Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Lojalitetsprogram – Erfarenheter ?
- Detta ämne har 12 svar, 12 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Crilles.
-
FörfattareInlägg
-
24 februari, 2011 kl. 23:00 #119586precis en sanDeltagare
Till min trogna kunder brukar jag skicka med en liten present och ett vykort, en liten överraskning minns man!
25 februari, 2011 kl. 19:24 #119636LennieDeltagare@Plastskivor 16004 wrote:
De kunder jag har som är återkommande har ju valt att handla av mej för de tycker att jag har bra erbjudande, bra service och bra priser just som de är. Så varför ska man rabattera dom?
En gång gjorde jag faktiskt tvärt om. En kund hade beställt i webshoppen och någon månad senare mailade han och ville ha en repeat på förra ordern. Då hade jag just sänkt den varan något så om han hade lagt beställningen i webshoppen hade han fått billigare. Men jag fakturerade gamla priset för det var ju det han skrev att han ville.
Jag var jäkla snabb att dra iväg den leveransen och det kanske var mer värt för honom.
Ledsen att säga det men sådär skulle jag aldrig ha samvete att göra. Har jag sänkt priset så har jag, basta.
25 februari, 2011 kl. 19:43 #119640CrillesDeltagareJag skulle inte heller klara av att ta det ”högre” priset, för det skulle kännas bättre att överaska en återkommande kund med ännu bättre priser. Visst han kanske återkommer iaf, men jag tvivlar på att man bygger förtoende på det viset. Sen skulle inte min moral och entreprenörsanda klara av att ta ett samtal från kunden å förklara varför han betalar mer än vad alla andra ska.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.