Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Luring kund
- Detta ämne har 9 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 1 månad sedan av Sonja.
-
FörfattareInlägg
-
6 oktober, 2011 kl. 20:13 #96586KayCeeDeltagare
hej, hur skulle ni göra om ni har en kund som beställt grejer i aug, hörde av sig om att hon inte fått varorna, jag skickar nya varor igen och idag hör hon av sig om att hon INTE fått varorna!
6 oktober, 2011 kl. 20:40 #128243GregerADeltagareBe kunden skicka en bild på det han inte har fått …
Tyvärr har man inte så mycket att sätta emot eftersom det är säljarens ansvar att varan når konsumenten. I de få fall någon kund kontaktar oss och säger att de inte fått sina varor så skickar vi alltid spårbart andra gången. På så sätt kan han i alla fall inte köra samma trick flera gånger på samma order.
7 oktober, 2011 kl. 10:27 #128252TinaDeltagareDet har hänt oss också. En enkel googlesökning visade att hon hade en blogg där hon hade lagt in videoinlägg med produkterna hon inte hade fått. Båda gångerna!
Vi laddade ner allt material och hotade med polisanmälan. Då betalade hon.
Så ibland kan man ha tur….7 oktober, 2011 kl. 10:28 #128253ParvelitoDeltagare@Tina 25663 wrote:
Det har hänt oss också. En enkel googlesökning visade att hon hade en blogg där hon hade lagt in videoinlägg med produkterna hon inte hade fått. Båda gångerna!
Vi laddade ner allt material och hotade med polisanmälan. Då betalade hon.
Så ibland kan man ha tur….Med så där förslagna personer hade jag inte hotat med en polisanmälan, jag hade gjort en…
7 oktober, 2011 kl. 11:41 #128255TianDeltagareHåller med Parvelito.
Usch, vilka hemska människor det finns…
Vi har endast förskottsbetalning via bankgiro, så vi slipper tursamt sådant!
7 oktober, 2011 kl. 11:46 #128256basse1985DeltagareSkicka alltid REK när du skickar andra gången.
7 oktober, 2011 kl. 11:59 #128257Richie72DeltagareHåller med Parvelito, ni borde gjort en polisanmälan.
7 oktober, 2011 kl. 15:22 #128272TinaDeltagareVi gjorde ingen polisanmälan eftersom hennes mamma ringde oss. Hon hade tydligen någon psykisk sjukdom samt att hennes kompis påverkade henne att göra dumma saker. Det fanns ingen anledning att misstro den anledningen med tanke på hennes övriga blogginlägg.
Visst kunde vi gått vidare, men det kändes som hon fick svettas nog ett tag och vi var mest glada att bli av med henne…
1 november, 2011 kl. 06:05 #129515BittmanGäst@Richie72 25670 wrote:
Håller med Parvelito, ni borde gjort en polisanmälan.
Jag tror det, utfärda en varning.
13 november, 2011 kl. 12:23 #130173SonjaDeltagareJa, tyvärr har vi en hel del sådana. 2009 hade vi inte kreditkontroll på faktureringssytem och vi skickade till alla som beställde. En gång beställde en person produkter som var slut i lagret och vi skickade det som vi hade samt extra produkter som ursäkt tills vi för alla de. Vi beställde ny order från Thailand och skickade. Det rörde sig om ca 6600 kr. Det visade sig att denna person hade betalningsanmärkningar och att hon köpte också i dötters namn. Vi gick minus -40000 kr denna månad.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.