Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Många ehandelsbutiker saknar chatt, vf?
- Detta ämne har 18 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Piratessan.
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2011 kl. 10:45 #96803Marcus NilssonDeltagare
Jag vet inte riktigt om alla håller med mig om detta. Men när man handlar en vara på en butik och vi säger att den har gått sönder inom en vecka. Då vill man kontakta företaget ganska snabbt, am i right? Många företag kräver att man ska stå i en lång telefonkö eller att man ska skicka ett mail, right?
Nu kommer jag till kärnan i detta inlägget. Varför har ni som äger en ehandel ingen chatt? Det är väldigt skönt att få svar så fort det bara går. Det finns en del butiker som har chatt. Exempelvis: smartguy, cdon och skånska byggvaror
Det här inlägget är inget negativt till er som inte har en chatt, utan en uppmaning till er att inskaffa det
Så ni som inte har det, skriv vf. Bara lite intressant att veta
13 november, 2011 kl. 10:56 #130165n0rdinDeltagare@Marcus Nilsson 27785 wrote:
Jag vet inte riktigt om alla håller med mig om detta. Men när man handlar en vara på en butik och vi säger att den har gått sönder inom en vecka. Då vill man kontakta företaget ganska snabbt, am i right? Många företag kräver att man ska stå i en lång telefonkö eller att man ska skicka ett mail, right?
Nu kommer jag till kärnan i detta inlägget. Varför har ni som äger en ehandel ingen chatt? Det är väldigt skönt att få svar så fort det bara går. Det finns en del butiker som har chatt. Exempelvis: smartguy, cdon och skånska byggvaror
Det här inlägget är inget negativt till er som inte har en chatt, utan en uppmaning till er att inskaffa det
Så ni som inte har det, skriv vf. Bara lite intressant att veta
Vi har chat, just på grund av den anledningen snabba svar gillar alla!
Dock är chatten stängd på helgerna. Då har vi mailkontakt istället
13 november, 2011 kl. 10:56 #130166ParvelitoDeltagareEn chat måste bemannas, och det är inte alltid man har tid att sitta och chatta med kunder om paketen skall gå iväg i tid. En resursfråga helt enkelt. När man är så stor att man ändå måste bemanna en kundtjänst med därför utsedd personal är däremot en chat bra eftersom den som svarar kan hålla flera bollar i luften samtidigt.
Det finns även exempel på lite mindre e-handlare som har chatfunktion, men jag har förstått via olika diskussioner här att det inte är så många kunder som använder den. Kanske för att den är öppen på tider då kunderna normalt sett inte är i webshopen. kanske för att det inte är långa telefonköer dit, och för att man får svar snabbt med vändande e-post.
13 november, 2011 kl. 11:41 #130169n0rdinDeltagareHos oss har det fungerat bra iallafall och folket är nöjd över den
13 november, 2011 kl. 12:12 #130171bloggusDeltagare@Parvelito 27787 wrote:
En chat måste bemannas, och det är inte alltid man har tid att sitta och chatta med kunder om paketen skall gå iväg i tid. En resursfråga helt enkelt. När man är så stor att man ändå måste bemanna en kundtjänst med därför utsedd personal är däremot en chat bra eftersom den som svarar kan hålla flera bollar i luften samtidigt.
Det finns även exempel på lite mindre e-handlare som har chatfunktion, men jag har förstått via olika diskussioner här att det inte är så många kunder som använder den. Kanske för att den är öppen på tider då kunderna normalt sett inte är i webshopen. kanske för att det inte är långa telefonköer dit, och för att man får svar snabbt med vändande e-post.
Exakt. En chatt som alltid lyser rött är definitivt sämre än att inte ha en chatt.
14 november, 2011 kl. 13:30 #130215danielanderssonDeltagareGillar att du orkar skriva ”ehandelsbutiker” men inte ”varför”.
Rimligtvis borde chat ha lika lång kö som telefonkö, om man har telefonsupport.
14 november, 2011 kl. 16:41 #130224Marcus NilssonDeltagare@lunarmys 27842 wrote:
Gillar att du orkar skriva ”ehandelsbutiker” men inte ”varför”.
Rimligtvis borde chat ha lika lång kö som telefonkö, om man har telefonsupport.
Jo det är sant iof, men det kan kännas bätter för vissa att inte behöva prata i telefonen, för dem tycker det är jobigt
14 november, 2011 kl. 16:57 #130225JohanKDeltagare@Marcus Nilsson 27854 wrote:
Jo det är sant iof, men det kan kännas bätter för vissa att inte behöva prata i telefonen, för dem tycker det är jobigt
Då får de snällt skicka mail.
Vi testade chat men ingen som använde den.
Och precis som parvelito säger så har man inte tid att sitta låst framför datorn som liten företagare, då ska man helst göra flera saker samtidigt.
Telefon eller mail annars får de strunta i att kontakta oss
N0rdin: Hur många använder er chat varje dag?
14 november, 2011 kl. 20:51 #130235Marcus NilssonDeltagare@JohanK 27855 wrote:
Då får de snällt skicka mail.
Vi testade chat men ingen som använde den.
Och precis som parvelito säger så har man inte tid att sitta låst framför datorn som liten företagare, då ska man helst göra flera saker samtidigt.
Telefon eller mail annars får de strunta i att kontakta oss
N0rdin: Hur många använder er chat varje dag?
Det beror nog lite på hur många kunder man har också, kanske därför inte så många har använt chatten
16 november, 2011 kl. 19:13 #130392ElinaDeltagareJag driver min butik på kvällarna (efter mitt heltidsjobb) och kan inte ha den på dagarna.. Och jag ser en stor trend att mina kunder ofta handlar sena kvällar/nätter och då är inte jag vaken, så chatt känns inte som första prio för mig
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.