Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96586
    KayCee
    Deltagare

    hej, hur skulle ni göra om ni har en kund som beställt grejer i aug, hörde av sig om att hon inte fått varorna, jag skickar nya varor igen och idag hör hon av sig om att hon INTE fått varorna!

    #128243
    GregerA
    Deltagare

    Be kunden skicka en bild på det han inte har fått … ;)

    Tyvärr har man inte så mycket att sätta emot eftersom det är säljarens ansvar att varan når konsumenten. I de få fall någon kund kontaktar oss och säger att de inte fått sina varor så skickar vi alltid spårbart andra gången. På så sätt kan han i alla fall inte köra samma trick flera gånger på samma order.

    #128252
    Tina
    Deltagare

    Det har hänt oss också. En enkel googlesökning visade att hon hade en blogg där hon hade lagt in videoinlägg med produkterna hon inte hade fått. Båda gångerna!

    Vi laddade ner allt material och hotade med polisanmälan. Då betalade hon.
    Så ibland kan man ha tur….

    #128253
    Parvelito
    Deltagare

    @Tina 25663 wrote:

    Det har hänt oss också. En enkel googlesökning visade att hon hade en blogg där hon hade lagt in videoinlägg med produkterna hon inte hade fått. Båda gångerna!

    Vi laddade ner allt material och hotade med polisanmälan. Då betalade hon.
    Så ibland kan man ha tur….

    Med så där förslagna personer hade jag inte hotat med en polisanmälan, jag hade gjort en…

    #128255
    Tian
    Deltagare

    Håller med Parvelito.

    Usch, vilka hemska människor det finns…

    Vi har endast förskottsbetalning via bankgiro, så vi slipper tursamt sådant!

    #128256
    basse1985
    Deltagare

    Skicka alltid REK när du skickar andra gången.

    #128257
    Richie72
    Deltagare

    Håller med Parvelito, ni borde gjort en polisanmälan.

    #128272
    Tina
    Deltagare

    Vi gjorde ingen polisanmälan eftersom hennes mamma ringde oss. Hon hade tydligen någon psykisk sjukdom samt att hennes kompis påverkade henne att göra dumma saker. Det fanns ingen anledning att misstro den anledningen med tanke på hennes övriga blogginlägg.

    Visst kunde vi gått vidare, men det kändes som hon fick svettas nog ett tag och vi var mest glada att bli av med henne…

    #129515
    Bittman
    Gäst

    @Richie72 25670 wrote:

    Håller med Parvelito, ni borde gjort en polisanmälan.

    Jag tror det, utfärda en varning.

    #130173
    Sonja
    Deltagare

    Ja, tyvärr har vi en hel del sådana. 2009 hade vi inte kreditkontroll på faktureringssytem och vi skickade till alla som beställde. En gång beställde en person produkter som var slut i lagret och vi skickade det som vi hade samt extra produkter som ursäkt tills vi för alla de. Vi beställde ny order från Thailand och skickade. Det rörde sig om ca 6600 kr. Det visade sig att denna person hade betalningsanmärkningar och att hon köpte också i dötters namn. Vi gick minus -40000 kr denna månad.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.