Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Livechat med kunderna!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94457
    JimmyK
    Deltagare

    Är det någon som har erfarenhet av livechat med sina kunder? Vad det finns för olika program & om det kan minska antalet ”övergivna” kundvagnar?

    /Jimmy

    #109918
    danielandersson
    Deltagare

    Den största frågan är väl: har du tid att vara vid datorn mellan 10 och 18? Eller vilka öppettider du nu tänker ha.

    Vi valde att plocka bort vårt telefonnummer då det tog upp alldeles för mycket tid :-/

    #109919
    JimmyK
    Deltagare

    Jo, faktum är att jag tillbringar de flesta av dagens timmar vid datorn eller i packrummet (som ligger precis intill datorn), så det är just därför jag börjar fundera på det här med livechat.

    Man kan ju också ha chatten öppen en begränsad tid på dagen kanske..?

    Nä, den största tidsboven nu är alla s-ns försäljare som ringer på kundtjänstnumret varje dag 😡

    #109920
    danielandersson
    Deltagare

    Tid vid datorn (eller i packrummet) borde väl inte var ”tid tillgänglig för kunder”?

    Testat ha telefonsupport? Tror att det är en bra början..

    Och telefonförsäljare? Det är därför man kör på ett privatabb och sen reggar sig på NIX ;)

    #109921
    Parvelito
    Deltagare

    Ett tips: Var otrevlig mot de satans säljarna som terroriserar. Jag tror jag snittar på 15 sekunder för att bli av med varje dumt säljarsamtal.

    När det gäller chatten, så vet jag inte hur du har det, men de flesta ordrar ramlar in på kvällar och under helger. Att ha en chatt öppen på dagtid skulle inte vara till nytta för mer än kanske 20-25% av kunderna. Hur ser dina kunders besökstider ut?

    (Det ringde en säljare medan jag skrev det här, och hon avpolletterades på 9 sekunder)

    #109922
    Rikard
    Deltagare

    hehe, du är så hård Parvelito. Jag snäste av misstag av en kund rätt duktigt för ett slag sedan som jag trodde ville sälja något till mig. Hon kontrade med ett stammande ”jag ville bara beställa lite toner om det går”. Inte bra :)

    #109923
    GregerA
    Deltagare

    Att dom inte fattar – vi är ju säljare, vi köper inget! :D

    Telefonkataloger, telespärrtjänster, redaktionell reklam i Aftonbladet, TV-reklam … nej tack, det avslutas snabbt.

    Jobbigt är också de som ringer från olika välgörenhetsorganisationer och drar en låååång presentation … jag orkar inte lyssna, avbryter och frågar vad det är de behöver köpa av oss för att klara av sitt projekt. Då brukar det gå att avsluta ganska snabbt.

    #109926
    Kocken
    Deltagare

    @lunarmys 5168 wrote:

    Och telefonförsäljare? Det är därför man kör på ett privatabb och sen reggar sig på NIX ;)

    Håller med!

    #109927
    sailorcap
    Deltagare

    Jag har än så länge inte öppnat ngt företagsabonnemang, och inte blir man mer sugen när man verkar få hela sveriges telefonförsäljare efter sig.

    #109992
    Mony
    Deltagare

    Appropå telefonförsäljare

    Jag brukar säga så här efter ett par sekunder:

    – Du…vänta lite. Kan du dröja? en sekund? Bra!

    Och så lägger jag luren och fortsätter med det jag håller på med!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.