Startsida Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Lek på Landet . se

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99312
    magnuspersson
    Deltagare

    Hej!

    Lanserade för drygt en vecka sedan vår butik Lekpålandet.se med tillhörande Facebook-sida och lite smått och gott. Vårt affärsidé är att erbjuda hög service och kvalité när det gäller produkter och vår nisch är att erbjuda lantbruksrelaterade barnartiklar såsom leksaker, spel, böcker, kläder m.m.

    Nu hade det varit kul och höra spontana kommentarer på förslag och förbättringar från lite ”andra ögon”…

    Kan nämnas att Klarna delbetalning implementeras inom kort samt att det kommer ett 10-15 tal nya produkter in i butiken nu innan jul.

    Vi har inga förväntningar på någon ”julrusch” detta året direkt, utan lanserar i juletid för att förhoppningsvis kunna titta på bra siffror nästa år när vi jämför ;)

    #156984
    Tigern
    Deltagare

    Hej Magnus

    Fin butik du har fixat och trevliga produkter. Vet inte om det är du eller om det är bilder från leverantören men jag gillade verkligen stilen där man ritat lekfullt med kritor en miljö kring produkterna/leksakerna. Vartefter du får nya produkter så ställer det såklart lite krav på att hinna med att prioritera detta så du får en enhetlighet på sajten. Gillar även detaljer som att du fotat böckerna bland hö. Det är sådana småsaker som gör helheten tycker jag.

    Nu lite synpunkter;
    – Kanske du bör överväga att flyyta köpknappen till höger om priset.
    – Ta bort bakgrunden runt facebook-liken. Den tar för mycket fokus på sidan, du vill i första hand att man ska se köpknappen va? ;-)
    – Typsnittet på brödtexten är lite otydligt. Kanske ändra färg eller storlek så det blir lite tydligare.
    – Jag hade gärna sett en möjlighet att i produktlistningen kunna sortera på pris.
    – Din om oss sida är jättebra, men skulle lyftas av en bild på er som är bakom butiken. Du har inga människor vad jag kan se på hela sajten (förutom modeller på kläderna) så det hade verkligen varit välbehövt med detta på om oss-sidan.
    – Lägg era kontaktuppgifter även på Om oss-sidan.
    – Du bör ha en köp-knapp redan i produktlistningen på de produkter som inte har varianter. Nu måste man klicka in sig på produktsidan för att köpa vilket är ett onödigt steg om jag vet vad jag vill ha. T.ex. i kassan när du har kunden så nära ett köp så presenterar du produkter med en visa-knapp som tar kunden bort från kassan igen. om du har en köpknapp direkt så stannar kunden i kassan och uppdaterar innehållet i kundvagnen istället.
    – När man klickar på kundvagnen så kommer jag till en kunvagn-sida och inte till kassan. Känns även här som ett onödigt steg då det är samma info på båda sidor. Har jag väl kommit så långt så vill du ju få mig att köpa inte krångla till det med att jag måste klicka på Till kassan en gång till…
    – Plus och minustecken på antal är lite väl sparsmakade.
    – Lyft fram lite trygghet i kassan; info om öppet köp, bytesrätt etc.
    – Du bör köra up-sell, liknande produkter el. kompletterande produkter på produktsidorna. Du kör ju riktigt bra cross-sell i kassan så lägg till även på produktsidan så har du täckt upp. Jag kan tänka mig att man gärna köper mer än 1 produkt och då vill slippa navigera fram och tillbaka i listor.
    – Paketera med halm!? Härligt och igen det där lilla extra som gör det. Kanske bör förtydligas med att det är kostnadsfritt? Varför har ni det som ett val i kassan? Varför inte packa alla paket med halm och bara låta det vara som en skön överraskning när man får paketet!? Det skulle kunna vara en sådan där aha-upplevelse för kunderna och ni tar med er känslan ni vill förmedla med er shop ända hem till kunden som då förhoppningsvis sprider vidare detta via sociala medier och rekommendationer till vänner? Halmen fyller ju dessutom en funktion som en extra accessoar för produkterna som barnen kan använda i leken, free of charge liksom… eller har det med allergi och annat att göra kanske?
    – Du har en bugg i kassan som gör att köpknappen försvinner om man klickar i kortbetalning och väljer en avvikande leveransadress. Det är en 100%-ig konverteringsdödare ;-)
    – Om faktura kostar 19:- skriv då även ut vad kortbetalningen kostar även om eller just på grund av att den är gratis.
    – På beställ-knappen så skriver du ’Jag godkänner villkoren och beställer’ men har ändå en checkbox ovanför för att godkänna villkoren. Antingen godkänner jag villkoren genom att beställa eller så måste jag klicka i checkboxen för att godkänna. Nu blir det dubbelt.
    – Den där illustrerade bakgrunden du har är ju riktigt trevlig. Jag vet inte riktigt hur men det vore bra att på något sätt få den att framträda lite mer. Kanske sätta fixed på den så den inte scrollar med?
    – En småsak, men du har fuskat lite med skuggan under produktboxarna i listningen. Den blir istället för mjukt tonande rakt avbruten.

    Lycka till!

    #156985
    magnuspersson
    Deltagare

    Suveränt! Gillar verkligen all feedback, ska genast sätta igång och gräva ner mig i alla synpunkter. Spännande och vara ”bakom spakarna” inom e-handel nu istället för att som förr alltid varit i maskinrummmet ;)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.