Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Många övergivna varukorgar. Har jag rätt betalsystem?
- Detta ämne har 13 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 5 månader sedan av DreamRooms.
-
FörfattareInlägg
-
11 juni, 2016 kl. 06:15 #181765RickyDeltagare
Jättetack för svar och tips. Du har nog ett par poänger där.
Vissa tog jag till mig direkt och har nu ändrat till annan layout i kassan (förhoppningsvis upplevs den mindre rörig) utan tagit bort att Allmänna villkor är godkänd som default.
Ska försöka få bort så att nyhetsbrev inte heller är förvalt. Ikonerna tycker jag inte är så röriga nu med den nya layouten
Ska verkligen meditera på det där med frakten. Känns som en stor punkt, och jag har grubblat på denna sedan jag öppnade affären. Fast, lägre frakt kanske är en väg att gå…
11 juni, 2016 kl. 10:09 #181766pyhobbyDeltagareHej!
Kikade in i din butik för första gången nu och jag tror du skulle vinna mycket på att berätta vad fraktkostnaden är istället.
Jag tycker ”Tänk på: frakt tillkommer” känns som en varning.
Kände lite så här när jag kom in i butiken.
”Hallå du tänk dig noga för om du ska handla i denna butiken, vi smackar på en fraktkostnad som är så hög att du kanske inte vill handla hos oss. Du kan se frakten i kassan, men vi vill bara varna att det tillkommer en ganska stor kostnad.En fast fraktkostnad som du tydligt visar upp ”Frakt 49kr” istället för varningen. Eventuellt i kombination med Fri frakt över ett visst belopp tror jag skulle ge mycket mer.
I kassan anger ni ex moms och inklusive moms på frakten på två olika ställen men summan är densamma.
Sen finns det lite ni kan skala bort från kassan tycker jag. Valet Herr/fru känns överflödigt.
Sen när man väl kommer ner och är redo att trycka på ”Bekräfta beställning”
så ser man samtidigt en knapp ”Fortsätt att shoppa”.
När kunden kommit så långt att han/hon fyllt i alla uppgifter så måste ni ställa er frågan, vill jag att kunden trycker på ”bekräfta beställning” eller vill vi att kunden inte gör det. Det finns ingen garanti att en kund som lockas att trycka på ”Fortsätt att shoppa” återgår till kassan med mer saker i varukorgen. Håva in kunden så snabbt du kan och skippa ”Fortsätt att shoppa”, om du känner att du verkligen vill ha med denna knappen så lägg den inte nära Bekräfta beställning.Lycka till med butiken.
14 juni, 2016 kl. 08:48 #181783RickyDeltagareDreamrooms: jättetack för din tid och dina åsikter!
– har ändrat kassan så att allting visas stegvis i en kolumn istället för ”uppsamlat”. Förhoppningsvis känns det mindre rörigt nu. Ikonerna är dock var Måste spåna mer på om jag vill att dessa ska väck eller inte.
– faktiskt ändrat fraktkostnaden. Ska testa en fast fraktavgift och se vad utfallet blir.
– TOS är inte längre förikryssat
– Nyhetsbrev kommer jag förmodligen också ändra så att det inte är förikryssat heller. Måste knappa om i koden för detta bara…
– Herr/Fru. Ska spåna på om jag vill ta bort detta tillsvidare eller inte (behöver knappa lite kod för detta också). Tanken är att jag ska erbjuda herrkläder också och i framtiden kan det vara bra att ha dessa uppgifter för t.ex. riktade erbjudanden och/eller nyhetsbrev. Å andra sidan finns det andra sätt att göra det på (t.ex. om kunden har handlat mest från ena avdelningen än den andra)…får spåna p’åt som sagt
– Ändra färg på ”Slutför beställning”. Ser din poäng…krävs nog lite kodknappning här också. Lägger det i ”att spåna på-listan”…
14 juni, 2016 kl. 10:21 #181784DreamRoomsDeltagare@Ricky 87368 wrote:
Dreamrooms: jättetack för din tid och dina åsikter!
– har ändrat kassan så att allting visas stegvis i en kolumn istället för ”uppsamlat”. Förhoppningsvis känns det mindre rörigt nu. Ikonerna är dock var Måste spåna mer på om jag vill att dessa ska väck eller inte.
– faktiskt ändrat fraktkostnaden. Ska testa en fast fraktavgift och se vad utfallet blir.
– TOS är inte längre förikryssat
– Nyhetsbrev kommer jag förmodligen också ändra så att det inte är förikryssat heller. Måste knappa om i koden för detta bara…
– Herr/Fru. Ska spåna på om jag vill ta bort detta tillsvidare eller inte (behöver knappa lite kod för detta också). Tanken är att jag ska erbjuda herrkläder också och i framtiden kan det vara bra att ha dessa uppgifter för t.ex. riktade erbjudanden och/eller nyhetsbrev. Å andra sidan finns det andra sätt att göra det på (t.ex. om kunden har handlat mest från ena avdelningen än den andra)…får spåna p’åt som sagt
– Ändra färg på ”Slutför beställning”. Ser din poäng…krävs nog lite kodknappning här också. Lägger det i ”att spåna på-listan”…
Kassan är mer överskådlig nu helt klart.
Jag skulle nog ändå fundera på att ta bort ikonerna och öka på textstorleken istället för Leveransinformation, Leverans och Betalning så det blir mer framträdande i text.Klart bättre att tydligt se vad fraktkostnaden är.
Bra att du ändrat så det inte är kryssat i förväg för villkoren. Gör det samma med nyhetsbrevet. Jag har för mig att det inte är tillåtet i Sverige att ha detta kryssat i förväg.
Byta färg på ”Slutför beställning” tror jag starkt på, likväl som @pyhobby säger ta bort knappen ”Fortsätt att shoppa”. Har du kunden i kassan vill du få köpet genomfört.
Att ha Herr/Fru känns inte optimalt som @pyhobby säger. Försök att ha kassan så ”ren” som möjligt. Retargeting kan man som du säger göra på andra sätt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.