Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Låt inte kunden välja.
- Detta ämne har 13 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av Gustav.
-
FörfattareInlägg
-
7 juni, 2010 kl. 07:34 #111340LastbrygganDeltagare
Jag har kört med nyhetsbrev en längre tid, och det som ger absolut bäst effekt för min del är fri frakt rabattkod. Då skjuter avslutsfrekvensn i höjden direkt. Men man måste göra det till ett kort erbjudande annars glömmer kunderna det. exempelvis fri frakt bara denna helg….
Kanske är värt att testa för att se om det blir en monstereffekt även hos oss.
8 juni, 2010 kl. 09:28 #111421Thomas THLDeltagareMats, kul att se att du fortfarande lider av sviterna av att gör egenreklam från det andra forumet…..
Det är en av de stora fördelarna med att vara här, man får göra reklam för sina egna lösningar om det kan ge tips till andra e-handlare./Thomas
9 juni, 2010 kl. 11:37 #111503Henrik lindhDeltagareJag tror det beror väldigt mycket på vad man har för kunder.
Har själv nästan uteslutande företagskunder. Körde en kampanj där kunden fick ett USB-minne om de handlade över en viss summa. Denna kampanj gick väldigt bra. Just den perioden var det fler kvinnor som referens, vet inte om det generellt är så eller om det var en tillfällighet.
Gratis frakt och liknande tror jag lockar privatkunder mer.
Enkelhet med få klick för att få sin ”premie” är nog en avgörande punkt också.23 juni, 2010 kl. 11:52 #112181GustavDeltagare@Henrik lindh 6918 wrote:
Jag tror det beror väldigt mycket på vad man har för kunder.
Har själv nästan uteslutande företagskunder. Körde en kampanj där kunden fick ett USB-minne om de handlade över en viss summa. Denna kampanj gick väldigt bra. Just den perioden var det fler kvinnor som referens, vet inte om det generellt är så eller om det var en tillfällighet.
Gratis frakt och liknande tror jag lockar privatkunder mer.
Enkelhet med få klick för att få sin ”premie” är nog en avgörande punkt också.Mot företagskunder så är produkter och presenter garanterat mer attraktivt än fri frakt. Tittar man på tex Quill så rör det sig nästan mer om små mutor till den inköpsansvarige än om egentliga erbjudanden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.