Startsida › Forum › E-handelsforumet › Marknadsföring › Lojalitetspoäng, rabatter mm bra ide?
- Detta ämne har 55 svar, 18 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Emil.
-
FörfattareInlägg
-
9 mars, 2011 kl. 14:49 #120203pyhobbyDeltagare
Jag tycker det är dags att damma av den här gamla tråden.
Vi väger just nu för och nackdelar med ”rabattkoder”.
Jag gillar inte ordet ”rabattkod” och jag känner igen mitt eget beteende i Debaser’s tidigare beskrivning. Jag tror att många gör en sökning efter rabattkoder om det finns ett sådant fält i kassan.
Om vi väljer att börja använda ”rabattkoder”, så kommer vi i kassan använda något liknande detta:
”Presentkort – vill du använda ett presentkort anger du din kod nedan”
Vi har för avsikt att ge personliga rabatter och premiera våra trogna kunder. Det handlar absolut inte om masspridning av koder.
Genom att kalla det hela för ”Presentkort” tror jag att man kommer ifrån beteendet då kunderna söker efter koder på google.
Vad tror ni andra om detta?
9 mars, 2011 kl. 14:53 #120204danielanderssonDeltagare@pyhobby 16695 wrote:
Genom att kalla det hela för ”Presentkort” tror jag att man kommer ifrån beteendet då kunderna söker efter koder på google.
Vad tror ni andra om detta?
Tror det är en mycket bra idé.
Jag är inte snål å har inga problem att betala några kronor mer, men om det finns en ruta för rabattkod så tar det knappt 2 sekunder att göra en sökning.. det är så lätt.
Står det däremot presentkort så söker jag inte, för nåt sånt läggs ju inte ut på nätet (duh).
9 mars, 2011 kl. 14:55 #120205Katrin LundgrenDeltagareJag har sett att vissa i kassan har fältet dolt, och har bara en länk där det står ungefär, om du har ett presentkort klicka här, och då fälls ett fält för rabattkod ut
Det kanske kan vara något?9 mars, 2011 kl. 16:47 #120210basse1985DeltagareJag har använt mig av rabattkoder/presentkort några gånger och har sett att många kommer tillbaka.
Procenten spelar inte så stor roll egentligen. Folk blir glada över oväntade presenter.11 mars, 2011 kl. 16:42 #120296Christoffer TyreforsDeltagare@Dammtussen 9239 wrote:
Vi har bra erfarenhet av tidsbegränsade rabatter, t ex 10 % på alla städartiklar under september månad. Lojalitetspoäng låter komplicerat.
no offense, men borde det inte finnas något som gör att dessa ”skapar en profil med passande länkar i signaturen och skriver inlägg som total saknas relevans för tråden”.
Många forum gör så att man inte får ha länkar i signaturen innan man skrivit X antal inlägg vilket gör att man slipper det här problemet.
11 mars, 2011 kl. 17:22 #120299EmilDeltagare@debaser 9192 wrote:
Mycket intelligent alternativ!
Jag får haka på här och säga tack till den.
Jag har inte gjort några A/B-tester av med eller utan rabattkod så jag vet inte om jag har tappat kunder på grund av det. Själv så letar jag inte aktivt koder, men jag börjar inse att man kanske skall göra det. Det finns ju faktiskt speciella sidor för ändamålet.
Har en ny design på G till en shop där rabattkodsfältet är väldigt framträdande vilket har stört mig en del, speciellt med tanke på att pot. kunder kanske letar rabattkoder som inte finns och blir upprörda över det. Nu kommer dock detta fält att också användas till lojalitetspoängen (som i och för sig har växlats in till en rabattkod) så det kanske är bra att den syns. Men jag tror att Rikards alternativ kan vara något. Visa upp en rabattkod som kanske ger något på köpet. Då får dom kunder som vill ha grejen fylla i koden. Det bör stilla rabattkodsjägarnas hunger.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.