Startsida › Forum › E-handelsforumet › E-handelsplattformar › Lever Textalk?
- Detta ämne har 56 svar, 22 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av Chamo.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2011 kl. 06:22 #122419JoelDeltagare
Hehe! Kanske ligger nått i det men ändå :rolleyes:
6 maj, 2011 kl. 09:35 #122421friedrichDeltagarehe he, iofs måste man nog säga att i ett längre perspektiv måste rimligtvis t ex 10 utvecklare få mera gjort än 8. Inskolnings-, kommunikations svårigheter och vad det nu rör sig om är ju övergående för den nya styrkan.
18 maj, 2011 kl. 09:15 #122741CorneliaDeltagareKontaktade Textalk härom veckan igen ang. hur det gick med presentkortslösningen som jag tidigare fått höra skulel bli klar i april/maj men fick nu svaret att det krävdes en stor ombyggnad av kassan som de höll på med nu men att de hade svårt att säga när det kunde bli klart.
Belv först besviken men blev sen jätteglad när jag fick ett mejl från dem häromdan med nyheter! Men blev besviken igen då det inte stod något om presentkort. Gick in på deras Facebook sida föra tt läsa om de hade skrivit något om det där. Då va det en kille som hade ställt frågan där och jag hängde på, då fick vi det nedslående svaret att det först kunde vara klart efter semestrarna, jag gissar på september tidigast dåJag tycker det här e rätt kasst, första releasedatum va i februari, sen i april och nu efter sommaren. Det här är ju en viktig funktion som efterfrågas av väldigt många.
18 maj, 2011 kl. 09:18 #122742Richie72DeltagareAngående presentkort.
Du kan väl skapa en produkt som heter presentkort och göra den fraktfri. Sen skriver du ut ett presentkort, lägger in en unik rabattkod på det beloppet och skickar presentkortet till kund (med rabattkoden påskriven). Fungerar inte det?Alternativt mailar du rabattkoden till kunden.
Visst, det blir lite extra arbete men det borde väl fungera?
För övrigt håller jag med om att utvecklarna har lite svårt med tidplaner.
23 maj, 2011 kl. 14:20 #123021Richie72DeltagareDen något förvirrade kommunikation som Richie72 beskriver är förstås olycklig. Diskussionen handlar om två separata punkter:
huruvida detaljerade uppgifter om betalningar från Klarna och Dibs kan skickas vidare till Specter, för vidare behandling där.
huruvida man kan koppla på Klarnabetalningar till tyska kunder.
Svaret på första frågan är att det arbetet ligger under testning och kommer ut i nästa version vilket med största sannolikhet blir under nästa vecka.Skrivet av Textalk 5 maj.
Inte klart ännu. Jag ser fram emot nästa version.
5 september, 2011 kl. 23:43 #126181WebroseDeltagareJag har också Textalk och tycker det fungerar riktigt bra men ju mer man lär sig ju mer upptäcker man att det saknas.
Det är några saker som var på G för 18 månader sedan som ännu inte är på plats så det finns lite att önska.
Som snabbkassan och prenumerationslösningen. Men vi får se. Det kanske händer något nu? Har mailat igen och supporten är verkligen snabb att svara.
6 september, 2011 kl. 08:38 #126198Richie72DeltagareJag känner inte till något om prenumerationslösning men vad jag vet så har jag snabbkassa. Alltså, man lägger något i varukorgen, trycker på kassan, skriver in sina uppgifter, kommer till nästa sida där man godkänner (eller blir nekad).
Eller har jag missat något?
7 september, 2011 kl. 12:02 #126282WebroseDeltagareJag fick svar från Textalk och prenumerationslösningen ligger i planeringsstadiet och kommer tidigast till våren. Så vi får se. Det svaret fick jag för 18 månader sedan också.
Jag får lösa det manuellt på något smart sätt. Har någon någon idé om hur? Tipsa gärna!Och Klarnas snabbkassa är alldeles i krokarna. Kommer redan i höst. Det sa de också för 18 månader sedan. Ibland tar saker lite längre tid än planerat.
Med snabbkassan skriver kunden in sitt personnummer och adressen hämtas och fylls i automatiskt. Alltså sliper kunden skriva in alla uppgifter och rätta om något blir fel. Det är snabbare och enklare helt enkelt.
12 september, 2011 kl. 11:08 #126590ElinaDeltagareJag hoppas också på en snabbkassa.
Däremot blev jag glatt överraskad över den nya uppdateringen Textalk gjort som gör att kunderna kan bevaka när en vara som ej finns i lager återkommer till shopen. Det har jag eftersökt sedan jag startade med Textalk
12 september, 2011 kl. 11:12 #126591JoelDeltagare@Elina 23845 wrote:
Jag hoppas också på en snabbkassa.
Däremot blev jag glatt överraskad över den nya uppdateringen Textalk gjort som gör att kunderna kan bevaka när en vara som ej finns i lager återkommer till shopen. Det har jag eftersökt sedan jag startade med Textalk
Bra jobbat av Textalk! (även om vi med fl har haft den funktionaliteten i flera år…)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.