Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Love for Passion – Designade sexleksaker av hög kvalité – Vad tycker ni?

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 40 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #149161
    Lastbryggan
    Deltagare

    Mycket bra har sagts i tråden om layout, utseende och SEO så den biten hoppar jag över.

    Det jag hakar upp mig på är att ingen information finns om storlek på leksakerna.
    Det är ”ett måste” att visa längd och omkrets/diameter.
    Jag vill också ha information på alla produkter vad det är för batterier.
    Jag vill också kunna beställa batterier samtidigt som jag beställer produkten.

    #149163
    pete
    Deltagare

    @Bra kaminer 48715 wrote:

    Hej

    Håller med många av ovanstående om att den har ett helt eget utseende. Fortfarande vissa stavfel ex ”Love for Passion handelar inte om oss, det handlar om dig och din upplevelse.” Däremot kan man ju fundera på om dess lite ”egna utseende” är bra eller dåligt. Nu kanske en del är tillfixat, men enligt mig så ser ju sidan helt ok ut

    Hur som helst så tycker jag att om man nu ska lämna feedback, varför bara kasta skit? Ni vill hjälpa, men nån liten positiv sak kan ni väl ändå hitta, eller?

    Personligen så fick sidan mig att för första gången i mitt liv ens tänka tanken att beställa en sexleksak. Avskalat och inte så vulgärt och porrigt. tror att det finns en stor målgrupp som kan tänka sig att köpa från denna webbshop

    Vem är det som har kastat skit? Kan inte hitta några exempel på det. Snarare har folk gett motiverad och befogad feedback, samtidigt som vi har uppmuntrat initiativet att koda sin egen plattform (något som jag tror är oerhört lärorikt och kan ge resultat i långa loppet).

    #149179
    Marks-Bleeds.se
    Deltagare

    ……………………..

    #149206
    Parvelito
    Deltagare

    @Marks-Bleeds.se 48762 wrote:

    Precis det intrycket jag vill ge. Designen är vald utifrån att den skall vara långt ifrån allt annat som finns idag. Om det sen är bra eller dåligt ur konverteringssynpunkt får vi se framöver.

    Det här är inte så mycket feedback, utan mer hur man får tänka som utvecklare.

    Tänk dig förarmiljön i en bil. Alla märkens instrumentpaneler ser olika ut, reglagen sitter inte riktigt på exakt samma ställe, knapparna ser olika ut. Ändå känner vi igen oss. Till höger nere på golvet sitter gaspedalen, i mitten sitter bromsen och till vänster har vi kopplingen. Blinkers regleras med en spak till vänster om ratten som också är helljusomkopplare, vindrutetorkarna sköter vi med en spak till höger. Växelspaken manövreras med högerhanden, oavsett om det är golvväxel eller rattväxel, och sedan Volvo gav upp sin handbroms till vänster om stolen har vi vant oss vid att ha den i mitten mellan stolarna. Vem som helst som har ett körkort kan idag utan större problem köra en modern bil de aldrig suttit i förut. Och det utan att de ser likadana ut, även om de håller sig till vissa regler.

    Jag tror att ehandel fungerar likadant. Den som är en van ehandlare märker på en gång när något känns bakvänt och inte finns där man förväntar sig att hitta det. Bara gud vet hur många frustrerade turister som hyrt en bil och fått en Saab, och sedan fått be om hjälp med hur man får ut tändningsnyckeln. Egenheten med att man måste lägga i backväxeln innan nyckeln kan tas ur (som dessutom sitter i mittkonsollen istället för vid sidan av ratten) har nog inte gjort att intrycket för förstagångsförare varit alltigenom positivt. även om den varit trevlig att sitta i och att köra. Och på samma sätt är det med ehandel, även om man har produkter som tilltalar många så kommer ett visst antal att avstå från att handla om det känns avigt och konstigt. Man säljer, men man kunde sålt mer om man avstått från att röra till det för kunden.

    #149256
    nobynator
    Deltagare

    Det är inte ofta jag säger detta men gör om och gör rätt… :(

    #149262
    iesus
    Deltagare

    Jag har snabbtittat lite! Kul att du valt att utveckla själv, det är en utmaning; jag har själv några i bagaget!
    Jag gillar konceptet att du kan gå in på en produkt och fortfarande vara kvar i kategorin. Bilder osv är riktigt vassa.

    Med själva shoppen finns det mycket kvar att göra, den röda text/länkfärgen vill jag nog ändra tror jag.
    Dels så är den otydlig mot ljus bakgrund och dels så tycker jag att det ser ”billigt” ut.

    Du har säkerhetsproblem bland annat XSS (säkerligen andra också) (testa att söka efter ”>)
    -Från en utvecklare till en annan; städa alltid alltid alltid dina inputs!

    Kassan är tyvärr inte helt fantastisk, dra gärna ihop det så att man har en chans att se hela utcheckningen direkt.
    Man behöver i regel inte 500 tecken för förnamn. När formuläret är så stort så ser det ut som att det kommer att ta
    tid och vara komplicerat att fylla i.

    Texterna behöver också bearbetas lite.

    Om man klickar på något så laddas sidan om + det finns ingen möjlighet för att spara kundkorg eller adress/kassauppgifter?

    Ärligt talat så tror jag att du i dagsläget skulle vara better of med en färdig lösning. Men det ger sig ju med tiden, shoppen behöver bara lite mer kärlek!

    Jag svarar gladeligen på alla sorters frågor och ger tips om hur det kan bli bättre!
    Mitt första bra tips – Hämta inspiration från andra!
    Här är mitt senaste shop-jobb; JP > Startsida -Du får gärna ta inspiration därifrån :)

    #149276
    iesus
    Deltagare

    Om du söker efter ’ så får du dessutom mysql-fel vilket tyder starkt på att det går att göra sql-injektioner!

    #149332
    Marks-Bleeds.se
    Deltagare

    ………………..

    #149358
    nobynator
    Deltagare

    @Marks-Bleeds.se 48925 wrote:

    Har nu gått tillbaka till den röda jag hade från början som ligger lite mörkare. Detta då jag faktiskt hade samma inställning på den nya röda som dig. Tror denna passa bättre. Tyck gärna till igen!

    Riktigt bra att du hittade dessa. Hade helt missat dom. Nu skall det både vara ändrat så man inte kan göra injections, och att man inte får sidan att bugga ut designmässigt.

    Fantastiskt bra och konkret feedback. Har gjort om upplägget bland formuläret och fått ner storleken riktigt mycket. Sådan här feedback gillar jag!

    Här får du gärna utveckla vad du menar med att sidan laddas om? Den gör det när man följer länkar =)
    Själv gillar jag ex inte sidor som inte laddar om eftersom back-knappar mm brukar få allt att bugga om man vill gå tillbaka i historiken mm.
    Gällande att spara kassan så har jag aldrig träffat på någon som använder den funktionen. Men det kanske är vanligt?

    Tack för bra feedback. Du får mer än gärna fortsätta tycka till!

    På vilket sätt tror du den kommentaren ger någonting? Verken konkret, ger förslag på förändringar eller ens specificerar vad du anser inte funkar…
    Ett tips, lär exempelvis av iesus hur man ger feedback. Har man inget konkret att komma med så är det oftast bättre och mer uppskattat att man håller tyst.

    Jag lyssnar mer än gärna på feedback och har genomfört flertalet förändringar efter påpekanden här. Dock så har alla dessa varit konkreta och ofta motiverat varför dom tycket som dom gör. Dvs gett feedback. Kommentar som dina är enligt mig bara överflödiga.

    Det var aldrig meningen att vara taskig men seriöst feedback? OM du inte ser det själv hur dåligt det är uppbyggt hur mycket som bör ändras så ska du helt enkelt inte bygga en egen plattform för det kommer behövas massvis med ändringar som det ser ut idag. Det är helt enkelt en out of the box konstruktion som inte lär lyckas om du inte själv ser brister den har. Jag rekommenderar verkligen att köra något open source eller hyra så slipper du lägga massa energi i onödan.

    Thats just my 2 cents.

    #149360
    Richie72
    Deltagare

    Eftersom det har sagt så mycket om din sida så var jag tvungen att kolla lite snabbt själv.

    Jag tycker den är grymt snygg! Den ger ett bra intryck, snygga bilder, bra format på texterna, känns väldigt exklusivt och fräscht.

    Men jag fattade först inte att det fanns varor under den som kommer fram först. Så jag satt och klickade på de olika bilderna som låg under stora bilden. Sen klickade jag på ”för honom” knappen flera gånger och fick upp nya varor hela tiden, sen till sist trillade polletten ner att det fanns varor under. Det kan vara något att tänka på eller (om det inte kommit upp tidigare i tråden) så är jag ett lite trög.

    Samma sak med sidan om oss. Först ser jag ett stycke som avslutas med info@loveforpassion.se, och förstår först inte att det finns mer information om oss. Den viktiga informationen (tycker jag) med organisationsnummer syns först inte. Kan vara idé att dra ihop de styckena lite.

    Det jag tänker på mer spontant är att du har grym design men det kan vara bra att jobba lite med din ”TRUST” genom att ha andras loggor i toppen och i kassan. För att öka trovärdigheten. Visst förstör designen lite men kan vara något att tänka på.

    Jag är ingen utvecklare så det där med sql och liknande har jag ingen aning om. Sen finns det alltid saker som kan förbättras i all evighet.

    Ett tips. Ta till dig av den nyttig feedbacken och bortse från det som inte tillför något. Det finns alltid folk som tror de är världsmästare men tillför noll.

    Några stavfel jag hittade:
    Under FAQ
    Således framgår det verken på emballage (ska vara ”varken”)
    om att maila vår kundtjäns på (saknas ett t)
    debiterar vi er 250 kr för att tecka våra (ska vara täcka)

    Under Om oss
    första besöket på vår shop tills (ska vara i vår shop tror jag, Per Nilsson vet nog annars)

    Lycka till!

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 40 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.