Startsida › Forum › E-handelsforumet › Feedback & Kritik › Love for Passion – Designade sexleksaker av hög kvalité – Vad tycker ni?
- Detta ämne har 39 svar, 20 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 12 månader sedan av JesperPeso.
-
FörfattareInlägg
-
18 juli, 2012 kl. 12:07 #98471Marks-Bleeds.seDeltagare
Hej alla duktiga e-handlar.
18 juli, 2012 kl. 12:27 #148905peteDeltagareImponerande att du vill utveckla egen plattform.
Den känns för smal och utdragen på längden. Om man tänker på att ha så mycket nyckel-content ”above the fold”, så hjälper det en del. Jag sitter på en 27tummare och som det är nu så syns i princip endast en produkt utan att scrolla.Gör tydligare markering för sök, samt varukorg (när den har produkter i sig).
19 juli, 2012 kl. 07:35 #148944danielanderssonDeltagareJag skulle ändra hela designen, eller i alla fall headern. Länkarna är otydliga, vilket brukar betyda att de inte är så viktiga för vanliga besökare.
Men vanliga besökare vill kunna hitta kategorier, vilket man inte gör om man inte försöker. Som pete nämnde, sökrutan är helt borta.
Och när man kommer till sidan så syns ingenting, förutom en bild i mitten som inte har någon text eller nånting.
Jag skulle säga, gör om, gör rätt.
Kolla hur konkurrenterna gör. De som funnits några år gör troligen en hel del rätt.
19 juli, 2012 kl. 09:03 #148952Marks-Bleeds.seDeltagareTack för feedbacken så här långt.
19 juli, 2012 kl. 09:18 #148955ParvelitoDeltagareÄrligt talat så sen den helt tvärtemot ut jämfört med hur de flesta andra shoppar ser ut. ”Lägg i varukorgen” är så nedtonat att det knappt syns, man funderar mycket på var man är, hur man skall hitta produkterna och hur man går vidare. Kassan känns som en dålig scamsida, helt olik vad man är van vid.
Sidan har ju en del ”ambitioner” att vara lite unikt designad, men lite tonade rutor i grå nyanser med standardtext i lite för långa rader gör det mest svårläst utan att det ser särskilt snyggt och inbjudande ut.
Det ÄR svårt att bygga en shop från grunden, eftersom kunderna har vant sig vid att saker skall vara på vissa sätt. Jag tror att vilket som helst standardtema till en hyrshop hade gjort kunderna mer köpbenägna. Jag skriver det inte för att vara elak, utan för att jag tror att du kommer förlora en massa pengar om du marknadsför shopen via t.ex. Adwords som den ser ut nu.
19 juli, 2012 kl. 10:00 #148960Marks-Bleeds.seDeltagare…Och åter igen, tack för all feedback.
19 juli, 2012 kl. 10:09 #148963danielanderssonDeltagareVarför designa en sida för 700 i bredd? Vilka enheter använder den bredden?
Om det är mobiler du vill åt, ha en CSS-fil för dem och en för datorer.
Länkarna högst upp känns ändå inte speciellt inbjudande eller tydliga.
Kassan känns som scam eftersom det inte finns en enda logo och texten är liten.
”Lägg i varukorg” ligger under fler bilder, varför inte direkt under priset? Eller i alla fall i samband med titel/beskrivning?
Din butikslösning verkar ha 0 tanke på SEO, vilket känns som en ganska rejäl miss.
Kanske låter hårt, men hyr en butik och använda någon mer etablerad standard när det gäller layout.
19 juli, 2012 kl. 10:15 #148964ParvelitoDeltagareJag skulle försöka trycka ihop kassan både vad gäller längd och bredd. Det är t.ex. ett närmast monstruöst stort fält för att skriva in postnummer, och upplägget känns mycket ovant.
Jag skulle vara glad om kassan blev ”highlightad”, dvs hade en ljusare nyans än bakgrunden så att ögonen fokuserar där. (Just det här stör man sig på när man är inne var som helst på sajten med en stor skärm. Ögonen far fram och tillbaka eftersom bakgrund och butik har samma färger och man fäster inte blicken någonstans. Man blir lite ”sjösjuk”).
Jag saknar också trygghetsskapande loggor med banklogotyper, transportföretagets logo och den lilla trevliga rubriken ”Kassa”. Jag saknar en ruta att kryssa i för att godkänna köpvillkoren, och en stor tydlig knapp som slutför det hela. Grått på grått är inte tydligt, och det känns inte riktigt som en ”point of no return”.
Sammantaget så känns det inte svenskt och tryggt, utan mer som att jag skall handla av någon som inte har en aning om hur svensk ehandel fungerar. De som gjort det tidigare har i många fall blivit rejält blåsta, så varningsklockorna börjar ringa i huvudet direkt.
19 juli, 2012 kl. 10:53 #148969Julius GunnilstamDeltagareVarför är inte länken direkt den rätta när jag går in på en produkt?
Att behöva klicka på en länk för att få rätt länk känns inte rätt länkat.
19 juli, 2012 kl. 12:27 #148978MajsanDeltagareEtt litet tips är också att gå igenom alla texter. Jag hittar en hel del stavfel etc.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.