Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Lever Textalk?
- Detta ämne har 56 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 8 månader sedan av Chamo.
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2011 kl. 11:56 #132645JokerDeltagare
De gånger som vi haft problem med Textalk har vi upptäckt det själva och inte fått någon form av information från Textalk.
Vi har även efterfrågat var vi kan hitta information om aktuella driftstörningar, svaret var att det skrivs om detta i bloggen, men där finns det aldrig någon information.Vi funderar allvarligt på att byta leverantör pga detta och andra allvarliga problem och avsaknad av funktioner.
17 december, 2011 kl. 16:54 #132655SekeDeltagareDriftinformation lades i alla fall ut nu i efterhand – det är bättre än inget.
Lördag 17 december
Lördag förmiddag ca kl 10:40 inträffade ett serverhaveri som gjorde att administrationssidorna och delar av de flesta webbutiker var ur funktion. Det var krypterade sidor i butikerna som inte gick att nå för butiksbesökare, dvs kassan och sidor för inloggade kunder.Problemet avhjälptes ca kl 11:50 efter ca en timmes avbrott. Det tekniska felet är helt avhjälpt och vi har (som alltid) ständig uppsikt över servrarna.
Hur bra är andra aktörer på att informera om driftstörningar?
18 december, 2011 kl. 10:45 #132689ParvelitoDeltagareEtt serverhaveri som man en lördag åtgärdar på en dryg timme tycker jag är bra jobbat. Bäst hade varit att ha redundans så att ett serverhaveri inte märks, men efter det så går det väl inte att lösa så mycket snabbare.
18 december, 2011 kl. 13:02 #132690Richie72DeltagareJag tycker också att det är bra. Ännu bättre om de direkt hade lagt ut under driftinformation ”tillfälligt fel, vi jobbar på att lösa det” eller liknande, vet man att teknikerna inte ligger i soffan och kollar skidskytte.
Jag tycker Textalk har blivit mycket bättre på i princip allt. Bra och snabb support, bra utveckling av funktioner, grym lösning ur ett SEO-perspektiv och här en snabb problemlösning.
Jag har inget att jämföra med.
21 december, 2011 kl. 21:04 #132939ElinaDeltagareDe gick ut väldigt snabbt på sin facebook-sida och jag är riktigt nöjd med informationen. Och som Parvelito skriver, drygt en timme är bra för en lördag…
Lite skillnad mot Loopia som fortfarande inte kan ge besked om när all mejl man förlorade kommer tillbaka..
21 december, 2011 kl. 22:48 #132946danielanderssonDeltagare@Elina 30901 wrote:
Lite skillnad mot Loopia som fortfarande inte kan ge besked om när all mejl man förlorade kommer tillbaka..
Lite Big Brother, men tips är att använda Gmail (Google Apps For Free)
26 december, 2011 kl. 12:20 #133117ElinaDeltagare@lunarmys 30908 wrote:
Lite Big Brother, men tips är att använda Gmail (Google Apps For Free)
Det är på gång med byte av mejl till Gmail, jag ska bara försöka komma på hur jag ordnar det själv.. Inte världens mest tekniska tjej som du säkert vet
12 februari, 2012 kl. 15:08 #136342Richie72DeltagareJag har problem med kopplingen mellan Textalk och Specter, beställningar kommer in i Textalk som vanligt men dyker inte upp i Specter. Någon som märkt något liknande?
12 februari, 2012 kl. 15:18 #136343Jimmy OstromDeltagareKör dom inte med Öka affärsnyttan med integration | Sharespine som dom flesta numera verkar göra? Då borde felet vara där?
@Richie72 34696 wrote:
Jag har problem med kopplingen mellan Textalk och Specter, beställningar kommer in i Textalk som vanligt men dyker inte upp i Specter. Någon som märkt något liknande?
12 februari, 2012 kl. 17:27 #136347Richie72DeltagareNu har det kommit igång igen, vet inte om det låg hos Textalk eller Specter eller någon annan tredje part.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.