Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Märkliga Facebook likes
Etiketter: facebook
- Detta ämne har 11 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 4 månader sedan av Krus.
-
FörfattareInlägg
-
29 juni, 2016 kl. 11:06 #181916LundstromDeltagare
Även vi har upplevt samma problem. Knappast facebook själva som ligger bakom, men håller med om att de borde vara lite mer hjälpsamma i ämnet. Hittade denna film som förklarar fenomenet bra https://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag
Det enda sättet vi lyckats undkomma detta är att ta bort dessa ”fake-följare” och marknadsföra mot ”vänners-vänner”. Detta var dock inte en lönsam strategi av andra orsaker. Funderar att testa att marknadsföra mot dem som besökt sidan, vilket också borde undvika detta problem.
Finns det någon som lyckats undkomma detta problem? Hur?!
29 juni, 2016 kl. 12:57 #181918KrusDeltagareHej!
Ett vanligt misstag är just att välja kampanjinriktningen för ”likes”, detta gör att Facebook väljer ut de personer som ”gillar” mycket på Facebook. Använd istället andra kampanjinriktningar som t.ex. klick till webbplats eller webbplatskonverteringar.
Med det sagt så får annonser med kampanjinriktningar klick till webbplats och webbplatskonverteringar en hel del ”likes” när du annonserar mot korrekt målgrupp och har ett innehåll som engagerar dina kunder.
Hör av dig om problemet kvartstår!
Lycka till! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.