentligen?
Hos oss kommer DHL med paket i stort sett varje dag, och det händer ju att det saknas gods.
När det är flerkollisändning från en leverantör så har de med en fraktsedel + ett a4 med alla kollinummer för den sändningen specade. Vi räknar kollina och skriver på fraktsedeln om det stämmer. Saknas det något så skriver budet det på fraktsedeln innan vi skriver under, precis som när något är skadat. Vi får en kopia av fraktsedeln + a4:at med kollinummer.
För enstaka paket så är det en fraktsedel (a5) per paket.
Saknas något brukar det dyka upp efter en dag eller två. Irriterande såklart, men det är klart det kan bli fel.
Jag tog för givet att det funkade så med alla chaufförer? Vi är jäkligt nöjda med leveranserna till oss, men från oss har det strulat ibland till vissa kunder med förseningar. Däremot tror jag inte något paket har försvunnit permanent någon gång, och månaders efterforskningar har vi inte behövt ägna oss åt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.