Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Leverantörsbeställningar?
- Detta ämne har 51 svar, 15 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Parvelito.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2012 kl. 19:41 #148310DanDeltagare
Ja, jag lägger till nya produkter via beställningsystemet. Se nedan:
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=697&stc=1&d=1341430890[/IMG]
@Joel 47778 wrote:
En annan fundering Dan: Hur gör du med nya produkter? Kan du lägga till nya produkter i inköpsordrar trotts att de inte finns i ditt system med art.nr osv redan? Eller lägger du in dem där först?
4 juli, 2012 kl. 19:49 #148312Katrin LundgrenDeltagare@Dan 47785 wrote:
Ja, jag lägger till nya produkter via beställningsystemet. Se nedan:
[IMG]http://www.ehandel.se/forum/attachment.php?attachmentid=697&stc=1&d=1341430890[/IMG]
Det där ser ungefär ut som vi gör, mkt praktiskt om man beställer nyheter från leverantörer
4 juli, 2012 kl. 21:05 #148317NicklasDeltagareIndustrin använder sig mycket at VMI för att försörja sina lager.
Då sköter leverantören påfyllnaden av produkterna utifrån avtalet.
Det kanske kunde ha varit något för en del av era produkter eller packmaterial.4 juli, 2012 kl. 21:13 #148319DanDeltagareDet vore coolt, tyvärr får man vara glad om mina leverantörer klarar läsa sin e-post….
Så det faller där för mig i alla fall
@Nicklas 47793 wrote:
Industrin använder sig mycket at VMI för att försörja sina lager.
Då sköter leverantören påfyllnaden av produkterna utifrån avtalet.
Det kanske kunde ha varit något för en del av era produkter eller packmaterial.5 juli, 2012 kl. 08:51 #148330gottisDeltagareNi som handlar i webshop, skapar det inte det världens merjobb? Först shoppa runt i lev’s shop för att sedan putta in detta i sitt egna system för inleverans? Vore det inte bättre att som dom flesta verkar göra, lägg ordern i systemet och sedan skicka iväg som PDF till lev? Eller om man har möjlighet skapa EDI-lösningar så ordrarna skjuts rakt in i lev. system och bakåtvänt också, ni får in lagersaldon samt priser rakt i systemet.
5 juli, 2012 kl. 08:54 #148331DanDeltagareJo klart, men vissa accepterar inte mailorders och EDI-lösningar tror jag inte mina leverantörer vet vad det är ens. Så för mig är det ett nödvändigt ont, men fördelen är att när man lägger orders via deras sida så blir det mkt mindre fel.
Vissa leverantörer vi har kan sätta 30-40% fel av artiklarna när de lägger in dem i sitt affärssystem. Det tycker jag är imponerande!!!
@gottis 47808 wrote:
Ni som handlar i webshop, skapar det inte det världens merjobb? Först shoppa runt i lev’s shop för att sedan putta in detta i sitt egna system för inleverans? Vore det inte bättre att som dom flesta verkar göra, lägg ordern i systemet och sedan skicka iväg som PDF till lev? Eller om man har möjlighet skapa EDI-lösningar så ordrarna skjuts rakt in i lev. system och bakåtvänt också, ni får in lagersaldon samt priser rakt i systemet.
5 juli, 2012 kl. 08:55 #148332danielanderssonDeltagare@gottis 47808 wrote:
Ni som handlar i webshop, skapar det inte det världens merjobb? Först shoppa runt i lev’s shop för att sedan putta in detta i sitt egna system för inleverans? Vore det inte bättre att som dom flesta verkar göra, lägg ordern i systemet och sedan skicka iväg som PDF till lev? Eller om man har möjlighet skapa EDI-lösningar så ordrarna skjuts rakt in i lev. system och bakåtvänt också, ni får in lagersaldon samt priser rakt i systemet.
Nej, webshop är bättre. Där ser vi om det finns på lager direkt, hur många dom har på lager (oftast) och ibland även ETA om dom inte har produkterna på lager. I en webshop ser man även oftast nyheter, vilket är trevligt.
Använder scanner vid inleverans, inget annat (så inget att putta in i systemet).
5 juli, 2012 kl. 09:00 #148333Jimmy OstromDeltagareMYCKET imponerande måste jag säga:rolleyes:
@Dan 47809 wrote:
Vissa leverantörer vi har kan sätta 30-40% fel av artiklarna när de lägger in dem i sitt affärssystem. Det tycker jag är imponerande!!!
5 juli, 2012 kl. 09:17 #148337gottisDeltagare@lunarmys 47810 wrote:
Nej, webshop är bättre. Där ser vi om det finns på lager direkt, hur många dom har på lager (oftast) och ibland även ETA om dom inte har produkterna på lager. I en webshop ser man även oftast nyheter, vilket är trevligt.
Använder scanner vid inleverans, inget annat (så inget att putta in i systemet).
EDI-koppling från lev skjuter auto över pris/lagersaldo om man har ett någorlunda modernt system då får du realtid likaså edi-lösning i andra ändan skjuter ordern rakt in i systemet.
visst, du missar nyheter men thats about it.
5 juli, 2012 kl. 09:18 #148338gottisDeltagare@Dan 47809 wrote:
Jo klart, men vissa accepterar inte mailorders och EDI-lösningar tror jag inte mina leverantörer vet vad det är ens. Så för mig är det ett nödvändigt ont, men fördelen är att när man lägger orders via deras sida så blir det mkt mindre fel.
Vissa leverantörer vi har kan sätta 30-40% fel av artiklarna när de lägger in dem i sitt affärssystem. Det tycker jag är imponerande!!!
Du har redan ett mer avancerat system än alla andra så inlägget va inte riktigt riktat mot dig
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.